Mitä teette vanhoille laukuille, kun ostatte uusia laukkuja?
Kommentit (11)
Riippuu laukusta. Jotkut heitän roskiin ja jotkut säästän. Mulla on laukkuja aika paljon ostan 2-5 uutta/vuosi.
Käytän edelleen siihen tarkoitukseen, johon olen alunperin laukun ostanut tai saanut. Huonokuntoisen laukun saatan heittää pois, mutta en nyt kyllä heti muista, koska olisin niin tehnyt.
Jonkun laukun olen joskus myynyt, esim. vauvavuosina käyttämäni "vaippakassi" lähti myyntiin, olin käyttänyt sitä riittävästi ja arvasin, että uudessa elämän vaiheessa jää kaappiin.
Omistan muistaakseni neljä keskikokoista mustaa käsilaukkua, mutta ei yksikään ole liikaa. Yhdessä on kullanväriset metalliosat, joten se käy vain asuissa, joissa on kullanväriä. Yhden sisusta on vaaleanpunainen, ei siis sovi kirkkaanpunaisen kanssa.
Vanhat laukut menee kierrätystavarataloon tai roskiin. Ostan nykyisin mahdollisimman vähän uutta, niin vanhojen poisheittäminenkään ei kirpaise. Jostain syystä en ole hennonut laittaa pois vanhoja marimekon laukkuja "kun ne oli niin kalliita"-tekosyyllä, vaikka en niitä ikinä käytä.
Omistan nyt pienen nahkakäsilaukun, vedenpitävän roll-top messenger -repun, vedenpitävät satulalaukut, R-collectionin roikkurepun, pienen vaellusrinkan, kovan matkalaukun, ratsastuskamalaukun, pehmeän matkalaukun, bilelaukun, ja nuo kirotut antiikkiset marimekkolaukut joista en enää edes pidä. Mielestäni ihan liikaa laukkuja, mutta en siltikään pärjää vähemmällä.
Minulla on 4 pientä laukkua. 1 on reppu, 1 on minikokoinen ns iltalaukku ja 2 normaalin kokoisia käsilaukkua, joita käytän arkena.
Jos ostaisin uuden, laittaisin jonkun näistä kiertoon.
Lisäksi minulla on pienempi rinkka ja isompi rinkka. Kaikki matkalaukut jne olen myynyt pois
Koti on aika minimalistinen
Ostan uuden laukun kun entinen hajoaa. Käytän yhtä laukkua kerrallaan ja rikkinäisen ja kulahtaneen laukun heitän roskiin.
Kaikki laukkuni ovat sellaisia, että niitä voi korjata suutarissa. Vanhin edelleen toimiva laukku on ostettu 49 vuotta sitten perintörahoilla, kun sukulainen kuoli.
Värivalikoimaa on sen verran, etä joka asuun löytyy sopiva laukku.
viimeksi ostin Pelastusarmeijan kirpputorilta käyttämättömän italialaisen nahkalaukun hintaan 12 euroa. Olen siihen niin ihastunut, että tuskin luovun siitäkään koskaan.
En siis ole vielä koskaan joutunut hävittämään vanhaa laukkua, jos ei joitain rikki menneitä matkalaukkuja lasketa.
Ostan uuden laukun lähinnä tarpeeseen. Vanhoja heitän veks sitä mukaa kun menevät korjauskelvottomiksi.
Uffin laatikkoon tai muuhun kierrätykseen. Aloin pohtia sopivaa väriä vasta kun naurettiin mustalle vyölaukulle kesävaatteiden kanssa.
Musta, ruskea, valkoinen, siinä.
Olen yrittänyt myydä, mutta turha toivo.
Kierrätykseen menee.