Patja "parvelle"
Olen muuttamassa asuntoon, jossa on arviolta metrin levyinen parvi. Millainen patja siihen kannattaa laittaa? Tämä parvi tulisi toimimaan lähinnä aikuisten (19 ja 20 v) poikieni "majana", jos tulevat käymään, asunto on 1 h + k ja tämä on minulla uuden työpaikkakunnan siirtymävaiheen kakkosasunto sen aikaa, kun löydämme kunnollisen asunnon, vähintään kuitenkin koeajan 4 kk. Minulla ei ole mitään aikaisempaa kokemusta parvesta. Parvi on siis kiinteä, erillisenä rakennettu. Pojat tuskin tulevat yhtä aikaa, asuvat jo omillaan opiskelupaikoissaan. Vai olisiko suosituksia parvelle jotain muuta käyttöä ja hankkia keittiön puolelle vuodesohva? Keittiö on reilun kokoinen.
Kommentit (3)
Noin lyhyeksi aikaa käy varmaan mikä tahansa patja. Onko sulla esim varapatjaa jo nyt? Laitat sen sinne.
On noiden lasten jäljiltä aika käytetty 80 cm patja ja se on sinne alkuun menossakin hätävaraksi. Sen lisäski on yksi ilmapatja, mutta se on vähän turhan korkea. Sen leveyttä en muista, luulen, että on tuon saman 80 cm.
Huomioi patjan "ilmastointi". Eli ei suoraan lattialle, hiukan irti lattiasta. Jos laitat sen suoraan lattialle, se voi homehtua, kun yön aikana nukkujasta tullut kosteus ei pääse kunnolla haihtumaan.