Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei rajoittaisi, 13v poika olisi koko ajan jollakin digilaitteella; pelaisi, katsoisi youtubea, tms.

Vierailija
07.01.2021 |

Joudutteko rajoittamaan 13v pojan digilaitteiden käyttöä?

Meillä pakko rajoittaa, tai poika olisi koko ajan puhelimella, pelaisi konsoleilla, tai katsoisi youtubea. Huolestuttaa, koska jonain päivänä poika on omillaan, jolloin pitäisi itse rajoittaa ruutuaikaa, mutta en tiedä pystyykö hän.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy helpommin jos ruutuaikaa on lapsuudessa ja nuoruudessa rajattu.

Luota itseesi, lapsesi kasvaa fiksuksi ja vastuuntuntoiseksi juuri niillä eväillä mitä annat hänelle. Olet kasvattamassa nuorta jolla kuuluukin olla kapina henkeä, on vielä runsaasti aikaa että hän on aikuinen ja ottaa vastuuta itsestään.

Vierailija
2/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö muiden rajata 13v lapsen ruutuaikaa, vai pystyykö lapsi siihen itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa joku laite, jolla teinin ruutuaika katkeaisi, kun se ylittää äipän ruutuajan.

Vierailija
4/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö runkkaa ollenkaan?

Vierailija
5/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rajoita 13-vuotiaan ruutuaikaa. Hänellä on kavereita, harrastuksia ja koulu menee hyvin. Öisin nukkuu eikä pelaa.

Itsekin olen puhelimellani nytkin kuten ap itse. Millaisen mallin ap antaa lapselleen?

Vierailija
6/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu tuohon ikään. Kyllä ne lähtee parin vuoden päästä liikkeelle kavereiden kanssa.

Vierailija
7/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu 47v äidin kanssa. Koko ajan puhelimella, läppärillä, ompelukoneella tai hätätilassa aktiivisuusrannekkeella leikkimässä. Mitä sille voi tehdä? Miten aikuisen naisen saa lopettamaan ompelun ja kuntopyöräilyn?

Vierailija
8/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotiaana rajattiin jonkun verran. Nyt on lukioikäinen ja jatkuvasti tuo jollain laitteella on. Poislukien urheiluharrastukset, jotka nyt ovat koronakatkolla.

Aika mahdotonta on esim. valvoa tuon ikäistä, että tekeekö koneella läksyjä vai muuta. Läksyjen jälkeen katsoo Netflixistä leffaa tai kuuntelee puhelimella musiikkia/viestittelre kavereiden kanssa. Ennen katsottiin telkkaria ja kuunneltiin radiota/levyjä + puhuttiin puhelimessa. Kahta kälkimmäistä ei laskettu ruutuajaksi.

Vierailija
9/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rajoitat ruutuaikaa nyt, niin aikuisena hän ei muuta teekään, on ruudun ääressä koko ajan koska hän voi.

Vierailija
10/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama juttu 47v äidin kanssa. Koko ajan puhelimella, läppärillä, ompelukoneella tai hätätilassa aktiivisuusrannekkeella leikkimässä. Mitä sille voi tehdä? Miten aikuisen naisen saa lopettamaan ompelun ja kuntopyöräilyn?

Pakkohan jonkun on tulla puolustelemaan omaa nettiriippuvuuttaan. Mutta typerin perustein. Ompelemisessa saa sentään jotain näkyvää aikaan. Toivottavasti myös kuntopyöräilyssä. :)

Vierailija
11/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rajoitat ruutuaikaa nyt, niin aikuisena hän ei muuta teekään, on ruudun ääressä koko ajan koska hän voi.

Höpö höpö. Todella typerä ajatusmaailma. Lapselle voi opettaa, että elämässä on muutakin, kun netti. vaikka lautapelit, tai pihalle yhdessä jotain pelaamaan/touhuamaan.

Vai oletko itse mieluummin netissä?

Vierailija
12/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa yllätys, ettei mammat tiedä mitään poikien kasvatuksesta. Pojat kyllästyvät laitteisiin nopeasti, jos niiden käyttöä ei rajoiteta. Jos rajoitetaan, niin he odottavat vain, että milloin pääsee pelaamaan, eivätkä edes yritä etsiä muuta mielekästä tekemistä. Kokeile, niin näet.

Vierailija
13/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin minä, nelikybänen nainen. Minulla on adhd ja oon kehitellyt rajoituskeinoja, myös lääkkeet auttavat.

Vierailija
14/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojat on poikia. niin ne moni muukin poika olisi älylaitteilla koko ajan. oletko kokeillut erilaisia sovelluksia jotka katkaisevat nettiajan tietyn ajan päästä? niitä on kyllä. 

Vierailija
15/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Todella typerä ajatusmaailma. Lapselle voi opettaa, että elämässä on muutakin, kun netti. vaikka lautapelit, tai pihalle yhdessä jotain pelaamaan/touhuamaan.

Lapselle voi opettaa nämä asiat ilman, että heidän vapaa-ajan tekemisiä rajoitetaan väkisin. Jos olet eri mieltä asiasta, niin saa myös laittaa perusteluita.

Vierailija
16/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselle voi opettaa nämä asiat ilman, että heidän vapaa-ajan tekemisiä rajoitetaan väkisin. Jos olet eri mieltä asiasta, niin saa myös laittaa perusteluita.

Oletko siis sitä mieltä, että saisivat olla kaiken vapaa-aikansa nenä kiinni ruudussa?

Vierailija
17/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, mua ainakin kiinnostaa, miten sinä ne opetat?

Vierailija
18/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan jonkun on tulla puolustelemaan omaa nettiriippuvuuttaan. Mutta typerin perustein. Ompelemisessa saa sentään jotain näkyvää aikaan. Toivottavasti myös kuntopyöräilyssä. :)

Tunnustan: mun ompelukoneessa on USB-portti ja sen voi liittää nettiin.

Vierailija
19/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan hän alkaa vaikka ammattipelaajaksi tai pelintekijäksi ja tulee miljonääriksi.Et varmaan silloin valita.

Vierailija
20/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, että netissä kaiket päivät luuhaavat mammat on sormi pystyssä arvostelemassa.

Miksette ole nytkin ompelemassa, iltalenkillä, lue kirjaa tai muuten näytä lapsille ajankäytön mallia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä