Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkiä työhaastatteluun? ”Miksi haluat juuri meille”

Vierailija
07.01.2021 |

Eli siis olen menossa pitkästä aikaa työhaastatteluun ja edessä on varmasti tämä klassikkokysymys. Olen miettinyt taas pääni puhki miten tähän olisi fiksuinta vastata, ilman että kuulostaisi siltä liikaa että arvostelen nykyistä työnantajaa (joka siis iso syy siihen että muualle hakeudun).

Tiedän että tässä mahdollisessa uudessa työpaikassa minulla olisi ihan erilainen vapaus esim. päättää työnteon tavasta (= ei tarvitse noudattaa kaiken maailman prosesseja joissa ei ole päätä eikä häntää) ja työhön liittyvät kehitysideat olisi oikeasti mahdollista toteuttaa kun kyseessä pieni perheyritys (vs. nykyinen globaali yritys jossa kaikki asiat kiertää tuhannen esimiehen esimiehen esimiehen kautta). Nämä nyt vain esimerkkejä jotka turhauttaa yli kaiken nykyisessä työssäni.

Miten tämän voisi esittää niin että kuulostaisi siltä että oikeasti haluan tuonne uuteen paikkaan töihin? Eikä niin että ajattelevat että vain valitan ja arvostelen nykyistä työnantajaa (jonka takia minua ei kannata palkata).

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot rehellisesti asian. Koko työnhakuhan on näytelmää jossa sanotaan ihan eri asioita kuin tarkoitetaan. Ole sinä rehellinen.

Vierailija
2/4 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kuvittelet, että pienessä perheyrityksessä otetaan palkollisen ideat huomioon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhuisin uuden duunin uusista mahdollisuuksista, työnkuvasta ym. positiivisesti vähättelemättä yhtään vanhaa työpaikkaa

Vierailija
4/4 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät vain pois kaikki viitaukset edellisiin työantajiin. Kerrot, että arvostat näitä ja näitä asioita ja olet saanut sellaisen kuvan, että ko. yrityksessä ne voisi toteutua. Voit toki mainita, että olet ollut isoissa yrityksissä ja sinusta tuntuu, että pienempi yritys, jossa on vähemmän byrokratiaa etc. sopisi sinulle hyvin.  Kannattaa tietysti mainita, että tarjotut työtehtävät kiinnostavat ja kohtaavat osaamisesi kanssa.