Miten voi olla eilen ollut koronan takia tehohoidossa yli 40 ihmistä ja nyt tänään vain 30?
Miksi pitää uutisoida ihan feikkitiedoilla tai jättää vähintäänkin kertomatta, mihin nuo luvut perustuvat.
Kommentit (27)
Koska osa on siirtynyt teholta tavalliselle osastolle? Mitä erikoista siinä on? Ihan mun maalaisjärki sanoo, että tehohoidon tarve voi joskus olla aika lyhytaikainen. Tarkkailu valvomossa on eri asia kuin tehohoito. Teholta kai useimmiten siirretään valvomoon?
Sieltä tehohoidosta siirretään jossain vaiheessa normaalille osastolle jos ei kuole. Osa myös kuolee.
Kuolleet uutisoidaan kuukauden viiveellä. Ja onhan varmaan joku parantunutkin.
Miksi parantuneita ei edes uutisoida? Ai niin, se ei olisi näyttävää ja pelottavaa.
Koska teholta siirretään äkkiä toiselle osastolle jos potilas on siinä kunnossa, ettei hän tarvitse enää tehohoitoa. Tehohoito on niin kallista ettei siellä pidetä potilaita huvikseen.
Terveisin sairaanhoitaja teholta
Vierailija kirjoitti:
Koska osa on siirtynyt teholta tavalliselle osastolle? Mitä erikoista siinä on? Ihan mun maalaisjärki sanoo, että tehohoidon tarve voi joskus olla aika lyhytaikainen. Tarkkailu valvomossa on eri asia kuin tehohoito. Teholta kai useimmiten siirretään valvomoon?
Leikkauksen jälkeen siirrytään valvomoon ja itsrllä kesti ehkä tunnin ehkä vähemmän ja sitten osastolle.
Iltalehden mukaan aatonaaton jälkeen ei ole saatu oikeaa tietoa tilanteesta, joten ilmeisesti menty jonkin ennusteen mukaan ja hupsista, se ei pitänytkään paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Kuolleet uutisoidaan kuukauden viiveellä. Ja onhan varmaan joku parantunutkin.
Eipä ole tuollaista hyppäystä ollut ennen vuorokauden sisällä.
Tämä virhe korjattiin, niin väheni 12 potilasta tehohoidosta.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007704111.html
29.12. 15:33
Tampereen yliopistollisessa sairaalassa tehohoidossa on yksi potilas, ei kolmeatoista
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) aiemmin tänään julkaisemissa koronapotilaiden lukumäärissä oli virheellistä tietoa tehohoitopotilaiden osalta.
Joo, oli tosiaan 12 potilaan virhe aiemmissa tiedoissa.
Puolet kuoli ja puolet pääsi kotiin
Kuuluuko tuohon lukuun kaikki tehohoidossa olevat? Esim infarktin saaneet?
Vierailija kirjoitti:
Miksi parantuneita ei edes uutisoida? Ai niin, se ei olisi näyttävää ja pelottavaa.
Siksi, että parantuneita ei saa tilastoitua yhtä helposti.
Vierailija kirjoitti:
Koska teholta siirretään äkkiä toiselle osastolle jos potilas on siinä kunnossa, ettei hän tarvitse enää tehohoitoa. Tehohoito on niin kallista ettei siellä pidetä potilaita huvikseen.
Terveisin sairaanhoitaja teholta
Katopa onko ne kuolleet syöneet vitamiinivalmisteita ennen sinne tuloa...!
Yliannostuksen vaara on olemassa, kun sydän alkaa pysähdellä. Monet napostelee niitä "mansikanmakuisia", "appelsiininmakuisia" ym vaikka sapuskassakin on sellaista, jos ei erikseen karta niitä. Ja onko teillä niissä infuusionesteissäkin? alfatocoferolissa esimerkiksi saa glyfosaattijäämää extra-annoksen yhtäkkiä - mistä sen voit tietää, miksi sinne osastolle joutui? Vai oliko hen gittänyt E321, sitä höyryä? Sehän kerää nestettä, keuhkoihin?
Trumppihan sen jo ties et ihan feikkii nää uutisetki sitte on. mä uskon siihe vieläki.. reiska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkauksen jälkeen siirrytään valvomoon ja itsrllä kesti ehkä tunnin ehkä vähemmän ja sitten osastolle.
No mä olin valvomossa vuorokauden, en ollut missään leikkauksessa, vaan ihan tarkkailtavana sairauskohtauksen jälkeen. Teholle ei viety missään vaiheessa, mutta yksin en saanut kuin käydä vessassa ja siihenkin taidettiin katsoa kellosta aikaa. Sain kyllä liikkua, mutta en poistua valvomosta.
Älä lue uutisia, jos kapasiteetti ei riitä edes tämän ymmärtämiseen.
Noissa kaikissa luvuissa on ollut viivettä päivittymisessä joulun pyhien takia.