Koiranomistaja, aloita koirasi paukkukoulutus jo tänään!
"Ilotulitteiden paukahteluääniin totuttelemiseen kannattaa varata aikaa noin pari kuukautta. Totuttelun voi aloittaa 2 kk uudenvuoden jälkeen, kun koira on jättänyt mielestään uudenvuoden paukuttelun, mutta viimeistään se olisi hyvä aloittaa lokakuussa seuraavaa vuodenvaihdetta ajatellen."
-Vetcaren eläinlääketieteellinen johtaja Petri Bäcklund
Nyt saattaa olla jo tämän uudenvuodenaaton kannalta myöhäistä, mutta aloita viimeistään helmikuussa. Ensi vuonna ei sitten tarvitse rutista ja pyrkiä pilaamaan muiden iloa koiran verukkeella.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ilotulitepelosta-on-mahdollista-paa…
Kommentit (11)
Meillä on Sileo valmiina kaapissa jo. Sen avulla meni viime uusivuosi loistavasti.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin siihen poistuneeseen ketjuun, että meillä on kaksi metsästyskoiraa, jotka eivät ole millään lailla paukkuarkoja, mutta säikkyvät ilotulitteiden valoja. Mitenpä niihin koiran totutat?
Ei tule mitään keinoja mieleen? Ei minkäänlaisia?
Mulla ei ole koiraa mutta tuli kahdessa sekunnissa mieleen useampia. Hassua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin siihen poistuneeseen ketjuun, että meillä on kaksi metsästyskoiraa, jotka eivät ole millään lailla paukkuarkoja, mutta säikkyvät ilotulitteiden valoja. Mitenpä niihin koiran totutat?
No kerro toki ihmeessä, kun kerta useammankin keksit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro toki ihmeessä, kun kerta useammankin keksit.
Osta saatana vilkkuva taskulamppu ja totuta sillä se koirasi välkkyviin ja yllättäviin valoihin. :D
Tuntuu ihan hassulta että joku voi olla noin kertakaikkisen mielikuvitukseton. No toisaalta, koiranomistaja...
Ap
Itse ostin juuri kasan ilotulitteita, joista lähtee mahdollisimman paljon ääntä. En välitä pätkääkään mitä koirat ovat siitä mieltä. Olkoon tämä pienimuotoinen kostoni niille koiranomistajille, jotka vieläkin (onneksi jo aika harvoin) paskottavat piskinsä taloni nurmikolle eivätkä kerää kasoja pois. Ja paukuttelun aloitan jo hyvissä ajoin ennen aattoa. Syyttömät elukat kärsivät, tiedän, mutta en välitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin juuri kasan ilotulitteita, joista lähtee mahdollisimman paljon ääntä. En välitä pätkääkään mitä koirat ovat siitä mieltä. Olkoon tämä pienimuotoinen kostoni niille koiranomistajille, jotka vieläkin (onneksi jo aika harvoin) paskottavat piskinsä taloni nurmikolle eivätkä kerää kasoja pois. Ja paukuttelun aloitan jo hyvissä ajoin ennen aattoa. Syyttömät elukat kärsivät, tiedän, mutta en välitä.
Jep. Meillä on piha täynnä koiranpaskaa kaikkina vuodenaikoina. Sympatiani koiria kohtaan paukkujen suhteen on nollaluokkaa yhtenä iltana vuodessa, vaikka tiedänkin etteivät koirat ole syyllisiä omistajiensa itsekkyyteen.
Joka tapauksessa paukkuja pelkäävän koiran kauhu on omistajan vika. Kun ei viitsitä totuttaa ja kouluttaa.
Ap
Up! Koiranomistajan muistilistassa tämän on oltava ykkösenä heti vuoden alusta!