Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos kasvattaa hiuksia niin kandeeko niitä leikata säännöllisesti?

Vierailija
08.06.2014 |

eli leikkasin lyhyen polkan ja nyt yritän kasvattaa sitä pitkäksi. Kannattaako minun käydä säännöllisesti leikkauttamassa hiuksia malliinsa? Nyt tuntuu ettei hiuksia voi oikein auki pitää kun on reuhka. Mitä kannattaa sanoa ettei leikkaa liian lyhyeksi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, 14 ilmoittaa että todella leikkasi kauheinta hapsua pois, ihan sentin-kolme sieltä täältä. Pari haarahuista oli, ihan yksittäisiä.   Ei tämä niin kauheaa ollutkaan. Turhaan kärvistelin kuukausia. Mielummin vähän lyhyemmällä kuin hapsukasalla.Vielähän sitä hapsua jäi koska kaikki ei näy muotoilutuotteiden ja jätettävien alta, mutta lähiaikoina kyllä "räjäytän" hiukseni jollain (eli föönaan sekunnin) ja leikkaan lopukin hapsut pois. Ja voi olla että keväällä ei ehkä hapsota eli ei tavitse leikatakaan, kun tätä ei tällä kertaa tehty veitsellä.

Enää häiritsee hiusten muodottomuus tai oikeammin ei-mikään-mitta, mutta en tosiaan raaskisi. Kun ovat kohta selkeästi "jossain mitassa".

Vastaus kysymykseen: jos on selkeä tarvis, leikkaa (mutta vain niin vähän kuin voit).

Tulkaa muutkin kriiseilemään hiuksienne kanssa, mä en todellakaan viitsi IRL parkua hiusasioitani muille joten parun sitten anonyymisti :)

Vierailija
2/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulla on hyvä ja asiantunteva luottokampaaja niin kerro että haluat kasvattaa pitkät, että tasoittaa vaan huikan kuivia sentin verran pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leikkauttanut, mutta mulla onkin vahva, nopeakarvuinen ja hyvä hius. Mutta kasvu loppui alaselkään. Osahan saa kasvatettua pepunkin yli. Halusin vain nähdä, mihin asti hiukset kasvaa, mulle ei niin pitkä tukka sopinut (oli tosi raskaan näköinen.)

Vierailija
4/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatan myös. välillä pois huonot- 6 kk välein. miten saada kasvamaan nopeammin?

Vierailija
5/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole vahvat hiukset vaan enempi hennot. eikä ole sitä luottokampaajaakaan. :(

ap

Vierailija
6/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa vain, jos sille on tarvetta. Huomaat kyllä, jos latvat alkaa räjähtää. Saatat selvitä pitkiäkin aikoja ilman leikkaamista. Kannattaa öljytä tukkaa tai käyttää jätettäviä hoitoaineta. :)

Vierailija
7/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää latvoihin hiusöljyä sekä harjata luonnonharjaksista tehdyllä harjalla. Oma neuvoni on, että ei kannata leikata vähään aikaan lainkaan, vaan antaa kasvaa ja opetella tekemään kampauksia ja laittaa hiukset kiinni ainakin puolen vuoden ajan ja senkin jälkeen leikata hyvin vähän (sentin-pari) ja jatkaa samalla periaatteella muutaman vuoden ajan. Itselläni on todella pitkät, ihan hyväkuntoiset hiukset, joten puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Vierailija
8/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisesti kyllä, mutta harvoin. Varmaan hiuslaadusta ja hoidosta riippuu, mutta mulla kestää yli vuoden ennen kuin latvat haaroittuu ja kuivuu. En käytä kuumennuslaitteita enkä värjää, se auttanee asiaa hoitoaineiden ohessa.

Vierailija
9/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajille pitää olla tiukkana, jos on kasvattamassa hiuksia, sillä he mielellään "kynivät" hiukset lyhyiksi ja tekevät ohennuksia. Kampaajillehan pitkät ja tasapitkät hiukset ovat huono bisnes, sillä silloin asiakas käy kampaajalla vain kerran-pari vuodessa. Sen sijaan lyhyttä ja kerrostettua tukkaa pitää leikellä jopa kuukauden-parin välein.

Vierailija
10/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene juurikasvun sivuille lukemaan aiheesta :) Tässä: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?PHPSESSID=d36tsh9c80opga6g6skg862ni6&topic=5686.0

t. toinenkin kasvattaja

Vierailija
11/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvatan pois poikatukkaa, nyt on olkapäille. Olen käynyt siistimässä muotoa pari kertaa ja voin suositella  :)

Sanot vaan kampaajalle että kasvatat, kerrot mikä on tavoitteesi, ja mistä et nykypituudessa tykkää. Minulla oli vaihe jossa näytin sieneltä, eli tukka oli paksuimmillaan korvien tasalla. Kampaaja osasi ottaa liian painon pois korvilta ja kertoi miten takahiuksia kannattaa lyhentää pikkuhiljaa niin että ylähiukset lopulta kasvavat samaan linjaan, ilman että mallin pituus kärsii dramaattisesti. 

Kuivien latvoijen nipsiminen saa tukan näyttämään heti paremmalta. Samoin etutukan muotoilu. 

Vierailija
12/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nyt 2 kertaa tehnyt neitsyt kookosöljyllä öljynaamion ja pessyt sen pois puolen tunnin jälkeen. Lämmitin myös öljyä föönillä kun luin että se auttaisi. Noh, öljyhoidon jälkeen hiukset on jotenkin erilaiset ja tönköt ja ei istu mitenkään. Ei ole ilmavat tai sileät mitä normishampoot ja hoitoaineen kanssa. Vai onkohan mulla sitten vaan niin kuivat latvat ettei öljy auta. 2haaraisia ei juurikaan ole.

ap

Vierailija
13/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt taida usklataa mennä kampaajalle vielä. Jos kesän jälkeen uskaltaisi. Pelkään että kerrostetaan liikaa ja hiukset ohenee tästäkin. Kampaaja joka leikkasi polkan käytti veistä ja se teki tuhojaan. Nyt on kerrostumia päässä ja kasvatus on vaikeaa. 

ap

Vierailija
14/14 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän samassa tilanteessa kuin ap kesällä. Lähdin kasvattamaan viiden sentin poikatukasta ja nyt on jo semipolkka. Kerrostukset ovat alkaneet hapsottaa todella rumasti, ne ei kuitenkaan ole haaroittuneet. Minäkin epäilen että kampaajan veitsi teki tuhojaan. Lisäksi hapsottavat päälliset ovat ekana ottamassa vastaan kylmän, kuuman ja pipon. Leikkauslakko on kestänyt puolisen vuotta ja tarvetta saksille todella olisi, muotokin on kasvanut pahasti yli. Mutta tästä ei ole enää pitkä matka ponnariin/harteille että siinä mielessä en haluaisi leikata.

Ei mulla oikeastaan mitään sen kummempaa pointtia tässä kirjoituksessani ollut, kunhan tulin kriiseilemään kun en haluaisi luopua pituudesta yhtään. Tarvetta olisi kyllä leikata nyt heti kuten jo sanottu. Mutta sinnittelisinkö pakkasten ohi vielä jonnekin tuonne alkukevääseen... Vai leikkaisinko ne pahimmat hapsut itse, kun ne ovat sivuilla ja omien saksien ulottuvissa. Sen tekisin ensiapuna ja keväällä menisin kunnolla kampaajalle jos on vielä aihetta, sitten taas jatkaisin leikkauslakkoa toistaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi