Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiva syy työpaikan vaihtoon?

Vierailija
08.06.2014 |

Minua on suoraan sanottuna alkanut vituttamaan nykyisessä työssä työnjohto ja palkka. Vilkuilen tässä uutta työpaikkaa ja yritin miettiä "sopivaa syytä" työpaikan vaihtoon. Auttakaas keksimään tulevan työnantajan mielestä hyviä syitä työpaikan vaihtoon, vanhan työpaikan haukkuminen ei todellakaan ole hyvän kuuloista työhaastattelussa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein sitä kai perusteellaa uusien haasteiden etsimisellä, mielenkiintoisella toimialalla jne. Samalla on hyvä tuoda siis esiin, miksi juuri se paikka, mitä haet, kiinnostaa sinua.

Vierailija
2/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat uusia haasteita ja kehittyä työelämässä. Parhaat mahdolliset syyt, jotka jokainen työnantaja allekirjoittaa ja hyväksyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koet, että nykyisessä työssä ei ole enää mahdollista kehittyä.

Vierailija
4/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut joskus piinaavankin rehellinen siitä miksi vaihdan tehtävää.

Olen kertonut ihan rehdisti ja rehellisesti senkin että joskus jossain tiimissä ei ole kemiat pelanneet ja työpäivät olleet joskus täyttä helvettiä näiden tiettyjen ihmisten vuoksi. Silti olen työpaikan saanut. En kuitenkaan ole haukkunut työnantajaa, mutta olen kertonut ongelmista.

Vierailija
5/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sanoa että ihastuin palavasti työkaveriin enkä voi tehdä töitä hänen kanssaan?

Vierailija
6/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 07:55"]Koet, että nykyisessä työssä ei ole enää mahdollista kehittyä.

[/quote]

Minä vaihdoin työtä tästä syystä. Olisin halunnut yletä työssäni johtotehtäviin mutta silloisessa paikassa se ei ollut mahdollista. Seuraavassa paikassa pääsin päällikkötasolle melkein heti.

Vierailija
7/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 08:50"]Voiko sanoa että ihastuin palavasti työkaveriin enkä voi tehdä töitä hänen kanssaan?

[/quote]

Näin kävi minulle, tosin päädyimme yhteen. Eron jälkeen oli mahdotonta jatkaa samassa työpaikassa.

Vierailija
8/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 08:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 08:50"]Voiko sanoa että ihastuin palavasti työkaveriin enkä voi tehdä töitä hänen kanssaan?

[/quote]

Näin kävi minulle, tosin päädyimme yhteen. Eron jälkeen oli mahdotonta jatkaa samassa työpaikassa.

[/quote]

Olisi varmasti tosi hankalaa.. Sen(kin) takia en halua mitään säätöjä, enkä huonoa mainetta työpaikalla.

Mutta tuskin kerroit uudelle työnantajalle haastattelussa tuota syyksi ;)

Vierailija
9/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 08:53"]

[/quote]

[/quote]

Olisi varmasti tosi hankalaa.. Sen(kin) takia en halua mitään säätöjä, enkä huonoa mainetta työpaikalla.

[/quote]

Itse asiassa kerroin. Sanoin, että erosin pitkäaikaisesta avopuolisostani, joka oli samalla työpaikalla lähin työtoverini, ja eron jälkeen työteho heikkeni molemmilla, joten irtisanouduin. Kehuin työpaikkaa ja työtovereita mutta sanoin, että siinä nimenomaisessa tilanteessa koin viisaimmaksi etsiä toisen työpaikan.

Sain paikan.

Vierailija
10/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:03"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 08:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Itse asiassa kerroin. Sanoin, että erosin pitkäaikaisesta avopuolisostani, joka oli samalla työpaikalla lähin työtoverini, ja eron jälkeen työteho heikkeni molemmilla, joten irtisanouduin. Kehuin työpaikkaa ja työtovereita mutta sanoin, että siinä nimenomaisessa tilanteessa koin viisaimmaksi etsiä toisen työpaikan.

Sain paikan.

[/quote]

Hienoa. Eli joskus rehellisyys kannattaa :)

Vierailija
11/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää mutta jotkut työnantajat arvostavat rehellisyyttä.

Kaikki nämä asiat olen kertonut haastatteluissa (eri) ja silti saanut paikan:

pieniä lapsia (kerran sain paikan juuri siksi että kerroin minulla olevan 2v lapsi, työnantaja sanoi jälkeenpäin että koki minun tarvitsevan sitä paikkaa enemmän kuin muut)

olen kertonut lähteneeni edellisestä työpaikasta maksamattomien palkkojen vuoksi

olen kertonut että edellisessä työpaikassa oli kaksi työkaveria jotka simputtivat ja kiusasivat päivittäin ja vaikka heidän kanssaan olisinkin pärjännyt niin en sietänyt esimieheni voimattomuutta näiden henkilöiden kohdalla. Tämän olen kertonut kahdestikin ja saanut molemmilla kerroilla paikan.

olen kertonut hakevani uutta työpaikkaa koska edellisessä en päässyt näyttämään kunnolla taitojani ja työ ei motivoinut

Ei ne työnantajat tyhmiä ole, kyllä on tiedossa että joskus kaikkien ihmisten kanssa ei vaan natsaa. Enkä ole koskaan pelkästään haukkunut edellistä työnantajaa, vaan olen myös kertonut hyvistä puolista.

Musta on positiivista että useampikin työnantaja on todella arvostanut rehellisyyttäni ja avoimuuttani. Saan siitä kehityskeskusteluissa aina plussaa.

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sain paikan.

[/quote]

[/quote]

Vierailija
12/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on se, että vituttaa aamulla lähteä töihin ja sieltä haluaa mahdollisimman äkkiä pois. Lopetin työt 1,5v sitten ja päivääkään en ole katunut. Viekäkin vituttaa se paikka!

Vierailija
13/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö aina valehsella tuo kehittyminen? Mulla ei ole urahaaveita. Haluan vain kivan työn ja hyvän esimiehen ja kollegat. Nykyistä narsistiesimiestä en enää sairastumattajaksa.

Vierailija
14/14 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sain paikan.

[/quote]

[/quote]

Yleensä työnantajat ovat arvostaneet rehellisyyttä. En tajua mikä tuossakin oli noin rajun alapeukutuksen aiheena.