Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas yksin tai vanhempien kanssa juhannuksena :(

Vierailija
08.06.2014 |

Olen ystäväpiirini ainut perheellinen ja muita tuntuu kiinnostavan vielä biletys enemmän kuin mikään muu. Ja mies on aina kaikki juhlapyhät töissä. Olen yrittänyt puhua että olisi kiva tehdä jotain yhdessä mutta häntä kiinnostaa enemmän hyvät rahat, ja tottahan se on, ei sitä rahaa liikaakaan ole. Nyt olis taas sitten juhannus tulossa, miehellä töitä, kaverit lähtee terassikierrokselle tai johonkin illanistujaisiin mihin lapset ei ole tervetulleita ja minä jään lapsen kanssa kahdelleen kotiin. En sano ettenkö nauttisi kahden keskisestä ajasta lapsen kanssa mutta 1v5kk on vaan vähän tylsää juhannusseuraa, varsinkin kun käy nukkumaan klo 20. Mun vanhemmat ovat ihan kotona ja kutsuivat meidät luokseen grillaamaan. Kaipa sitten sinne mennään mutta olisi vaan joskus kiva viettää näitä juhlia joko perheen kesken jotain kivaa tehden ja loppuilta sitten miehen kanssa kahdestaan tai mikä parempi: tuttavaperheen kanssa iltaa istuen. Voi kuinka odotankaan että ystävänikin rupeaisivat lisääntymään... :/

Niin että suositelkaas vaikka jotain leffoja :D

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vanhempasi voi ottaa lapsia hoitoon yhdeksi illaksi?Grillaat lapsien kanssa päivällä ja menet illaksi kavereiden kanssa terdelle ja yöksi vanhempien luokse/kotiin. 

Vierailija
2/11 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahh... mä olisin niin niin onnellinen jos saisin viettää yhden illan ihan yksin klo 20 alkaen.... Hyvä kirja tai leffa, pientä naposteltavaa eikä kukaan keskeyttäisi sen leffan katsomista/kirjan lukemista.

Jotta tasan ei mee:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure, kotalotovereita on paljon :) Olen viettänyt samoin kaikki juhannukset, vaput, uudetvuodet vuodesta 1995 lukuisien vuosien ajan! Erosin silloin ja jäin yksin kolmen lasen kanssa. Juhlat ovat siis menneet lasten seurassa tai vuorotöissä. Usein vanhempien kanssa.

Vierailija
4/11 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:52"]

Ahh... mä olisin niin niin onnellinen jos saisin viettää yhden illan ihan yksin klo 20 alkaen.... Hyvä kirja tai leffa, pientä naposteltavaa eikä kukaan keskeyttäisi sen leffan katsomista/kirjan lukemista.

Jotta tasan ei mee:)

[/quote]

Kyllä mäkin siitä normaalisti nautin, mutta kun miehellä on tosi paljon iltatöitä joten olen ainakin 2 iltaa viikossa yksin niin sitten juhannuksena/vappuna/uutena vuotena jne. ois kiva tehdä jotain ja vähän juhlistaa.

Vierailija
5/11 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaikki ystäväni ovat pariutuneet ja lisääntyneet, he viettävät juhannusta aina oman perheen parissa. Minä käyn joka juhannus pyöräilemässä, valokuvaamassa luontoa, yöuinnilla ja ihailemassa Lapin yötöntä yötä. Teen itselleni jotain hyvää ruokaa. Nautin siitä, että saan tehdä asioita omassa rauhassa.

Vierailija
6/11 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:49"]

Olen ystäväpiirini ainut perheellinen ja muita tuntuu kiinnostavan vielä biletys enemmän kuin mikään muu. Ja mies on aina kaikki juhlapyhät töissä. Olen yrittänyt puhua että olisi kiva tehdä jotain yhdessä mutta häntä kiinnostaa enemmän hyvät rahat, ja tottahan se on, ei sitä rahaa liikaakaan ole. Nyt olis taas sitten juhannus tulossa, miehellä töitä, kaverit lähtee terassikierrokselle tai johonkin illanistujaisiin mihin lapset ei ole tervetulleita ja minä jään lapsen kanssa kahdelleen kotiin. En sano ettenkö nauttisi kahden keskisestä ajasta lapsen kanssa mutta 1v5kk on vaan vähän tylsää juhannusseuraa, varsinkin kun käy nukkumaan klo 20. Mun vanhemmat ovat ihan kotona ja kutsuivat meidät luokseen grillaamaan. Kaipa sitten sinne mennään mutta olisi vaan joskus kiva viettää näitä juhlia joko perheen kesken jotain kivaa tehden ja loppuilta sitten miehen kanssa kahdestaan tai mikä parempi: tuttavaperheen kanssa iltaa istuen. Voi kuinka odotankaan että ystävänikin rupeaisivat lisääntymään... :/

Niin että suositelkaas vaikka jotain leffoja :D

[/quote]

Harvoin viitsin vastata täällä yhtään mihinkään. Mutta en ole oikeasti koskaan ymmärtänyt näitä suomalaisten pakkojuomisjuhlia. Tai yleensäkään stressiä eri juhlapyhien vietosta. Elämähän on sellaista, kuin sen itse tekee.

Eli itse elin sinkkuna 32 vuotiaaksi. Olin paljon erilaiset juhlapyhät vapaaehtoisesti töissä. Jos olin esim. joulun vapailla, ne oli ihan tavalliset vapaapäivät. Tein kaikkea sitä, mitä normaalistikin vapaapäivinä.

Miksi juhannus olisi joku sen kummempi pyhä. Nyt perheellisenä olen juhannuksen töissä ja se on ihan tavallinen viikonloppu muiden rinnalla. Jos olisin juhannuksen vapaalla, viettäisimme sen, kuten ihan tavallinen viikonloppu vietetään. 

Jos olisin juhannuksen kahdestaan lapsen kanssa, viettäisin sen, kuten jonkun muunkin viikonlopun viettäisin kahdestaan lapsen kanssa. Ne ovat vain nimettyjä päiviä, jolloin ihmisillä on joku ihmeen pakkomielle mennä mökille ja siellä örveltää kännissä ja hukkua ja sammua rannalle ja naida päissään kenen kanssa sattuu. Tai ainakin tältä tuntuu, kun kuuntelee ihmisten juhannuskertomuksia. 

Olen ihan tyytyväinen, etten ole ikinä pitänyt mitään juhlapyhää kummempana. Olen juhlistanut silloin, kun on juhlituttanut, enkä minään kalenterin määräämänä päivänä.

Vierailija
7/11 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen juhanuksen yksin, siis oikeasti yksin, tai vanhempien kanssa. Kaverit jotka eivät ole perheellisiä ja voisivat viettää jussia kanssani (perheellisillä on omat menonsa), ovat joko parisuhteessa ja sukuloimassa tai uuden kultansa kanssa jossain kahdestaan tai sitten ulkomailla. Eli tälläinen yksinelävä sinkku voi sitten olla itsekseen tai ryömiä nolosti vanhempien seuraan. Tapaisi siinä vähän sukuakin - sukulaiset kun tykkäävät myös ilmestyä paikalle muttei tietenkään minun ikäluokkaani olevat vaan vanhempieni ikäiset.

Vierailija
8/11 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla on siis ongelma? Se, että mies on töissä?

Vierailija
9/11 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on sentään ne lapset ja mieskin kai tulee sentään yöksi kotiin. Tällaisella sinkulla, jonka kaikki kaverit on pariutuneet ja suurimmalla osalla perhettäkin, ei ole muita vaihtoehtoja kuin yksin tai vanhempien kanssa. Yksin taitaa mennä tämäkin juhannus kaupungissa, kun ei vanhemmille ehdi töiltä toiselle puolelle Suomea.

Kohdallani ei ole mikään ohimenevä elämänvaihe, kuten aina meidän sinkkujen yksinäisyyttä vähätellään. En halua lapsia ja miestä, haluaisin kuitenkin joustavammat sosiaaliset siteet ystäviin. Siis sellaiset, että ihmisten kanssa voi olla yhdessä muutenkin kuin sinkkuna sinkkujen kanssa ja pariutuneena niiden halvatun tuttavapariskuntien kanssa.

Valitettavasti en vain tajunnut ystävystyneeni tällaisten karsina-ajatteluun taipuvaisten kanssa ennen kuin oli liian myöhäistä.

Vierailija
10/11 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus on kyllä niin wt:n ördäysjuhla

Vierailija
11/11 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 17:33"]

Juhannus on kyllä niin wt:n ördäysjuhla

[/quote]

Jep. "Vain amatöörit juhlivat juhlapyhinä", Karen Walker.