Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan järkyttävä kriisi kun en tiedä mitä lähtisin opiskelemaan

Vierailija
21.01.2021 |

Olen miettiny vuosia tätä, mutta nyt yli vuoden joka ikinen päivä, tuun kohta hulluksi kun en osaa päättää mihin haen ja mitä haluan tehdä työkseni. Välillä ahdistaa ihan helkutisti koko aihe. Muutan kohta munkiksi luostariin jonnekki himalajalle että ei tarvis miettiä tota. Mun on siis ihan pakko lähteä opiskelee, en pysty enää tekemään hommia mitä tähän asti olen tehnyt. Olen yli 30 ja pää yksinkertasesti hajoaa nykysessä työssä ja kroppakin.
Meen vaikka meediolle, ihan sama. Mikä voisi auttaa selventämään ajatuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä taso, amis/AMK/yo?

Mikä kiinnostaa? Mikä ei ainakaan kiinnosta?

Millainen koulumenestys?

Mitä harrastat?

Kuinka paljon aikaa ja rahaa sulla on käytettävissäsi opiskeluun?

Voitko muuttaa opintojen perässä? Missä päin asut?

Vierailija
2/6 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan se, mikä kiinnostaa eniten.

Jo esimerkiksi ulkoilu, mieti siihen liittyviä ammatteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä taso, amis/AMK/yo?

Mikä kiinnostaa? Mikä ei ainakaan kiinnosta?

Millainen koulumenestys?

Mitä harrastat?

Kuinka paljon aikaa ja rahaa sulla on käytettävissäsi opiskeluun?

Voitko muuttaa opintojen perässä? Missä päin asut?

Amistausta, luontoaiheinen.

Kiinnostaa tutkiminen, ihmisten, eläinten ja luonnon auttaminen, tutkimisessa samat aihepiirit. Kiinnostaa myös ihmisten käyttäytyminen ja psykologia.

Kun taas ei kiinnostuksen aiheita on vaikeampi valita, en tiedä :D varmaan jotain täysin merkityksetöntä mutta mikä sitten on sellaista.

Menestyin amiksessa niin hyvin kuin amiksessa nyt voi menestyä, mutta sillä ei varmaan paljon ole merkitystä. Olisi pitänyt valita aikoinaan lukio.

Harrastan salilla käyntiä, joogaa ja ulkoilua (hiihtoa, patikointia, marjastusta jne.)

Kirjojen lukemista ja podcastejen kuuntelua, nyt olen kiinnostunut talousaiheista, sitä ennen ahmin true crime podcasteja. Kirjoina menee aihe kuin aihe kunhan on hyvin ja oivallisesti kirjotettu, heh.

Olen valmis opiskelemaan täysiaikeisesti, mahis on käydä iltasin ja sunnuntaisin töissä.

Muuttamaan en oikein voi kun minulla on yläasteikäinen lapsi.

Hyviä kysymyksiä :) voisin koittaa omista vastauksista löytää johtolankoja opiskelun aiheisiin. Vaikka noista varmaan huomaa kuinka joka puolella on kiinnostuksen aiheet.

Vierailija
4/6 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitset tietenkin mitä vain kaupallista. Voit sitten tehdä mitä vain.

Vierailija
5/6 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomeista on pulaa vissiin.

Vierailija
6/6 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö kellään lisää ideoita noista vastauksista mitä laitoin 😬 tuo kaupallinen aihe on ihan hyvä idea, mutta eikö tradenomeja ala olemaan aika paljon? Uskaltaako sille linjalle lähteä jos ei ole mitään ideaa mihin sillä tähtää?

Sosiaalialaa olen myös miettinyt mutta suurin osa töistä on varmaan henkisesti raskaita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä