Määrittelevätkö meikkaavat naiset ulkonäkönsä tason todella sen perusteella, miltä näyttävät meikattuna?
Ulkonäöllinen taso ei kyllä määräydy sen mukaan, miltä ihminen näyttää kun hänet on meikattu. Tätä moni meikkiä käyttävä nainen ei ymmärrä, vaan kuvittelevat oikeasti olevansa korkeammalla ulkonäöllisellä tasolla kuin jopa rumahkot tavismiehet, jotka eivät meikkaa.
Kommentit (9)
Tästä ilmiöstä hyvänä esimerkkinä naisten suusta lukemattomia kertoja kuullut toteamukset, kuinka suomalaiset naiset ovat niin paljon paremmannäköisiä kuin suomalaiset miehet. Tämä harhakuvitelma johtuu juuri siitä, että naiset käyttävät meikkiä. Jos naiset eivät voisi enää feikata naamaansa, niin aika tasaväkisen näköistä olisi, ellei kävisi jopa päinvastoin. Naiset ovat pääsääntöisesti rumia sen kaiken pakkelin alla. Eiväthän naiset meikkaisi, jos olisivat kauniimpia ilman.
Voin vain kuvitella, miltä miehestä tuntuu, kun tulee lopulta se ilta, kun pakkeli-liisa jää yöksi. Pesee meikit pois ja se järkytys... Meikkaaminen on vedätystä.
Miehet eivät useinkaan tajua, että nainen meikkaa. Sitä taas minä en tajua. Kyllähän sen nyt näkee.
Hyvä kysymys muuten, jota en ole edes tullut ajatelleeksi. Itse määrittelen itseni kauniiksi, mutta ajattelen silloin tosiaan laittautunutta minua, joka periaatteessa on harhaa. Toisaalta vartaloni on hyvässä kunnossa ja ihoni pehmeä ja noh.. olen vaan kiva ja mielenkiintoinen tyyppi! :)
Minusta miehet ovat paremman näköisiä kuin naiset ilman meikkiä. Yleensä.
Aikuinen mies, joka ei tiedä, mitä meikki on? Outo ajatus.
Yhdessäkään suhteessani tai edes romanssintyngässä ikinä meikkini tai meikkaamattomuuteni ei ole ollut minkäänlainen ongelma, miesten tai naisten kanssa. Tai no, olin lyhyessä suhteessa naiseen, jonka mielestä huulipunan käyttäminen oli outoa. Tykkään laittaa huulipunaa, jos lähden illalla ulos. Ei häirinnyt juttuamme.
Mä määrittelen ulkonäköni ilman meikkiä.
Olen meikillä ehkä joku 8, ilman varmaan 5-6 :D En meikkaa sotamaalausta, mutta ihoni on punertava (ei finnejä tai mitään muita virheitä) ja silmänympärykset kuin olisin saanut turpaan. Meikillä näytän miellyttävältä.
En ole koskaan mitään tasoja miettinyt, mutta käytännössä olen saanut miehiä aina sen mukaan miltä näytän meikattuna. Meikattunahan heidät yleensä tapaa kuitenkin, eikä ketään ole vielä häirinnyt se että näytän ilman meikkiä erilaiselta.