Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä teidän lapset on osanneet itse valmistella itsensä nukkumaan?

Vierailija
22.01.2021 |

Ilman että vanhemman pitää huolehtia että hampaat pestään, mennään sänkyyn viimeistään silloin ja silloin jne?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasivat hyvin jo alakouluikäisinä, mutta teininä kaikki unohtui taas. Tai taidot ovat vielä periaatteessa hallussa, mutta teinit eivät varmasti edes ajattelisi nukkumaan menemistä ellen minä alkaisi puuhaamaan omaa nukkumaanmenoa.

Vierailija
2/5 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 7-vuotias tarvitsee vielä vahvaa opastusta näissä asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi poikani osasi aloittaa nukkumisvalmistelunsa noin kaksivuotiaana. Tunnisti oman iltaväsymyksensä ja saattoi suurinpiirtein iltakahdeksan aikaan sanoa, että haluaa mennä nyt pisulle, pesulle ja nukkumaan. Vaihtoi yökkärit itse ja kömpi sänkyyn temppuilematta kuuntelemaan iltasatua. 

Nuorempi poikani täyttää tänä vuonna 18 vuotta ja nukkumaanmeno ei suju oikein vieläkään. Kukkuisi kaiket yöt ja nukkuisi päivät, jos voisi. On aina ollut samanlainen :) 

Kumpikin reippaita ja fiksuja nuoria miehiä. Luonne-erot vaan korostuvat tässäkin asiassa. 

Vierailija
4/5 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan vielä alakouluiässä. Teini-ikä on vasta edessä, mutta tuskinpa silloinkaan. Ehkä vasta sitten, kun muuttavat pois kotoa. Yksi lapsistani on aamuvirkku ja hän selvästi muita mieluummin menee ajoissa nukkumaan.

Vierailija
5/5 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi poikani osasi aloittaa nukkumisvalmistelunsa noin kaksivuotiaana. Tunnisti oman iltaväsymyksensä ja saattoi suurinpiirtein iltakahdeksan aikaan sanoa, että haluaa mennä nyt pisulle, pesulle ja nukkumaan. Vaihtoi yökkärit itse ja kömpi sänkyyn temppuilematta kuuntelemaan iltasatua. 

Nuorempi poikani täyttää tänä vuonna 18 vuotta ja nukkumaanmeno ei suju oikein vieläkään. Kukkuisi kaiket yöt ja nukkuisi päivät, jos voisi. On aina ollut samanlainen :) 

Kumpikin reippaita ja fiksuja nuoria miehiä. Luonne-erot vaan korostuvat tässäkin asiassa. 

Voi että miten suloiselta kuulosti tuo kaksivuotiaan omatoiminen yöpuulle meno🤗♡

ap