No kuinkas kauhea rikos on sitten miehelta hylata aiti ja lapsi vahnkoraskauden alkaessa? Siis jos kaytetty ehkaisyna esim. kondomia, joka pettanyt. Vai onko se aina niin
että vain äiti/nainen on aina se syyllinen ja paha? Tämähän on kuitenkin paljon yleisempi tapaus kuin tahallinen huijaaminen.
Kommentit (16)
Sellainen mies pitäs kuohia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jos kyseessä on tosiaan vahinko, niin miehen pitäisi kantaa vastuunsa siinä missä naisenkin.
Mikään pakko ei ole elää naisen ja lapsen kanssa (siinä kärsii lapsikin jos mies vasten tahtoaan asuu saman katon alla), mutta on osallistuttava lapsen elämään vaikka sitten rahalla.
On sinällään väärin, että mies pääsee rahalla hommasta kuin koira veräjästä. Mutta jos taas vastentahtoista isää yrittää saada väkisin perinteiseen isän rooliin, niin ei sekään ole hyvä.
Jos taas nainen tekee abortin, antaa lapsen pois tms. on nainen pahajulmatunteeton :-/
Eihän tuo mikään rikos ole. Miksi miehen pitäisi pilata oma ja toisten elämä vain raskauden takia? Elää voi muullakin tavalla. Vaihtoehtoja on hyvinkin paljon.
Onko minulla velvollisuus elää miehen kanssa jos tulen raskaaksi? Mihin asti tuo velvollisuus kestää. Siihen kuin lapset ovat täysi-ikäisiä vai vaippaikäisiä? Enkö saa erota? Onko eroaminen rikos?
Jos on kondomia käytetty, niin mielestäni molemmat ovat lähteneet touhuun sillä periaatteella, ettei raskaus ole toivottu. Mielestäni miehellä on oikeus pyytää naista tekemään abortti tuollaisessa tilanteessa. Ja jos nainen ei suostu aborttiin, pitäisi miehellä olla oikeus kieltäytyä sitten muuten lapsesta.
Nainen olen itsekin, mutta tätä kovasti ihmettelen, koska miehellä ei tunnu olevan tässä asiassa mitään oikeuksia.
Jos mies ei ole ollut mukana päättämässä lapsesta ja nainen antaa lapsen tulla vastoin miehen tahtoa, on reilua ja oikein, että mies jättää naisen. On parempi, ettei edes teesketele isää kuin että jää vastentahtoiseksi isäksi perheeseen.
normaalina vaihtoehtona tällaisissa tapauksissa. Kun sen lapsen voisi antaa myös adoptioon. (Ja en ole lapseton)
Vierailija:
Jos on kondomia käytetty, niin mielestäni molemmat ovat lähteneet touhuun sillä periaatteella, ettei raskaus ole toivottu. Mielestäni miehellä on oikeus pyytää naista tekemään abortti tuollaisessa tilanteessa. Ja jos nainen ei suostu aborttiin, pitäisi miehellä olla oikeus kieltäytyä sitten muuten lapsesta.Nainen olen itsekin, mutta tätä kovasti ihmettelen, koska miehellä ei tunnu olevan tässä asiassa mitään oikeuksia.
Moraalilla ei ole tässä asiassa paljon tekemistä, koska moraaleja ja elämäntilanteita on olemassa niin monenlaisia.
Jos toinen kuitenkin haluaa pitää lapsen ja toinen ei, niin ottakoon lasta haluava päävastuun jälkikasvusta. Lapsen kannalta tietysti parasta olisi, jos molemmat vanhemmat osallistuisivat pikkuisen elämään edes jollain tavalla, mutta toisaalta ei lapsellekaan ole varmasti hyväksi jos toinen vanhemmista antaa ymmärtää tämän pilanneen hänen elämänsä.
En ymmärrä tuota ajatusta, että vahinkoraskautta ei ole olemassa. Jos ehkäisyä on käytetty, niin se on minusta aika selkeä merkki siitä että raskaus ei ole toivottu, vaan on alkanut vahingossa.
Vaikea asia, johon ei ole olemassa mitään patenttiratkaisua, vaan lopputulos riipuu tilanteesta ja ihmisistä: yhden yön juttu vs. parisuhde, lapsia ennestään vs. ei lapsia, lapsia halutaan joskus vs. lapsia ei haluta koskaan.
Siinä mielessä abortti on helpompi, vaikka tietysti sekin jättää jälkensä.
Minä en vaatinut lapseni isältä yhtään mitään. Isyyttä ei ole edes tunnustettu. En tosiaan halunnut vastentahtoista " isää" lapselleni. Ja ainakin tällä hetkellä olen hyvin tyytyväinen ratkaisuuni, vaikka se aikanaan epäreilulta tuntuikin.
lanteissa pitää muistaa myös kolikon toinen puoli eli isän velvollisuudet. Aikuinen mies kantakoon vastuunsa teostaan. Ja uskomatonta mitn joku nainen voi ajatella noin että miehellä ei olisi mitään vastuuta/velvollisuuksia. Onneksi lainlaatijat eivät sentään elä jollain 1800-luvulla.
Ei se isä papereilla auta mitään identiteetin kanssa.
Ja olemme alustavasti puhuneet tulevan avomieheni kanssa adoptiosta :) Hän siis adoptoisi poikani. Näin ollen sitä perintöäkin olisi luvassa.
Nainen päättää, synnyttääkö lapsen vai ei.
Morre:
Ei se isä papereilla auta mitään identiteetin kanssa.
Ja olemme alustavasti puhuneet tulevan avomieheni kanssa adoptiosta :) Hän siis adoptoisi poikani. Näin ollen sitä perintöäkin olisi luvassa.
Tarkoituksena on siis että meillä molemmilla olisi lapsen huoltajuus.
halunnut minua. Vanhempani menivät kuitenkin synnyttyäni naimisiin mutta kovin onnellinen liitto se ei ollut. Nyt aikuisena en pääse eroon ajatuksesta että syntymälläni olen pilannut äitini ja kuolleen isäni elämän. Toisaalta täytyy olla kiitollinen elämälle ja ettei äitini tehnyt aborttia.
Ja vielä törkeämpää on jos on mennyt sänkyyn sellaisen naisen kanssa jota ei alunperinkään rakasta...