kotiäityis
Kuinka paljon saa Kelalta tukia, kun jää kotiin kotihoidontuella. Mies työtön ja saa liitonrahaa 1300€/kk. Kuntalisää ei saa tässä kunnassa. Kuinka pitkät käsittelyajat Kelalla on?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:09"]
Lisäys nron 13 vastaukseen, että toki kotihoidontuki vähennetään puolison työttömyyskorvauksesta.
[/quote]
Ei kai se liiton päivärahaa vähennä?
Menkää töihin tai lopettakaa lasten teko. Kela = veronmaksajat. Luuletko ettei tässä ole muitakin rahanreikiä kuin työkykyisten pankolle elättäminen?
Komppaan täysin kakkosta! Miksi valtion pitää kustantaa sun perheen eläminen, kerta olet noin laiska?
Miehesi on laiska. On häpeä loisia kotona kun pieni lapsi perheessä
Kotihoidontuki on ihan lainmukainen asia. Jos haluatte muuttaa lakeja ja poistaa sen, valittakaa vaikka kansanedustajallenne. Me saamme käyttää ihan laillista etua.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:19"]
Kotihoidontuki on ihan lainmukainen asia. Jos haluatte muuttaa lakeja ja poistaa sen, valittakaa vaikka kansanedustajallenne. Me saamme käyttää ihan laillista etua.
[/quote]Tyässäkäyntikin on lainmukainen vevlollisuus
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:16"]
[/quote]
Niin nykyisinhän ei ole kuin mennä töihin, alalla kuin alalla, senhän kertoo kaikki tilastot. Joskus kyllä ihmettelen tällaisten ihmisten tyhmyyttä.
Ja itse olen siinä onnellisessa asemassa että meillä miehen kanssa on molemmilla töitä. Vaikka itsekin olen nyt äitiyslomalla.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:16"]
[/quote]
Niin nykyisinhän ei ole kuin mennä töihin, alalla kuin alalla, senhän kertoo kaikki tilastot. Joskus kyllä ihmettelen tällaisten ihmisten tyhmyyttä.
Ja itse olen siinä onnellisessa asemassa että meillä miehen kanssa on molemmilla töitä. Vaikka itsekin olen nyt äitiyslomalla.
[/quote]Pitää olla siis oman alan töitä
Mieshän menee heti töihin kun töitä on! On tällä hetkelläkin töissä, mutta ikävä kyllä työt loppuu syksyllä. Olisikin vakityö tai edes työ joka kestäisi puolta vuotta pidempään.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:31"]
[/quote]
Miksi tätä velvollisuutta ei sitten ole kaikille tarjolla??
[/quote]
Huhtikuun työttömyysaste 9,0 prosenttia
Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2014 huhtikuussa 241 000 (virhemarginaali ±19 000), mikä oli hieman enemmän kuin vuotta aiemmin. Työttömiä miehiä oli 142 000 ja naisia 99 000 henkeä.
Työttömyysaste oli huhtikuussa 9,0 prosenttia eli 0,1 prosenttiyksikköä korkeampi kuin vuotta aiemmin. Miesten työttömyysaste oli 10,3 ja naisten 7,6 prosenttia. Työttömyysasteen trendi oli 8,5 prosenttia.
Lähde:
Tilastokeskus / Työvoimatutkimus
Siinä sinulle lainmukaista velvoitetta. Väitän, että tuossa on vain murto-osa niitä jotka ovat omasta tahdostaan työttömiä.
[/quote]
Työstä on lainmukainen oikeus jäädä hoitovapaalle ja saada Kelan kotihoidontukea.
Kerropa muuten mikä tuo työssäolovelvoitelaki on? Pitääkö lottovoittajankin olla töissä?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 13:44"]
Kuinka paljon saa Kelalta tukia, kun jää kotiin kotihoidontuella. Mies työtön ja saa liitonrahaa 1300€/kk. Kuntalisää ei saa tässä kunnassa. Kuinka pitkät käsittelyajat Kelalla on?
[/quote]
Minä saan 350 e/kk. Siinä on mukana hoitoraha ja tulojen mukaan lisättävä hoitolisä. Kuntalisää ei meilläkään saa. Käsittelyaikoja en valitettavasti muista.
Lisäys nron 13 vastaukseen, että toki kotihoidontuki vähennetään puolison työttömyyskorvauksesta.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:09"]
[/quote]
Ei kai se liiton päivärahaa vähennä?
[/quote]
Pälli korjaa tähänkin ketjuun: vähentää.