Mies luulee olevansa feministi
Moni mies tuntuu nykyään kutsuvan itseään feministiksi sillä perusteella, että myötäilee feministien esittämiä tasa-arvoa kannattavia mielipiteitä. Aika halvalla lähtee. Eikö siihen, että mies voisi kutsua itseään feministiksi, vaadita hiukan enemmän? Onko se niinku vaihtoehto olla kannattamatta tasa-arvoa?
Kommentit (13)
Ei nämä mitään miehiä ole.
Surkeita aisankannattajia ja tasa-arvon vastustajia.
Pelkureita ja miehen irvikuvia.
Itse olen ylpeä maskulinisti, todellisen tasa-arvon kannattaja, joka ei satuile turvallisista tiloista, tuhansista sukupuolista ja rodullistetuista mitään.
Eiks feministit vihaa miehiä vai täh?
Feministi -määritelmä pitää nykyään tarkentaa, muuten on liian epämääräistä.
On eroa onko hän intersektionaalinen vai perinteinen feministi, ja tuleeko mausteena Marxilaisuutta vai mennäänkö ilman?
Vierailija kirjoitti:
Siusta tulee mieleen Arnold S., jolla on pullantuoksuinen kotihengetär.
Minä olen ja suurimmasta osasta asioista samaa mieltä kuin suurin osa feministeistä. En suutu, jos joku minua kutsuu feministiksi, mutta en suutu siitäkään, että joku rajaa minut feministien ulkopuolelle.
Ai luulee mutta ei ole kuitenkaan? Pukeutuuko se naisten vaatteisiin ja käyttäytyy naismaisesti? Jos kyllä niin selvä tapaus. Miehesi hyvin luultavasti ns "tyttöilee" salassa ja jakaa p..ttä rekkakuskeille taukopaikoilla jne.
Suosittelen pikaista eroanomuksen jättämistä, menetetty tapaus on
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla niin huono itsetunto että et siedä tasavertaisuutta?
Koska joku jo kerran kyseisen keskustelun poisti niin toistetaan, mieheni sai vaalikonesta feministisen puolueen. Hän on rehellinen, fiksu ja luotettava mies jonka kanssa olemme tasavertaisia kumppaneita.
Eikä tämä ole lähipiirissäni mikään erikoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvon kannattaja ei lue itseään feministiksi, sille on aivan omat käsitteensä. Tyypillinen feministimies on ns. valkoinen ritari joka ryntää paikalle puolustamaan feministinaisia jos arvelee heidän joutuneen keskustelussa alakynteen. Todellisuudessa tämä valkoinen ritari on ihan yhtä sovinisti kuin muutkin miehet, koska lähtökohta on se, että nainen ei pysty hoitamaan omia asioitaan/puolustamaan itse itseään.
Elä vaan onnellisena tuossa omassa todellisuudessasi. Me täällä reaalimaailmassa elämme sitten hieman erilaisesti.
Ne on niitä punavihreitä, vähäverisiä ituhippejä, jotka samaistuvat naisen historian saatossa kokemaan syrjintään.