Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras tapa järjestellä jääkaappi?

Vierailija
20.01.2021 |

Meillä on kaikki aina hujanhajan jääkaapissa ja tuntuu, että hyllykorkeudetkin vois olla järkevämmin... Nyt vinkkejä, mikä on paras tapa järjestellä jääkaappi? Meidän kaappi on korkeaa mallia, alhaalla 2 vihanneslaatikkoa. Mihin hyllylle laitatte mitkäkin tuotteet ja käytättekö ylimääräisiä koreja tms apuna järjestyksen pidossa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kylmintä lämpötilaa vaativat ylimmille hyllyille. Eli maitotuotteet ja kalat. Lihat keskelle, kasvikset alas. Oveen juomat, maustekastikkeet ym.

Vierailija
2/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudut täältä kysymään neuvoa, niin toivoa ei ole.

Sincc

Sekaisin sulla asiat tulee aina olemaan ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimmille hyllyille kalat ynnä muu liha mikäli sitä syöt.

Meillä on kaksi seuraavaksi ylintä (matalaa) hyllykköä kaikille pikkupakkauksille, juustot, rahkat, hillopurkit ja ruokakermat ynnä muu vastaava "sälä"

Sitten korkea hyllyväli maidoille ja muille korkeille tölkeille, jotka eivät muualle mahdu

Ylempi pakastelaatikko heikommin säilyville vihanneksille, jotka pitää syödä suhteellisen nopeasti, parsakaalit, lehtikaalit, paprikat yms tulevat tähän laatikkoon

Ja alin pakastelaatikko pitkään säilyville vihanneksille, lähinnä sipulit, perunat, porkkanat ja muut juurekset.

Ovessa sitten kaikkia kastikkeita ja mausteita, joita ei voi huoneenlämmössä säilyttää.

Vierailija
4/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös korkeampi väli, maitotölkit, ketsuppipullot ym. korkeammat menee sinne ja jos olisi matalampi väli, niin sinne perälle ei ylttäis helposti.

Sitten meillä on yksi hyllyväli mitoitettu juustokuvun mukaan, siinä on aamupalatarvikkeet eli oivariinirasiat, leikkelerasiat ja juusto, rahkaa mahtuu vielä kaksi purkkia päällekäin yksi jono.

Yksi väli on mitoitettu lasisille säilykepurkeille esim. punajuuri, siihen mahtuu myös jogurttipurkkeja kaksi päällekäin.

Kattiloille ostin Ikeasta silikonikansia, kun ei korkeuden puolesta meinaa mahtu kuin ylähyllylle sen kattilan kannen nupin takia. Kansia voi käyttää myös esim. Salaattikulhon päällä, ei tarvii elmukelmun kanssa tuhertaa.

Jääkapin ovissa on yksi korkeempi välikkö limulle, öljypullolle yms. korkeammalle, alempana on pari lokeroa, matalammille lasipurkeille esim. valkosipulimurskalle, liemikuutioille, majoneesille, sinapille.

Meillä ei ovessa ole koko korkeudelle hyllyjä, kun alaosassa on täyssyvä laatikko heveille ja sen päällä lihalle ja kalalle.

Vierailija
5/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen haaveillut sellaisesta kannellisesta, tarjotintyyppisestä laakeasta astiasta, jossa olisi ihan kaikki voileipätarvikkeet. Ei tarvitsisi kuin se nostaa pöydälle, niin siellä olisi margariini, juusto, kurkkuviipaleet. tarjottimessa voisi olla irrotettavia kippoja, jotka on helppo pestä.

Olen selaillut koko maailman kaikki tarjottimet läpi, mutta en ole löytänyt.

Vierailija
6/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin kylmintä lämpötilaa vaativat ylimmille hyllyille. Eli maitotuotteet ja kalat. Lihat keskelle, kasvikset alas. Oveen juomat, maustekastikkeet ym.

Ai, meidän jääkaapissa on kylmintä vaativille tila kaapin alaosassa hevien yläpuolella.

Vierailija
7/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen haaveillut sellaisesta kannellisesta, tarjotintyyppisestä laakeasta astiasta, jossa olisi ihan kaikki voileipätarvikkeet. Ei tarvitsisi kuin se nostaa pöydälle, niin siellä olisi margariini, juusto, kurkkuviipaleet. tarjottimessa voisi olla irrotettavia kippoja, jotka on helppo pestä.

Olen selaillut koko maailman kaikki tarjottimet läpi, mutta en ole löytänyt.

Curverilla on tällainen

https://www.lektar.com/product/kakkukupu-leivoksille/

Vierailija
8/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meidän jääkapissa on sama lämpötila koko kaapissa, joten sen puolesta saa järjestellä miten haluaa. Ja kyllä, olen mitannut.

Maitopurkit mielelläni laittaisin ylös, mutta juniorit ei saa raskaita purkkeja sieltä otettua alas. Itse laitan valmiit ruuat aina lasioihin (=lasinen rasia), koska kattilat vie turhaa tilaa jääkaapista.

Vierailija
9/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joudut täältä kysymään neuvoa, niin toivoa ei ole.

Sincc

Sekaisin sulla asiat tulee aina olemaan ..

Voi Muru, en mä kysynyt neuvoa, vaan vinkkejä :) Mulla on asiat sekaista jääkaappia lukuunottamatta ihan hyvin, miten sulla?

Vierailija
10/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän muovisia laatikoita jääkaapin järjestyksenpidossa. Kätevimpiä ovat läpinäkyvät ja matalalaitaiset, niitä kertyy helposti erilaisista ruokapakkauksista ihan "ilmaiseksi". Alhaalla vihanneslaatikossa korkeampilaitaisia ja ei tarvitse olla läpinäkyviä.

Helpottaa kovasti kaapin puhtaanapitoa.

Vierailija
11/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja meidän jääkapissa on sama lämpötila koko kaapissa, joten sen puolesta saa järjestellä miten haluaa. Ja kyllä, olen mitannut.

Maitopurkit mielelläni laittaisin ylös, mutta juniorit ei saa raskaita purkkeja sieltä otettua alas. Itse laitan valmiit ruuat aina lasioihin (=lasinen rasia), koska kattilat vie turhaa tilaa jääkaapista.

Jos jääkaapissa on tilaa, niin en viitsisi siirrellä ruokia toiseen astiaan, kun tulee taas ylimääräistä tiskiä.

Vierailija
12/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on järkätty näin(kunnes mies hämmentää sen :D)

Luettelen ylhäältä alas

1. hylly rahat lihat

2. Hylly munat ja edellispäivänä ruuanloput

3. Hylly maidot,jugurtit, mehut yms

4. Hylly voileipätarpeet (Oivariini,leikkele, juusto..)

5. Hylly koiran raakaruoka

Alimpana vihanneslaatikko

Ovessa

1. Lokero Säilykkeet

2. Lokero Voit

3. Lokero vauvan korvike, avatut piltit sekä kermat ja kermaviiliä

4. Lokero mausteet, ketsuppi, sinappi, etikka yms

Mielestäni tämä toimii hyvin, ikinä ei jää mitään yllätysjämiä nurkkaan ja kaikki ruuat tulee syötyä ennen kuin ovat pilalla.

Hyllyn 4 järjestän niin että uusimmat ostot menee viimeiseksi, näin ei löydy kokkelimaitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän