Kauanko jaksaisit TODELLA huonossa työpaikassa?
Itsellä nyt takana 4kk tätä helvettiä. Olen ollut haastavissa työpaikoissa ennenkin, jossa nuorena insinöörinaisena on saanut todistaa osaamistaan vaikka millaisissa ukkokööreissä. Mutta nyt eka kertaa naisvaltaisessa tiimissä jossa työskentely on sanalla sanoen hirveää.
Ensinnäkin työntekemistä vaikeutetaan jättämällä ulos sähköposteista, ei tiedoteta asioita ja välillä neuvotaan tahalleen väärin niin että myöhästyn esim. deadlineista. Ruokalassa istutaan vaikka viereiseen pöytään niin että syön pääasiassa yksin ja tauoille ei pyydetä mukaan.
Haukutaan ja arvostellaan jatkuvasti ja lähetetään ilkeitä viestejä esim. spostilla ja tekstiviestein. Olen ainoa joka harrastaa urheilua ja kuulen säännöllisesti olevani itsekäs kun näin lapsettomana naisena minulla on aikaa itselleni. Työpäivät venyvät aina koska jokin kiireellinen asia ioka minun pitäisi vielä hoitaa ilmenee yleensä klo 16 jälkeen... pahimmillaan istun niitä tekemässä 4-6h varsinaisen työpäivän päälle.
Tiimini kävi myös vaatimassa lomieni perumisen koska pitivät epäreiluna 2pv palkatonta vapaata jonka sain jouluksi. Esimies on samassa sopassa koska on uupuneena ja masentuneena kykenemätön hoitamaan tehtäviään ja käytännössä tämä kanalauma johtaa työpaikkaa.
Nyt mietin, että joko olisi aika lähteä tästä paskasta. Vähän jännittää huonon työmarkkinatilanteen takia, mutta toisaalta viimeksi viimeviikolla yksi headhunter soitti tarjoten uutta duunia...
Kommentit (5)
Eräs aivotutkija sanoi (en muista kuka, haastattelu oli ylellä) että paskaa duunia ei kannattaisi paria viikkoa pidempään kestää, tekee meinaan tuhoja aivoille nopeasti.
Eli soittele huntterille perään ja vaihda paikkaa. Tuo ei tuosta muuksi muutu.
Lähde välittömästi pois. Minäkin lähdin vähän aikaa sitten koska uuvuin pahasti enkä nähnyt muuta vaihtoehtoa. Edelleen oireilen, vaikka en töitä teekään, joten toipuminen kestää. Jos olisin jäänyt yhtään pidemmäksi aikaa, en varmasti olisi koskaan enää edes työkykyinen. Nyt uskallan sentään ajatella, että ehkä vielä joskus pääsen työelämään kiinni.
Minä jaksoin todella kamalassa työpaikassa yli kuusi vuotta. Niin kauan kesti, ennen kuin lukuisista hakemuksista huolimatta löysin uuden työpaikan. Nyt olen ollut pari vuotta työssä, jossa viihdyn, minua arvostetaan ja olen päässyt etenemäänkin. Edelleen kiitän onneani joka päivä.
Onpa kyllä tyhmä työpaikka, jos tauoilla ja ruokalassa saa istua samassa pöydässä korona-aikana.
Kamalalta kuulostaa. Lähde äkkiä pois sieltä. Varmasti aina jotain työtä saa. Jos et heti haluamaasi, niin väliaikaisesti jotain.
Jos siellä olet niin kohta et edes jaksa hakea muuta