Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kahden kilon selittämätön laihtuminen kuudessa kuukaudessa normaalipainoisella huolestuttavaa?

Vierailija
07.01.2021 |

Paino on pudonnut selittämättömästi, vaikkakin erittäin hitaasti. Onko tällainen painon lievä muuttuminen normaalia? Voiko niin vain ilman syytä käydä aikuisella, että paino muuttuu? Lihaskatoa ei ole silmämääräisesti eivätkä voimani ole heikentyneet. Lähtenyt paino on joko ollut rasvakudosta tai nestettä tai molempia.

Ainoa tavallisuudesta poikkeava asia oli kesällä syömäni 3 päivän antibioottikuuri vti:hin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet jaksanut olla hieman aktiivisempi tai jättänyt jonkin ruokarutiinin, esim päiväkahvin, pois.

Vierailija
2/14 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko virtsannut paljon, juonut paljon kahvia, teetä? 2 kg nestettä voi olla ihan nirmaalia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole huolestuttavaa. Itse laihdun aina syksyllä ihan itsestään, ihan omituista. Hormoneista johtuu, luulen.

Vierailija
4/14 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kiloa puolessa vuodessa. Sähän kuihdut käsiin. Lääkäriin ja sassiin.

Vierailija
5/14 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muuttanut syömisiäni tänä aikana.

Tänään aamulla paino oli taas pudonnut. Ajattelin että mitä jos vika on vaa'assani. Vaihdoin siihen patterit äsken, mutta ehkä se on menossa rikki. Testasin käsipainoilla, ja antoi suunnilleen oikean tuloksen kolmella perättäisellä punnitsemiskerralla, muttei täysin. 100-200 g heittoa tuloksissa randomisti

Kävin verikokeissa aamulla, otettiin täydellinen verenkuva. Jos näytteenottohuoneessa olisi ollut vaaka näkyvillä, olisin pyytänyt saada käydä sillä muttei ollut. Nyt vain odottelen tuloksia, pitäisi tulla tekstarilla.

Vierailija
6/14 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu oliko lähtöpaino 2 vai 20kg.

Vierailija
7/14 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma painoni heittelee helposti tuon kaksi kiloa viikon aikana. Nesteet, kuukautiskierto jne.

Vierailija
8/14 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla voi vaihdella kaksi kiloa päivän aikanakin, aamupaino on aina vähemmän kuin illalla punnittu.

Vierailija
9/14 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole. Laihduin syksyllä parissa kuukaudessa 4kg ihan huomaamattani. 64-->60. Olen 168cm pitkä. Ei tullut mieleenkään huolestua.

Vierailija
10/14 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kiloa on normaalipainoisellekin todella pieni määrä, ja tuo on pitkä aikakin. 5 kiloa voisi olla jo hälyttävä, jos on hoikka.

Vierailija
11/14 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D aloitin vuodenvaiheesta tarkistamaan ruokavaliosta ja viikossa lähti 2,8 kg. nestettä enimmäkseen tietenkin (joulupöhö kun suolaisia raskaista ruokia syönyt eikä kuppiinkaan sylkenyt). No on mulla 8 kiloa vielä pudotettavaakin.

Vierailija
12/14 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin paino vaihtelee, mutta aina vain tavallaan "ylöspäin", palaten osapuilleen samaan perustasoon. Annan esimerkin. Ennen tätä syksyä perustason aamupainoni on ollut, silloin harvoin kun olen viitsinyt vaa'alla käydä, reilu 53 kg, ja kun vaikka viikon päästä käyn vaa'alla, se on 55 kg, ja sitten taas myöhemmin 53,6 kg tms. Se siis aina palaa siihen perustasolle joka on reilu 53 kg.

Nyt perustason painoni on muuttunut selittämättömästi alemmaksi, eli n. 51 kg, ja vaihteluväli on siis siirtynyt alemmalle tasolle ollen nyt 51-52,5 kg tms. pysyvästi.

Vierailija
13/14 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen oli siis ap

Vierailija
14/14 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paino putoaa tahattomasti 5% yhden kuukauden tai 10% kolmen kuukauden aikana, on jo aihetta selvittää syy ja mahdollisesti huolestua. Tilanteesi tuskin on tämä.