Haastattelija keskeytti työhaastattelun
Olin epätavallisessa työhaastattelussa. Haastattelija keskeytti haastattelun, kun kävi ilmi ettei minulla olekaan tarvittavaa kokemusta. Tämä asia olisi tullut ilmi hakemuksesta, mutta ilmeisesti se oli luettu huolimattomasti läpi. Myös työhön valittavalle asetettiin haastattelun aikana vaatimuksia, mitä hakemuksessa ei mainittu.
Tilanteesta jäi vähän outo maku. Valmistauduin hyvin ja olin paikasta kiinnostunut.
Kommentit (6)
Mikä firma hoitaa noin huonosti asiansa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä firma hoitaa noin huonosti asiansa?
Tämä, viidakkorumpu käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ennakkorekryn hoitanut firma on kutsunut sinut väärin perustein haastatteluun, jolloin tilanne on ollut ajanhukkaa sekä sinulle, että haastattelijalle.
Haastattelun tekevä henkilö ei välttämättä itse kutsu haastateltavia, vaan muu prosessi on ulkoistettu ja hän tekee vaan viimeisen arvion. Jos sinulla ei ollut työn suorittamisen edellyttämää kokemusta, niin ikävä tilanne, mutta turhaa sitä haastattelua siinä tilanteessa olisi ollut jatkaa.
Haastattelija kutsui itse minut haastatteluun. Luulen, että hakemus luettiin huolimattomasti läpi. Tämä on erikoista, koska luulisi tämän olevan tärkeä vaihe, jotta haastatellaan oikeat henkilöt. Sinänsä on tietysti oikein keskeyttää haastattelu jos tilanne näin vaatii, mutta hieman kiusallista haastateltavan puolelta, että asia tulee ilmi vasta näin myöhään. Itse olin avoin ja selkeä hakemuksessa. Kyseessä julkisen sektorin paikka.
Tai sitten ennakkorekryn hoitanut firma on kutsunut sinut väärin perustein haastatteluun, jolloin tilanne on ollut ajanhukkaa sekä sinulle, että haastattelijalle.
Haastattelun tekevä henkilö ei välttämättä itse kutsu haastateltavia, vaan muu prosessi on ulkoistettu ja hän tekee vaan viimeisen arvion. Jos sinulla ei ollut työn suorittamisen edellyttämää kokemusta, niin ikävä tilanne, mutta turhaa sitä haastattelua siinä tilanteessa olisi ollut jatkaa.