ON MUUTEN VIIMENEN KERTA KUN TEEN TÖITÄ NAISVALTASESSA PAIKASSA!
Johan tätä on samaa paikkaa katteltu vuosia, mutta nyt kun olen palannut takasin osittaiselle hoitovapaalle niin on perhana sentään ÄRSYTTÄVÄÄ!
Tässä on nyt jokusena päivänä pari ihmistä kyselly montako taukoa pidän. Joskus 3 joskus 2.
Työ on tauotettu ja linjalla ollaan.. En polta tupakkaa tai juokse vessassa kerran tunnissa niinkuin jokkut tekee.. Tupakointi kuuluu taukoon sisään, mutta harvassa on ne jotka kelloa niin tarkkaan tuijottaa että saa syöpäkääryleen poltettua ajassa!
Pomolta kysyin että montako taukoa pidän ja hän ei sanonu oikein mitään. Nyt sitten oon tulilinjalla kun pomo ei kieltäny pitämästä kolmea taukoa mutta työkaverit ihmettelee.. !
Tänään yksi sanoi että mene kysyyn LUOTTAMUSMIEHELTÄ -siis asiasta jota pomo ei ole kieltänyt ja joka on vaan työntekijän onni jos saa pitää enempi huilia. Kieltääkö pääluotto (joka on työntekijän puolella eikä talon) nyt mun satunnaiset kolmannet tauot (menen tauolle kun työ linjalla on hiljasta ja kerkee) vai pitäiskö vaan sanoa työkavereille että se on pomon asia tulla sanomaan mulle etten pidä kolmea taukoa vai mitä?
Tuntuu tosi ahdistavalta että kaverit katsoo kieroon jos pidän taukoa!
Kai tässä tarttee vaan alkaa taas tupakkaa polttaa niin saa mennä taukoileen..
Kai niitä ottaa koppaan että joku tekee kuutta tuntia.. :(
Kommentit (15)
voisin helposti vaihtaa puolet työkavereistani miehiin, olisi moni asia paljon helpompaa.
Naiset on ihan uskomattoman kateellisia. Esim. mieheni läheinen työkaveri (siis nainen) on mököttänyt ja ollut kateellinen miehelleni kaikesta vuosien varrella; meidän omasta asunnosta, naimisiin menosta, lapsesta, miehen isyyslomista, pitkistä lomista, kesälomamatkoista, juhlista, palkankorotuksista jne. Itse on yli 30v sinkkunainen ja hyvässä asemassa töissä, hieno auto ja oma asunto, eli ei hänelläkään kovin huonosti mene. Monessa asiassa jopa paremmin kuin meillä. Mutta uhraa elämänsä täysin työlle, kun ei muutakaan ole, eikä sallisi mitään työn ulkopuolista elämää muillekaan ja on oikea kiukutteleva kakara.
Yleensä TES: ien mukaan työpäivään kuuluu tuolloin 2 taukoa. Mutta eipä sen tosiaan ketään luulisi sen kolmannenkan haittaavan, jos työt ei kerran häiriinny.
Enivei, tsemppiä! :)
Kun olin raskaana, niin söin oikee kunnon aterian tauolla, koska menin suoraan koulusta töihin ja tein 6 tunnin työpäiviä koulupäivien lisäksi.
Aina se tauko meni parilla minuutilla yli. Ja yks ämmä valitti pomolle siitä, että olin 12 minuuttia kauemmin tauolla. No, pomohan sitten sanoi mulle asiasta. Mutta kaikista huvittavinta on se, että se sama muija kävi tunnin välein tupakalla ja viipyi siis 5 minuuttia tupakilla pihalla. Eli sen työtunti on se 50-55 min ja muilla tupakoimattomilla se tunti on TUNTI eli 60min!!!
Vähänkö mua vitutti ja teki mieli sanoa pomolle tosta valittajasta, mutten sit viittinyt. Olis kyl pitänyt!
Vierailija:
Laki säätää taukojen määrän, mutta saahan työnantaja myöntää enemmän taukoja, jos haluaa.
Osittaisella hoitovapaalla tuntien pitää olla 30/viikko, sillä ei ole väliä tekeekö tunnit normaaleina 8 tunnin rutistuksina vai 6 tunnin tylppinä. Mää pidän 2 tuntia vähemmän tunteja.
Tiedän että työsopimuksessa sanotaan että työntekijällä on oikeus pitää 2 taukoa mutta tottakai joku hullu saa pitää päivät ilman taukoja jos haluaa, muttei kolmea.
Nyt kuitenkin olen kysynyt pomolta miten menetellään ja vastaus ei ollu ettei saa pitää kolmea.
Tekis mieli sanoa noille kavereille että valittaa pomolle joka valittaa mulle jos näkee aiheelliseksi.
Toisaalta voihan sitä nyt kysyä luotoltakin joka on mun puolella eikä pomon joka sitten varmaan vahvistaa että jos ei pomo kiellä pitämästä niin pidä???
Mää en tajua logiikkaa, mutta en tajua montaa muutakaan asiaa..
Musta jotenkin tuntuu että jos olis miehiä noi kaverit niin tällästä ei tarttis miettiä!
Kai mää alan kellottaan toisia ja pitään natsimeininkiä muille ja huomautteleen et milloin se tupakka pitää sammuttaa et kerkee käveleen vielä työpisteelle sovitun 10 minuutin sisään.
Aapee
huh mitä juttua..... minä pidän taukoni silloin kun haluan, eikä siihen sano kukaan mitään. Mutta sitäpä varten on kouluja käynyt ja hyvän homman hankkinut.
Kyllä se on ihan naisten ongelma tehdä ongelma tälläsestä. Nytkin kun itken asiaa miehelleni niin mies sano et jos sitä joku vielä niuhottaa niin sano et valittaa pomolle.
Mää oon seurannu sivusta miten ihmisiä haukutaan, miten työajalla tapellaan luoja ties mitä henkilökohtasia asioita eikä pystytä enää keskittyyn töihin.
Uusi ihminen pitää jotenkin käydä aina liiskaan lattiaan; joku löytää aina virheitä miten teet mitäkin koska AINA on hommat tehty näin, miehet taas ottaa uuden paremman asian vastaan jos sillä säästää työaikaa tai työtaakkaa.
Aapee
kelan korvausta saa jos tunteja on max 30. Ja lapsi tietyn ikäinen.
On mullakin opintoja takana. 3 nimikettä.
Mutta jotenkin meillä on osastolla kätilöitä, sairaanhoitajia, opettajia..
Rahan takia tätä työtä tehdään.
Aapee
hän ei kyllä pahemmin puutu meidän asioisiin/taukoihin ym...
meillä todella hyvä yhteishenki!!!
meitä vakkareita on 6 ja sitten muutama tuuraaja lisäksi...
kaikkien kanssa tullaan toimeen ym...
=) =)
Meillä on töissä ehdottomasti hauskinta aina ja naistiimit ovat meille avoimesti kateellisia. Ei todellakaan kytätä toisiamme ja vittuilu on erittäin hyväntahtoista.
viikko vielä jäljellä kesäloman sijaisuutta ja alkaa hiukka puuduttaan. meillä lukee jossain perehdytyskansiossa hienosti kuinka emme kyttäile toistemme tekemisiä ja työtapoja vaan kunnioitamme toisen tyyliä ja yhteen hiileen puhaltaen pyrimme yhteiseen päämäärään. joo niin vissiin. jatkuvasti käy jossain nurkan takana kamala supsutus ja kuiske kuinka kukakin on taas tehnyt mitäkin (ja suurimmaksi osaksi kyse on todellakin vain erilaisista tavoista eikä mistään väärinkäytöksistä) ja voi jeesus kun kukaan ei taas osaa mitään ja kaikki on suunniteltu päin vittua. niinkuin varmaan onkin.
sijaiset nauraa vaki-ihmisille jotka pitää tiukkaan kiinni monen vuosikymmenen takaisista tavoista ja vaki-tyypit päivittelee nuoria sijaisia jotka ei tajua että hjommat on hoidettu tietyllä tavalla jo vuosikymmenten ajan..
mä tulen joka päivä töihin 10-30 min myöhässä ja useimmiten lähden 30 min-1h etuajassa, eikä kukaan sano mitään!
Ja liksa on kolme tonnia kuussa! :)))
Jos työaikasi on max 6 tuntia olet oikeutettu vähempiin taukoihin kuin kokopäiväinen.
Riippuu tietenkin alasi tessistä.
Mutta siinä olet oikeassa asioista pitää puhua avoimesti eikä kyräillä.