Onko järkevää hylätä ihan ok asunto sen takia ettei talossa ole pesutupaa?
Pitäisi siis hankkia oma pyykkikone. Minulla ei ole koskaan ollut omaa pyykkikonetta, sen vuoksi on jonkinlainen kynnys hankkia sellainen.
Kommentit (13)
Pyykkitupa on kätevä suurempien tekstiilien (täkit, tyynyt) pesussa, jos ei ole autoa.
Kotona on kätevää olla oma pesukone.
Pesukoneeni hajosi, kun olin syöpähoitojen vuoksi erittäin huonossa kunnossa ja oli kamalaa kantaa pyykit pihan toisella puolella olevaan pesutupaan.
Ymmärrän kyllä että pyykkitupa helpottaa arkea kovasti. Mutta jo muutamalla sadalla eurolla saat ihan hyvän pesukoneen ja on helppoa kun ei tarvitse huolehtia vuoron varaamisesta ja pyykkiä voi pestä koska vaan. Jos asunto on mieleinen niin ota se. Mutta ei taida olla, jos jäät miettimään pientä asiaa?
Minulla on pyykinpesukone - ostin sen kun muutin taloon jossa pesutuvassa kuukausien remontti. Nykyisessä asunnossamme on myös taloyhtiön pesutuvan käyttämahdollisuus ja toisinaan varaan vuoron, teollisuuskone pesee nopeammin ja isompia määriä. Eniten hyödynnän kuivaushuonetta eli pesen kotona ja kuivaan siellä ja helpottaa kyllä arkea. Mutta pärjäisin ilmankin.
Haloo? Kuka haluaa väkisin roudata kamaa johonkin kellarin pesutupaan? Hommaa pesukone.
Minä en halua pestä toisten koneissa,tietysti oma pyykinpesukone.
Meillä on, kuivaushuone, mankeli ja kaikki. En ole käynyt siellä kuin kerran sen jälkeen kun kävin asuntonäytössä. Oma on vaan niin kiva, eikä haise muiden pesuaineet. En ole hajusteallerginen, mutta joidenkin käyttämät pyykinpesuaineet haisevat ihan karmealle ja koko pesutupa haisee niille pitkään. Mistähän hakevat, en tiennyt että Suomesta edes saa niin kauheita.
Minulla on aina ollut oma kone, paitsi silloin, kun sellaista ei kylpyhuoneeseen mahtunut. Silloin vein pyykit äidilleni pestäväksi, en pessyt pyykkituvassa 😅. Osan pyykkäsin nyrkkipyykillä, jos piti nopeasti saada vaate kiertoon takaisin tai hajuhaitat pois.
Oman pyykkikoneen plussapuolia on ainakin se, ettei sillä pestäkseen tarvitse varata aikaa. Siihen tuo opiskelijaminän pyykkitupahomma kusahti, kun seuraava vapaa aika olisi ollut vasta 1,5kk päässä. Ei ihan riitä, pyykinpesuvuoro kahdeksan kertaa vuodessa. Äkillisten tilanteiden kohdalla oman koneen voi laittaa päälle "heti", vaikka keskellä yötä. Oli ihana Noron tullessa kylään, kun ei tarvinnut hillota eritteisiä petivaatteita missään vaan sai ne suoraan pesuun. Omasta koneesta myös tietää mitä siellä on pesty, millä pesuaineilla ja koska se on puhdistettu.
Omasta koneesta on tietysti itse vastuussa. Se vaatii putsaamista, huoltamista, korjaamista... asentamisen ja alle vuotosuojan, paitsi jos vesivuoto ei aiheuta ongelmia (esim viemäröity kylpyhuone vs. keittiön parketti). Eikähän nuo koneet aina ongelmia synnytä, vanha koneeni kesti minulla 8v ongelmitta ja vain muuton vuoksi myin sen vielä eteenpäin. Asentaminenkin onnistuu yleensä hyvin itsekseen, eikä vakuutus vaadi osaavaa asentajaa kuten tiskikoneen tai lieden kanssa.
Pyykinpesukoneet ei nykyään enää paljon maksa, kannattaa hankkia oma. Taloyhtiön pesutuvassa ei tiedä mitä sontarättejä niissä koneissa pyöritetään, oma kone on hygieninen ja aina helposti käytettävissä.
En ikinä käyttäisi pyykkitupa nyt kun on tottunut omaan 9 kg koneeseen ja kuivausrumpuun. Hoito peitot ja iso osa matoistakin kotona.
En kestä 😂 Kynnys hankkia pyykinpesukone. Uskallatko ostaa vaikka kahvinkeittimen? Imurin? Astianpesukone olis varmaan jo liian hurjaa. Eiköhän jokainen meistä ole joskus ostanut sen ensimmäisen ihan-minkä-vaan--kodinkoneen, haloo.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina ollut oma kone, paitsi silloin, kun sellaista ei kylpyhuoneeseen mahtunut. Silloin vein pyykit äidilleni pestäväksi, en pessyt pyykkituvassa 😅. Osan pyykkäsin nyrkkipyykillä, jos piti nopeasti saada vaate kiertoon takaisin tai hajuhaitat pois.
Oman pyykkikoneen plussapuolia on ainakin se, ettei sillä pestäkseen tarvitse varata aikaa. Siihen tuo opiskelijaminän pyykkitupahomma kusahti, kun seuraava vapaa aika olisi ollut vasta 1,5kk päässä. Ei ihan riitä, pyykinpesuvuoro kahdeksan kertaa vuodessa. Äkillisten tilanteiden kohdalla oman koneen voi laittaa päälle "heti", vaikka keskellä yötä. Oli ihana Noron tullessa kylään, kun ei tarvinnut hillota eritteisiä petivaatteita missään vaan sai ne suoraan pesuun. Omasta koneesta myös tietää mitä siellä on pesty, millä pesuaineilla ja koska se on puhdistettu.
Omasta koneesta on tietysti itse vastuussa. Se vaatii putsaamista, huoltamista, korjaamista... asentamisen ja alle vuotosuojan, paitsi jos vesivuoto ei aiheuta ongelmia (esim viemäröity kylpyhuone vs. keittiön parketti). Eikähän nuo koneet aina ongelmia synnytä, vanha koneeni kesti minulla 8v ongelmitta ja vain muuton vuoksi myin sen vielä eteenpäin. Asentaminenkin onnistuu yleensä hyvin itsekseen, eikä vakuutus vaadi osaavaa asentajaa kuten tiskikoneen tai lieden kanssa.
Herranjestas miten vaikealta saat kuulostamaan yhden pesukoneen pidon. Eipä ole tässä vuosien varrella tarvinnut huoltaa, korjata, putsata, viilata, rapsuttaa ja halia pesukonettaan.
Ei ole niin vaikeaa.
Asu pienkerrostalossa, ja pesutuvassa on kaikilla omat pesukoneet sekä kuivaustelineet ja lisäksi on pyykkinarut. Olen kyllä tykännyt, kun ei tarvitse kuivata pyykkejä sisällä huoneistossa muuta kuin alusvaatteet vaan.
Tsiisus...