Millä tuntipalkalla tekisit töitä? Mikä on huono ja mikä hyvä?
Mulla korkein palkka on ollut 12,50 ja siihen olin ihan tyytyväinen. Vaikkei ehkä maisterina pitäisi olla, mutta ainakin oli töitä.
Kommentit (8)
Alin tuntipalkkani oli muistaakseni 8,25 € vuonna 2007 ja ylin on ollut siinä 10 € hujakoilla. Aika huonoja palkkoja on ollut. En varmaan alle 10 euron tänäpäivänä Suomessa tekisi töitä
Palkka on tällä hetkellä 32€/h. Alle 30€/h en tekisi nykyään mitään.
Varastotyössä ilman koulutusta 14,20e/h. Työpäivän jälkeen aina hikinen, väsynyt ja kyllästynyt, mutta palkkaan olen ihan tyytyväinen.
Euromäärää merkityksellisempää on se, mitä sen palkan saaminen edellyttää. Ruumiinavausta en tekisi edes miljoonasta, mutta kevyttä "auta vammaista ostoksilla"-työtä voin tehdä vaikka alle 10€/tunti palkalla.
7,50€ tuntipalkka on ollut pienin, millä olen töitä tehnyt. Nyt vastavalmistuneena tuntipalkkani on 18€. Olen aika epämulavassa työpaikassa, ja ajattelen, että 10€/h palkalla voisin siirtyä toiseen työpaikkaan. Mutta sen pitäisi sitten kyllä olla erittäin kiinnostava, houkutteleva ja miellyttävänoloinen työpaikka.
En ole tuntipalkalla koskaan tehnyt oikeita töitä, mutta laskennallisesti en alle 35 €/h töihin tule.
14,50 e/tunti, ei lisiä, melko simppeleitä toimistotöitä (joskin vaatii erityistä huolellisuutta ja tietyn aihepiihin osaamista). Työn vaativuuteen tai kuormittavuuteen nähden palkka on ihan kohtalainen. Sanoisin, että tuohon työhön olisin oikein tyytyväinen, jos kuukausipalkka olisi 2500-2600 euroa (eli noin 17 e/h).
No mun mieelestä ehkä esim järkevä lapsiluku tänäpäivänä keskimäärin voisi olla se 1-2 lasta per perhe.