Mikä aiheuttaa pahaa hajua suussa, pesen 3x päivässä hampaat
Mulla on ala viisaudenhammas jossa näkyy musta piste eli vissiin reikä. Ite haistan sen hirveen löyhkän mikä tulee suusta vaikka vähän ajan päästä pesemisestä.
Kommentit (13)
Putsaatko myös kielen ja hammasvälit? Syötkö normaalisti vai karppaatko? Eritätkö tarpeeksi sylkeä? Onko proppuja tai tulehtuneita hampaita?
Proput eli bakteeriplakki nielussa.
Ei vika ole pelkissä hampaissa. Esim. liian vähäinen nesteen juominen aiheuttaa suun kuivumista ja haisemista. Ja toisena jatkuva napostelu, jolloin bakteerin jylläävät koko ajan suussa. Kannattaa muutenkin vaihtaa jatkuva harjaaminen joko purukumiin tai pastilleihin. Aamuin illoin harjaus ja muuna aikana noita. Harjaamiinen vaurioittaa hampaan pintaa väärin tehtynä, esim. liian nopeasti syömisestä.
Vierailija kirjoitti:
Putsaatko myös kielen ja hammasvälit? Syötkö normaalisti vai karppaatko? Eritätkö tarpeeksi sylkeä? Onko proppuja tai tulehtuneita hampaita?
Mä olen huomannut, että kielen puhdistuksella on oikeasti suuri merkitys hengityksen raikkaudelle. Suosittelen hankkimaan sellaisen muovisen tai metallisen kielenpuhdistimen, koska se on paljon tehokkaampi kuin hammasharja. Ostin omani vuosia sitten Ruohonjuuresta ja käytän sitä joka aamu.
Hyiii mä yritän heti ottaa ne ällötykset ite pois 🤮🤮🤮
Hammaskivi ja kuiva suu yleisimmät syyt. Kokeile alkuun kosteuttavaa hammastahnaa ja juo enemmän vettä. Hammaskiven poistaminen pitäisi tehdä vähintään joka toinen vuosi, jos hammaskiven muodostumiseen on taipumusta.
Kannattaa tsekate ettei ole hammastulehdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen huomannut, että kielen puhdistuksella on oikeasti suuri merkitys hengityksen raikkaudelle. Suosittelen hankkimaan sellaisen muovisen tai metallisen kielenpuhdistimen, koska se on paljon tehokkaampi kuin hammasharja. Ostin omani vuosia sitten Ruohonjuuresta ja käytän sitä joka aamu.
Kielen voi ihan hyvin puhdistaa hampailla kaapimalla. Ei tarvitse mitään rapsuttimia erikseen ostaa.
Kielen puhdistus kaapimalla päivittäin ja hammaslankaus päivittäisen 2x päivässä hampaiden pesun lisäksi.
Proput nielussa