Miten päästä pois LAITOKSESTA?
Olen kohta 16v teini. Jouduin koska en syönyt lääkkeitäni (nykyään otan ne säännöllisesti)... mulla on siis asperger ja skitsofrenia
Haluamani lukio sijaitsee kaukana tästä laitoksesta. Vanhemmat ovat kunnollisia
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitse päästä pois sieltä.
Tarvitsee. Voisin paremmin asuessani vanhemmillani.
Ole siellä kunnolla, älä aiheuta hankaluuksia ja ota lääkkeesi säännöllisesti. Jossain vaiheessa hoitohenkilökunta huomaa sinun olevan tarpeeksi tasapainoinen päästäksesi pois.
Vierailija kirjoitti:
Ole siellä kunnolla, älä aiheuta hankaluuksia ja ota lääkkeesi säännöllisesti. Jossain vaiheessa hoitohenkilökunta huomaa sinun olevan tarpeeksi tasapainoinen päästäksesi pois.
Teen noin jo. Kuinka monta kuukautta tai vuotta siihen menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia ei varmasti. En tiedä kauanko olet siellä jo ollut. Pahimmassa tapauksessa ehkä pari kuukautta.
Kyllä se siitä. Olet siellä saamassa hoitoa ja omaksi parhaaksesi vaikka ei just nyt tunnukaan siltä.
Nykyajan lääkkeillä saadaan skitsofreenikot melkein oireettomiksi.
He voivat käydä töissä, opiskella yms. Hieno juttu, tsemppiä aloittajalle!
Vierailija kirjoitti:
Voit aloittaa lukion lähellä ja vaihdat kun voit paremmin.
Voin jo hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia ei varmasti. En tiedä kauanko olet siellä jo ollut. Pahimmassa tapauksessa ehkä pari kuukautta.
Kyllä se siitä. Olet siellä saamassa hoitoa ja omaksi parhaaksesi vaikka ei just nyt tunnukaan siltä.
Olen ollut vain kuukauden. Kyseessä ei siis ole psykiatrinen osasto vaan lastenkoti
Vierailija kirjoitti:
Ovesta tai ikkunasta
Haluan päästä pois laillisesti
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan lääkkeillä saadaan skitsofreenikot melkein oireettomiksi.
He voivat käydä töissä, opiskella yms. Hieno juttu, tsemppiä aloittajalle!
Olen jo oireeton.
Kuukausi on lyhyt aika. Jos olet sitä ennen ollut ottamatta lääkkeitä ja sen myötä aiheuttanut vahinkoa itsellesi, niin et sä kuukaudessa vielä pääse pois. Seuraavassa asiakaspalaverissa ja sossupalaverissa arvioidaan tilannetta, jos hoidat hommasi kuten pitää etkä jätä lääkkeitä syömättä, niin ei ne sinua siellä väkisin pidä. Vanhempiasi kuullaan myös. Veikkaisin että menee vielä parisen kuukautta, jos asia on niin kuin kerroit.
Miten pitkä sijoitus sinulle tehtiin? Vai oliko kiireellinen? Jos oli kiireellinen, se tehdään ensin 30 päiväksi ja tuon 30 päivän jälkeen on palaveri, johon osallistuu sinun lisäksesi hoitajia sieltä laitoksesta, vanhempasi ja ehkä koulusta joku. Saat itsekin kertoa omia ajatuksiasi siellä ja saatat päästä kotiin tai sitten sijoitusta jatketaan.
Mutta se on nyt hyvin oleellinen tieto, millaiseksi ajaksi sijoitus on tehty. Jos se on toistaiseksi, luultavasti pitää itse kysellä jos voisi palaverin järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkä sijoitus sinulle tehtiin? Vai oliko kiireellinen? Jos oli kiireellinen, se tehdään ensin 30 päiväksi ja tuon 30 päivän jälkeen on palaveri, johon osallistuu sinun lisäksesi hoitajia sieltä laitoksesta, vanhempasi ja ehkä koulusta joku. Saat itsekin kertoa omia ajatuksiasi siellä ja saatat päästä kotiin tai sitten sijoitusta jatketaan.
Mutta se on nyt hyvin oleellinen tieto, millaiseksi ajaksi sijoitus on tehty. Jos se on toistaiseksi, luultavasti pitää itse kysellä jos voisi palaverin järjestää.
Toistaiseksi. :/
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi on lyhyt aika. Jos olet sitä ennen ollut ottamatta lääkkeitä ja sen myötä aiheuttanut vahinkoa itsellesi, niin et sä kuukaudessa vielä pääse pois. Seuraavassa asiakaspalaverissa ja sossupalaverissa arvioidaan tilannetta, jos hoidat hommasi kuten pitää etkä jätä lääkkeitä syömättä, niin ei ne sinua siellä väkisin pidä. Vanhempiasi kuullaan myös. Veikkaisin että menee vielä parisen kuukautta, jos asia on niin kuin kerroit.
En tiedä palaverin ajankohtaa :(
Vierailija kirjoitti:
Ala seurustella jonkun kivan miehen kanssa ja muuta hänen luokse.
Ei kiinnosta.
En ole myöskään koskaan käyttänyt päihteitä tai varastanut mitään. En myöskään ole karkaillut kotoa tai laitoksesta tai mistään.
-AP
Ei sinun tarvitse päästä pois sieltä.