En nyt ymmärrä
Vero lasketaan nettovuokratulosta. Saat nettovuokratulon määrän, kun vähennät vuokrasta vuokraustoiminnan kulut. Yleisimpiä kuluja ovat muun muassa
hoitovastike
pääomavastike (rahoitusvastike), joka on tuloutettu asunto-osakeyhtiön kirjanpidossa
vuokraukseen liittyvät kulut (lehti-ilmoitus, palkkio vuokranvälittäjälle).
Palkkiohan maksetaan yhden kerran.
Kommentit (14)
Ei, mutta en ymmärrä toistakaan juttua.
Eikö vero ylipäänsä lasketa vuositasolla? Eli vuokat yhteensä miinus kulut yhteensä (se palkkio mukaanlukien, jos se verovuodelle osuu) ja sen perusteella määritellään sen vuoden verot.
Kysyin kelalta että voivatko myöntää vuokravakuuden (muutan HALVEMPAAN asuntoon ja vuokraan omani.)
Antaisivat kuulemma aikarajan MYYMISELLE, öh... Mitä hemmettiä? Olen ensi vuonna taas opiskelija ja opiskelijalla on oikeus myös tienata. Eikä tästä mitään jättituloja saa, kunhan maksatan järjettömän vastikkeen jollain toisella.
Niin että minkäköhän takia minun pitäisi myydä omaisuuttani tuollaisen takia?? Kyllä minä tiedän mistä saan vakuuden, en minä ilman jää, mutta v...ttaa tuollainen!
Enkä tietenkään myy asuntoa kelan käskystä. Myyn tämän sitten kun ostan seuraavan oman asunnon ja sitten kun ITSE haluan myydä.
Eli miksi víțussa en voi saada kelalta alle 800 € vakuutta ilman käskytystä myydä omaisuuttani??
” Eli miksi víțussa en voi saada kelalta alle 800 € vakuutta ilman käskytystä myydä omaisuuttani??”
:D :D :D
Vierailija kirjoitti:
” Eli miksi víțussa en voi saada kelalta alle 800 € vakuutta ilman käskytystä myydä omaisuuttani??”
:D :D :D
Niin, kerrotko? Muutan HALVEMPAAN ASUNTOON.
234 € halvempaan kuin oman asuntoni yhtiövastike.
Noh, saan vakuuden joka tapauksessa, mutta kyllä v...ttaa kun Kelasta ei ole mitään hełvetin hyötyä ikinä mihinkään. Aina on OLEVINAAN kaikenlaisia tukia, mutta niissä on AINA tuhat ja sata ehtoa ja muttaa ja koukeroa ja vaikka ja mitä😑 että varmasti 90% ihmisistä ei olisi niihin oikeutettuja kuitenkaan.
Vuokratulosta vähennetään hoitovastike, rahoitusvastike (vain jos liittyy korjauksiin esim. julkisivu), vuokranantajan kotivakuutus, ostetut koneet ja laitteet (esim. uusi jääkaappi) ja muut. Ja erotuksesta maksetaan 30% veroa.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin kelalta että voivatko myöntää vuokravakuuden (muutan HALVEMPAAN asuntoon ja vuokraan omani.)
Antaisivat kuulemma aikarajan MYYMISELLE, öh... Mitä hemmettiä? Olen ensi vuonna taas opiskelija ja opiskelijalla on oikeus myös tienata. Eikä tästä mitään jättituloja saa, kunhan maksatan järjettömän vastikkeen jollain toisella.
Niin että minkäköhän takia minun pitäisi myydä omaisuuttani tuollaisen takia?? Kyllä minä tiedän mistä saan vakuuden, en minä ilman jää, mutta v...ttaa tuollainen!
Miksi Kelan (veronmaksajien) pitäisi antaa vuokravakuuden, jos sinulla on omaisuutta.
Jos haluat vuokrata uuden asunnon ja laitat oman asunnon vuokralle, niin vakuutena käy omistamasi asunnon osakekirjat tai otat osakekirjoja vastaan pankkitakauksen vuokravakuudeksi.
Ei pitäisi olla ongelmaa.
Mitä et ymmärrä?