Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on vialla mun ruokavaliossani?

Vierailija
03.06.2014 |

Olen nyt pitänyt ruokapäiväkirjaa viimeiset 6vk, paino oli tuolloin huhtikuun puolessa välissä 92kg, aamulla se oli 91kg eli käytännössä sama kuin huhtikuussa.

Syön hyvin tylsästi. 9 päivänä 10:stä eli työ-ja vapaapäivät kotosalla ovat tyypillisesti tälläisiä.

Aamupala:

250g  rahkaa 0,2%rasvaa

½ banaani

10-15 viinirypälettä tai appelsiini

2rkl kauraleseitä (niiden pitäisi laskea kolesterolia)

Lounas:

Kaksi kananmunan kokoista perunaa

100g kalaa tai kanaa

Tomaatti

10cm pala kurkkua

lehtisalaattia

1dl raejuustoa, työpäivinä ei perunoita sillä silloin syön salaattina nuo samat ainekset

Jos olen töissä jää aamupalasta osa iltapäiväkahvin kanssa syötäväksi, kotona en juo iltapäiväkahvia vaan myöhäisen lounaan

Päivällinen, työpäivinä

Kasvissosekeitto, jossa usein kukkakaalia, perunaa, porkkanaa, vesi liemi sekä raejuustoa ja suikaloitua paprikaa 

Iltapala

2 ruisleipä viipaletta

kinkkua

tomaattia ja kurkkua lehtisalaattia paprikaa yms

lasi maitoa

Vapaapäivinä, jos olen kotona syön siis vain aamiaisen, lounaan ja iltapalan, jos kuljeksin kylillä syön mitä tarjotaan esim tänään kaverin luona jäätelöä ja kinuskipiirakkaa,kohtuulliset annokset, mielestäni aika pienet ehkä dl jäätelöä ja  viikonvaihteen yo-juhlissa ruokaa, jota oli tarjolla ja kahvinleipää, en itseäni ähkyyn ja kun katsoin puolet hoikempien annoksia, vähemmän.

Karkkia olen syönyt pari viikkoa sitten pienen pussin, roskaruokaa viimeksi joskus syksyllä, alkoholia pari pikku pulloa kuohuviiniä viimeisen kuukauden aikana, mehuja en juo. Kun katson kaupassa toisten ihmisten ostoksia mielestäni ostokseni ovat paljon terveellisempiä kun 95% ihmisistä, silti minä olen paljon lihavampi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän rasvaa.

Vierailija
2/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lisään vaan rasvaa ja siinä se?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet samanlainen pipertäjä kuin 97,6.

Vierailija
4/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei se ole mitään rakettitiedettä. Suosittelen rasvan lähteeksi esim pähkinöitä, siemeniä, manteleita, avocadoja, tummaa suklaata, lohta, kananmunia, täysrasvaista kreikkalaista/turkkilaista jogurttia jne!

Vierailija
5/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta syöt todella vähän. Syön itse ainakin tuplasti enemmän... BMI 24

Vierailija
6/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiletko?  Se kiihdyttäisi aineenvaihduntaasi.

kannattaa ehkä käydä lääkärissä, kyllä tuolla syömisellä pitäisi laihtua.

Vierailija
7/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihduntasi on jumissa!

Vierailija
8/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuolisin nälkään noilla eväillä ja oon hoikka.. ethän ole nälässä, se jumittaa aineenvaihduntaa. Liiku ja käy salilla mahdollisuuksien mukaan. Ja liikunnan pitää olla raskasta, hölkkää tai muuta missä hiki lentää.

Vierailija
9/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista syödä useammin mutta annoskokoja en hirveästi suurentaisi :) itse laihduin näin: heti herättyäni juon 1/2 l vettä ja ennen joka ruokailua sama! Eli syön 2 lämmintä ateriaa +aamupala ja 1-2 välipalaa. Joku mainitsi hyvistä rasvoista jo mutta syö ne ennen klo 16-17. Suö illalla edim vihanneksia rahkaa Marjoja.Vältä hedelmiä iltaisin. Vaikka ne ovatkin terveellisiä. Muista että hyvissäkin rasvoissa on paljon kaloreita! Eli maltillisesti niitä. Mutta rasva on välttämätön jos haluat polttaa rasvaa. Vesi auttaa erittäin paljon ruuansulatuksrssa ja aineenvaihdunnassa. Laitan myös aamukahviin katdemummaa ka kanelia. Myös vihreä tee iltaisin on hyvä.ruoka on 80% ja liikunta 20% laihuttajille !myös se 8h unta yössä erittäin tärkeä ja stressottömyys.

Vierailija
10/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta hiilarimättöä... Olisin 100 kiloinen jos söisin noin. Perunat ja leivät pois. Salaattia tilalle. Hedelmät myös pois.

Vierailija
11/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista harrastaa myös liikuntaa ja lisää proteiinia: eli kananmunaa, kanaa,lohta, välillä pun lihaa. Raejuustoa rahkaa. Muista myös kuitu eli enemmän vihanneksia ja täysjyvätuotteita. Yleensä hyvä sääntö on kuitupitosuus <7. Yleensä ylipainoinen ihminen ei laihdu niukalla ruokavaliolla koska kroppa pitää ns. Kiinni niistä rasvoista koska pelkää nälkiintyvänsä. Eli kasviksia voit syöfä niin paljon kun jaksat samoin marjat. Monipuolisesti eli opi erilaisia kasveja ja hedelmiä .

Vierailija
12/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista harrastaa myös liikuntaa ja lisää proteiinia: eli kananmunaa, kanaa,lohta, välillä pun lihaa. Raejuustoa rahkaa. Muista myös kuitu eli enemmän vihanneksia ja täysjyvätuotteita. Yleensä hyvä sääntö on kuitupitosuus <7. Yleensä ylipainoinen ihminen ei laihdu niukalla ruokavaliolla koska kroppa pitää ns. Kiinni niistä rasvoista koska pelkää nälkiintyvänsä. Eli kasviksia voit syöfä niin paljon kun jaksat samoin marjat. Monipuolisesti eli opi erilaisia kasveja ja hedelmiä .

Vierailija
13/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Kuulostaa kyllä tosi vähältä vai etkö liiku ollenkaan? Kilpirauhasen vajaatoiminta?

Vierailija
14/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ap:n ruokavalio vaikuttaa hyvältä. Ei todellakaan hiilarimättöä, voisi jopa lisätä täysjyväpastaa vaihteeksi perunoille. Proteiinia tarpeeksi. Hyvälaatuista rasvaa lisäisin kyllä eli tuleehan öljyä salaattiin ja Beceliä leivän päälle? Pikkumäärä pähkinää, siementä ja mantelia silloin tällöin olis kiva myös.

Ap:n kannattaisi tarkistaa faktat eli a) laskea oma päivittäinen energian tarpeensa b) laskea päivän aterioiden kalorit ja c) tarkastella sitten paljonko vajetta tulee (liikunta mukaanlaskien).

Voi todella olla että jos jää alle 1500 se on liian vähän. Pitää muistaa että laihduttajan energiantarve riippuu siitä painosta eli painonpudotuksen alkuvaiheessa kun painoa on enemmän voi joutua syömään ihan kunnolla, joillakin jos normaali energiantarve on päivässä 2400, niin se laihduttava kalorimäärä onkin 1800-1900 kaloria päivässä (eikä 1300).

Yleensähän ajatellaan että jos vähentää päivässä 500 kaloria energiantarpeesta, se on aika hyvä laihdutukseen. 500 kaloria viikossa tekee 3500 kalorin vajeen viikossa: sillä pitäisi laihtua sopivan hitaasti ilman että lähtee lihasta paljon ja ettei keho mene säästöliekille.

Menisin kyllä lääkärille jos pidemmän päälle mitään ei tapahdu, koska voihan ollakin kyse esim. kilpirauhasen vajaatoiminnasta yms. Jos diabetestä eikä kilppariongelmaa ole, eikä taipumusta alhaiseen verenpaineeseen tai syömishäiriöihin, sitten ap voisi kysellä mitä lääkäri arvelee 5:2 dieetistä - siinä voisi vähentää 2:ssa päivässä sen 3500 kaloria, ja syödä normaalisti muut päivät. Se on siis helpompi toteuttaa, ja voi myös toimia paremmin sellaiselle, jonka aineenvaihdunta sopeutuu nopeasti laihdutuksen aikaiseen kalorimäärään.

Vierailija
15/16 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö antipsykootteja? Ne lihottavat ja voivat torpata laihduttamisen kokonaan.

Vierailija
16/16 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa erittäin hyvältä ruokavaliolta. Itse syön aika samaan tapaan, ja lisäksi viikonloppuna syön herkkuja ja juon alkoholia. Ja painan 53 kg. Tasan ei käy näköjään onnen lahjat, että joku painaa tuollaisella ruokavaliolla lähes 40 kg enemmän :-o

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän