Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tänään tyytyväinen sähköautohankintaasi?

Vierailija
15.01.2021 |

Onko mukava lähteä ajelemaan työmatkaasi kylmällä autolla? Joudutko rajoittamaan ajoasi tällaisilla pakkasilla, kun auton kapasiteetti ei riitä juuri mihinkään? Kehutko hyvää valintaasi esim. työkavereillesi, jotka tulivat lämpöisillä ja varmoilla autoilla töihin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut täyssähköautolla nyt 1.5 vuotta. Kotona ei ole latausmahdollisuutta eikä katosta. Lataan kauppareissujen yhteydessä ja satunnaisesti töissä.

Tällä viikolla olen päässyt kokeilemaan miten pakkanen vaikuttaa ajoon. Täydellä akulla saa ajettua n. 300km. Normaalina talvipäivinä seisontailmastointi ennen lähtöä on syönyt 5-10km kapasiteettia/aamu.

Tänään kapasiteetista oli lähtenyt 35km ja auto lämmin kuten aina lähdössä. Ajossa kulutus oli 10% suurempi kuin yleensä. Työmatkani on n. 40km.

Hienosti pärjää siis täyssähkölläkin.

Vierailija
2/4 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Tesla oli yön latauksessa katoksessaan ja olin ajastanut sen lämpenemään ja lämmittämään myös pinnan niin että putipuhdas autoni oli lämmin ja jäätön tänä aamuna kun läksin liikkeelle. Virtaa oli lähtiessä n. 580 km:n edestä, mikä ei tietenkään näin kovalla pakkasella pidä paikkansa mutta ajankin vain n. 150 km tänään kunnes palaan takaisin kotiin. Toki lataan sitä kesken päivänkin sen ajan kun käyn syömässä tietämässäni lounaspaikassa, jossa on latausmahdollisuus. Sieltä taas lämpimällä, jäättömällä ja lumettomalla autolla liikkeelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukava on lähteä ajamaan lämpimällä autolla.

Mitään "työmatkaa" ei ole kohta vuoteen ollut tarvis ajaa, työskentelen kotoa.

Kävin auton pesettämässä ja join kahvin odotellessa, ei montaa kilometriä tullut ajoa.

En joudu rajoittamaan ajoasi minkäänlaisilla pakkasilla, auton kapasiteetti riittää erinomaisesti.

Töiden jälkeen lähden ajamaan parin sadan kilometrin päähän mökille.

Olen kertonut vilpittömät kehuni kaikille ystävilleni, sukulaisille ja tuttaville, parempaa autoa minulla ei ole koskaan ennen ollut, enkä tämän kokemuksen jälkeen todellakaan tyydy enää haisevaan bensa-autoon, enkä varsinkaan vajaavetoisiiin.

Autoni puolisentoista vuotta sitten reilut 60 teur, joka on toki melkoinen summa rahaa, mutta eipä sillä hintaa saa edes vastaavan kokoluokan volvoa, pitäisi johonkin volkkariin tai skeidaan tyytyä.

Vierailija
4/4 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskin sähköauto.

Vuoden vanha dieselauto sanoi tänä aamuna vain "piip piip piip".

Se siitä polttomoottorin ylivertaisuudesta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan