Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika tuli kotiin hirveässä humalassa ja vaatteet oksennuksessa, luojan kiitos kaverinsa raahasi kotiin!

Vierailija
01.01.2021 |

Mietin parhaillaan rangaistusta. Annan vielä hetken nukkua.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne sivarit ovat

Vierailija
2/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia ne sivarit ovat

Sivarit polttaa pilvee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen?

Muistan nämä ajat! Haastavaa...

Nyt poikani on aikuinen, korkeakouluopinnot takana ja vaativissa asiantuntijatehtävissä, urheilullinen. Eipä se aina siltä näyttänyt.

Vierailija
4/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan ikä?

Vierailija
5/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siinä oksentelussa ja krapulassa ole jo oppituntia tarpeeksi.

Tee sille vaikka aamupalaa ja halaat sitä kun onnistuu mönkimään ylös sängystä.

Vierailija
6/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri kiitos kavereille.

Vierailija
7/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen?

Nyt poikani on aikuinen, korkeakouluopinnot takana ja vaativissa asiantuntijatehtävissä, urheilullinen. Eipä se aina siltä näyttänyt.

Kohta 17-vuotias. Kuinka suhtauduit itse ja toimitte? Olen varma, että nolottaa erittäin paljon. On hyvin pärjäävä lukiossa ja muuten, mutta nyt meni kerralla överiksi.

Vierailija
8/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen?

AMK ei ole korkeakoulu

Vierailija
9/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen?

Kohta 17-vuotias. Kuinka suhtauduit itse ja toimitte? Olen varma, että nolottaa erittäin paljon. On hyvin pärjäävä lukiossa ja muuten, mutta nyt meni kerralla överiksi.

Ei pärjää enää

Vierailija
10/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä taas jouduin hakemaan 17-vuotiasta ja kaveriaan kesken bileiden kotiin, kun oli tullut siellä jotain riitaa. Oma lapseni oli kännissä vihaisena lähtenyt hortoilemaan "jonnekin", onneksi kaveri oli mukana ja soitti minulle. Löysin nämä, ja nuoreni oli ihan sekaisin (ilmeisesti juonut jonkin verran jotain kirkasta, muutaman kaljan päälle) ja huusi ja raivosi ja pisti vastaan, kun yritin saada kotiin. Vihdoin kyllä onnistuin, mutta kyllä ahdistaa, että oma lapsi käyttäytyy noin, väkivaltaisesti,  kännissä.

Mitäpä tässä tekisi? On niin epäonnistunut olo.

Saa antaa vertaistukea.

Vierailija
11/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhua pitää suht vakavalla otteella, mutta ymmärtäen.

Tärkeää on, että poika tietää, että tapahtui mitä vaan,, kotiin saa ja uskaltaa aina tulla.

Nuoruus on näitä ylilyöntejäkin.

Oma poika teki 15v saman - nyt mennyt vuoden verran ilman mitään sählinkiä.

Olivat silloin ottaneet Koskenkorvaa. Kertoin hänelle, mitä eroa esim.oluessa ja Koskenkorvassa on ja miksi näitä väkeviä ei pidä juoda desitolkulla ja että huonosti voi käydä.

Harva nuori säästyy näiltä toilailuilta.

Vierailija
12/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Muistelkaa omaa nuoruuttanne mitä teini-iässä teitte?!

Vierailija
13/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen?

En oikein muista enää, oliko jotain rangaistusta. Hyvin vakavasti puhuimme kyllä, toki.

Vierailija
14/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen?

Eiköhän ole ollut sen verran nolo episodi nuoren miehen elämässä, että sovitte nyt täysi-ikäisyyteen saakka kestävästä raittiudesta. Krapula tukee kummasti ajatusta raittiudesta, joka ei ole kaikkien nuorten mielestä mikään kummastelun aihe.

Vierailija
15/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen?

En ole tuo edellinen vastaaja, mutta itse juttelisin vakavasti. Alkoholin rajoista, mikä on "oikea" määrä, mikä liikaa ja mitä riskejä siihen liittyy. Toisaalta ylimenot on ymmärrettäviä nuorilla, mutta huoleni toisin esiin. Toisaalta myös sen, että tärkeää, että tuli kotiin ja antaisin kaverille kiitosta tästä, että juuri näin toimitaan. Jos nuori ei osoita mitään ymmärrystä virheestäään, antaisin ehkä vähän kotiarestiaikaa iltarientojen suhteen, jotta joutuu miettimään asiaa, mutta jos ymmärtää ja pahoittelee ja tunnistaa, mikä meni vikaan, niin ehkä en puhuttelua pahempaa rangaistustakaan antaisi.

Vierailija
16/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vaan ärsyttäisi lisää jos raahaisi kaverinsakin yöksi tuossa kunnossa. Ei yhtään luojan kiitos.

Vierailija
17/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapa ei poika ole tullut tuollaisessa kunnossa kotiin. Asuu jo omillaan.

Vierailija
18/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, meillä taas jouduin hakemaan 17-vuotiasta ja kaveriaan kesken bileiden kotiin, kun oli tullut siellä jotain riitaa. Oma lapseni oli kännissä vihaisena lähtenyt hortoilemaan "jonnekin", onneksi kaveri oli mukana ja soitti minulle. Löysin nämä, ja nuoreni oli ihan sekaisin (ilmeisesti juonut jonkin verran jotain kirkasta, muutaman kaljan päälle) ja huusi ja raivosi ja pisti vastaan, kun yritin saada kotiin. Vihdoin kyllä onnistuin, mutta kyllä ahdistaa, että oma lapsi käyttäytyy noin, väkivaltaisesti,  kännissä.

Mitäpä tässä tekisi? On niin epäonnistunut olo.

Saa antaa vertaistukea.

Tuleva linnakundi

Vierailija
19/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin kuin että miettisin ensimmäiseksi rangaistusta, juttelisin lapsen kanssa. Keskustelisin siitä, kuinka eri alkoholit vaikuttavat, esim. siitä, kuinka petollisia väkevät ovat, kuinka ei missään nimessä kannata ainakaan väkeviä juoda nopeasti, mielellään tietysti ei ollenkaan. Kertoisin rakastavani ja välittäväni, ja että aina, ihan aina voi ja pitää tulla kotiin, samoin aina saa soittaa ja tulkoon sitten vaikka taksilla, jos ei muuten pääse.

Vierailija
20/94 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot aivan asiallisesti mitä vaaroja ”tolkuttomaan” känniin juomiseen liittyy. Ulos nukahtaminen, nukkuessa oksentaminen/tukehtuminen.

Turha huuto ja riehuminen ei auta mitään.

Fiksusti ja asiallisesti, kertot että, poika on niin tärkeä ja rakastettu, että ei haluta mitään pahaa sattuvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan