Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona lähti Kiinasta. Miksei Kiinan vastuusta puhuta?

Vierailija
29.12.2020 |

Samalla voisi kysyä uiguurien keskitysleireistä ja Hong Kongin sorrosta.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko ihan ok että Kiinan salailun vuoksi pandemia pääsi valloilleen ja aiheutti globaalin katastrofin ja Suomessakin kuolemien lisäksi valtavaa taloudellista vahinkoa ja henkistä kärsimystä.

Vierailija
2/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha, kukaan ei halua suututtaa talousmahtia. Ei siinä ihmisoikeudet paljonkaan paina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nypyköiden lasten laulu saa uudet sanat....

Kiinanmaa toi lapsilleen sata miljoonaa

koronatartuntaa. Kiina on kehitysmaa

Vierailija
4/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei uskalla, eikä kukaan halua maksaa halvasta työstä enempää. Hyvin lyhytnäköistä. Jos Kiina pääsee ujuttautumaan globaalisti joka paikkaan, siitä on leikki kaukana.

Vierailija
5/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta näkökulmasta Kiina ei ole kovin kaukana "kulttuurisesti" Pohjois-Koreasta.

Vierailija
6/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei uskalla, eikä kukaan halua maksaa halvasta työstä enempää. Hyvin lyhytnäköistä. Jos Kiina pääsee ujuttautumaan globaalisti joka paikkaan, siitä on leikki kaukana.

Juuri näin! Ilahduttavaa että tällä palstalla on valveutuneita ihmisiä. Minua oikeasti pelottaa Kiinan johtama maailma vuonna 2050. Nyt pitää alkaa toimia.

Vierailija
7/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

raha, kukaan ei halua suututtaa talousmahtia. Ei siinä ihmisoikeudet paljonkaan paina

Talousmahti?

Vierailija
8/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä samaa minä olen ihmetellyt. Miksi ihmeessä muut maat lähinnä Pohjois-Amerikka, Eurooppa ja Australia pistä Kiinaa vastuuseen tavalla tai toisella tuosta tuhosta mitä joko tahallaan tai huolimattomuudellaan on aiheuttanut maailman ihmisille ja maailman taloudelle?  

Vierailija
9/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina kysymys on tämän vuosisadan tärkein asia. Jos Kiina johtaa maailmaa parinkymmenen vuoden päästä niin tämän hetken valituksen aiheet ovat mitättömiä. Kiina on diktatuurinen kommunismi, siellä ei ihmisoikeudet paina mitään. Uiguureja pakkosteriloidaan, hong kongilaisia lähetetään tuomittavaksi Kiinaan, koronasta raportoinut toimittaja vangittiin 4 vuodeksi! Meno on sairasta. Tarvitaan demokratioiden liitto Kiinan mielivaltaa kohtaan.

Vierailija
10/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiina kysymys on tämän vuosisadan tärkein asia. Jos Kiina johtaa maailmaa parinkymmenen vuoden päästä niin tämän hetken valituksen aiheet ovat mitättömiä. Kiina on diktatuurinen kommunismi, siellä ei ihmisoikeudet paina mitään. Uiguureja pakkosteriloidaan, hong kongilaisia lähetetään tuomittavaksi Kiinaan, koronasta raportoinut toimittaja vangittiin 4 vuodeksi! Meno on sairasta. Tarvitaan demokratioiden liitto Kiinan mielivaltaa kohtaan.

Ehdottomasti samaa mieltä. Kiina on tämän maapallon syöpä josta pitää parantua niin kauan kuin se vielä on mahdollista.

Vierailija
11/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä samaa minä olen ihmetellyt. Miksi ihmeessä muut maat lähinnä Pohjois-Amerikka, Eurooppa ja Australia pistä Kiinaa vastuuseen tavalla tai toisella tuosta tuhosta mitä joko tahallaan tai huolimattomuudellaan on aiheuttanut maailman ihmisille ja maailman taloudelle?  

Usa ja Australia ovat jo kauppasodassa Kiinan kanssa. Australia on helisemässä koska 30% heidän viennistään suuntautuu Kiinaan. Australian hallituksessa on jo Kiinan ostamia edustajia. En jaksaisi vaahdota asiasta ellen olisi erään kirjan luettuani saanut herätystä kuinka vakavasta asiasta on kyse.

Vierailija
12/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usa ja Australia ovat jo kauppasodassa Kiinan kanssa. Australia on helisemässä koska 30% heidän viennistään suuntautuu Kiinaan. Australian hallituksessa on jo Kiinan ostamia edustajia. En jaksaisi vaahdota asiasta ellen olisi erään kirjan luettuani saanut herätystä kuinka vakavasta asiasta on kyse.

Mikä kirja?

Vierailija
13/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunistien juoni.

Trumppi oli ainoa toivo.

Vierailija
14/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talousmahti?

Ostovoimakorjatulla bkt:llä Kiina on ohittanut jo Usan. Jos Kiinan bkt kasvaa ennusteiden mukaisesti, se on 2050 kolme kertaa suurempi kuin Usa. Silloin se voi alistaa myös Euroopan maita taloudellisesti, tällä hetkellä se onnistuu jo Afrikassa.

Vierailija
15/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommunistien juoni.

Trumppi oli ainoa toivo.

Trumpin aikana Kiinan vaikutusvalta on kasvanut, koska USA on keskittynyt omiin sisäisiin ongelmiinsa ja antanut kyvyttömän presidentin sekoilla. Juu Trumpkaan ei tykkää Kiinasta, mutta hänellä ei ole taitoa tehdä asialle mitään.

Nyt kun USA:n talous supistuu, Kiina on kohta maailman isoin talousmahti.

Vierailija
16/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hys! Kiina voi suuttua ja hakee Suomen kalliilla hinnalla vuokraamat pandat takaisin.

Vierailija
17/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kirja?

The Hundred-Year Marathon China's Secret Strategy to Replace America as the Global Superpower.

Huippuarvostelut Amazonissa. Kirjoittaja tuntee Kiinan erinomaisesti ja osaa mandarinia.

Vierailija
18/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinastahan tulee kaikki: Tavarat, lääkkeet, sairaalatavarat. Miten kukaan uskaltaa sitä suututtaa? 

Pohjoissessa puhutaan kovaan ääneen ihmisoikeuksista, mutta tavarat ja tuotanto siirretään sinne, missä niitä ei ole lainkaan. 

Vierailija
19/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kirja?

The Hundred-Year Marathon China's Secret Strategy to Replace America as the Global Superpower.

Huippuarvostelut Amazonissa. Kirjoittaja tuntee Kiinan erinomaisesti ja osaa mandarinia.

Kiitos, laitanpas muistiin

Vierailija
20/33 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommunistien juoni.

Trumppi oli ainoa toivo.

Trumpista voi olla montaa mieltä mutta se on Kiinan pussiin pelaamista jos vain Trumppia vastustaakseen kannattaa Kiinaa. Se on se mitä Kiinan valtava propagandakoneisto myös ajaa eli että kaikki Kiinan vastustajat ovat tyhmiä kuin Trump. Tähän propaganda-ansaan ei pidä mennä, oli sitten Trumpista mitä tahansa mieltä. Suurin osa demokraateista, Nancy Pelosi esimerkiksi, ovat kiinavastaisia ja hyvästä syystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi