Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä ollut ongelmia saada asiaanne ymmärretyksi lääkäreiden kanssa, jotka eivät puhu kunnolla suomea?

Vierailija
14.01.2021 |

Menimme tyttäreni kanssa lääkäriin, koska hänellä on ollut masennusta koulukiusaamiseen liittyen. Lääkäri käsitti ensin, että ongelmana on kuorsaus. Sitten kun hän lopulta ymmärsi, niin alkoi kysellä tyttäreltäni, että "Mitä olet niille (kiusaajille) tehnyt, kun ne on sinulle vihaisia?" Lähetteen saimme, mutta hämmentävä kokemus oli.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin vauvan kanssa päivystyksessä rs-virusksen takia. En oikein saanut kaikista lääkärin puheista selvää. Pahin ehkä oli se kun käsitin, että lääkäri halusi minun ottavan häneltä suihin. No, asia tuli hoidettua ja vauva pääsi lastenklinikalla hoitoon. Mutta oli kaiken kaikkiaan aika epäluottavainen olo, että saadaanko hoitoa vai ei ja ymmärtääkö kukaan yhtään mitään.

Vierailija
2/3 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, ei siis suihiotto vaan se vauvan sairaus tuli hoidettua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ongelmia. Olen pyytänyt hoitajan paikalle ja sanonut, että tarvitsen tulkkkia, en ymmärrä lääkäriä eikä hän ymmärrä minua, en suostu maksamaan sitä noin 40 e käyntimaksua, koska lääkäri ei ymmärrä esimerkiksi sanoja huimaus, päänsärky tai niskakipu, hän yrittää selittää, että ei saa mennä lenkille, jos jalka on kipeä. Tein valituksen kielitaidottomuudesta THL:lle, mutta eihän se mitään auta.