Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko missään paikkaa, jossa väkivallan uhri voi ihan oikeasti saada anonyymiä apua?

Vierailija
29.12.2020 |

Siis sellainen, johon aidosti voi mennä anonyymisti? Mua hävettää mennä livenä puhumaan omalla naamallani jollekin diakoniatyöntekijälle, kun tietyistä asioista ajattelen toisin kuin keskivertokansalainen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosuhripäivystys

Vierailija
2/15 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla oikeastaan netissäkään kirjoittaa, ettei joku tuntematon puolestaloukkaantuja pillastu tilanteestani, enkä uskalla soittaakaan samasta syystä minnekään. Olen siis ollut se uhri ja olen saanut elinikäisiä terveyshaittoja. Elättelen jopa toivoa, että se tekijä ottaisi minut takaisin kumppanikseen (olen siis eronnut), vaikka tiedän, että minun ei pitäisi ajatella siten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikosuhripäivystys

Tuossa on se ongelma, että en halua, että tekijä (eräs läheiseni) joutuisi millään tavalla vaikeuksiin minun vuokseni. Haluaisin vain hoitaa itseni terveemmäksi ja päästä traumoistani. Kaltaiseni henkilö tarvitsisi anonyymia apua, sillä elämäni sujuu muuten ihan hyvin.

Vierailija
4/15 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollalinja

080 005 005

Ympäri vuorokauden.

Vierailija
5/15 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nollalinja

080 005 005

Ympäri vuorokauden.

Voikohan tuonne soittaa anonyymisti ihan oikeasti? Se tekijä sanoo aina, että kukaan ei usko minua ja pitävät hulluna ym. Silti on sattunut asioita, jotka tuntuvat pahoilta vuosienkin jälkeen. Olen siis ilmeisesti traumatisoitunut melko pahasti. Minut on myös yritetty raiskata useammankin kerran ja henkeäni on uhattu ampuma-aseella pari kertaa, mutta ne eivät tunnu oikeastaan miltään niiden tiettyjen väkivallantekojen rinnalla. Itse olen ihan kunnon kansalainen, joten on kamalaa nolata itsensä niin häpeällisillä asioilla.

Vierailija
6/15 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua yhdellekään tekijälle myöskään mitään pahaa/seuraamuksia, en edes niille tuntemattomille raiskausta yrittäneille. Olin itse se aknoa kohde/uhri myöskin ja kestän kyllä ne teot urheasti. Silti tietyt tapahtumat jotenkin tuntuvat vain pahoilta ja niistä olisi tärkeää voida keskustella anonyymisti jossain.

Vierailija
7/15 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että syy on suurelta osin itsessänikin, sillä olen ollut liian naiivi ja luottavainen. Siksi olen joutunut myös kiusaamisenkin kohteeksi aikuisenakin. Ehkä ne kiusaajat vain ovat oikeassa myös. Siksi tällä palstallakin saan vain ilkeitä ja mollaavia vastauksia.

Vierailija
8/15 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nollalinja

080 005 005

Ympäri vuorokauden.

Voikohan tuonne soittaa anonyymisti ihan oikeasti? Se tekijä sanoo aina, että kukaan ei usko minua ja pitävät hulluna ym. Silti on sattunut asioita, jotka tuntuvat pahoilta vuosienkin jälkeen. Olen siis ilmeisesti traumatisoitunut melko pahasti. Minut on myös yritetty raiskata useammankin kerran ja henkeäni on uhattu ampuma-aseella pari kertaa, mutta ne eivät tunnu oikeastaan miltään niiden tiettyjen väkivallantekojen rinnalla. Itse olen ihan kunnon kansalainen, joten on kamalaa nolata itsensä niin häpeällisillä asioilla.

Rohkaistu soittamaan. Koulutetut ihmiset vastaavat puheluihin ja ovat kyllä tietoisia ilmiöostä joita perheväkivallan ympärillä esiintyy, kuten juuri uhrin uskomus ettei hänen kokemustaan uskota. Uskalla hakea apua! Soita heti kun se on mahdollista. Anna itsellesi mahdollisuus parempaan elämään.

Vierailija
9/15 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita seurakuntasi (tai vaikka jonkun muun, ei sitä kukaan tivaa) päivystävälle papille. Nimiä ei tarvitse kertoa, Jeesuksesta ei saarnata, ellet halua. Jos silti jännittää, niin hommaa prepaid-liittymä. Kerro olevasi vaikka Maikku, ja sano että et halua nimeäsi sen tarkemmin kertoa. Papeilla on vahvin vaitiolovelvollisuus, ja he eivät voi kertoa asioitasi eteenpäin.

Vierailija
10/15 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin yhdeltä ihmiseltä apua, mutta hän ei voi auttaa minua koskaan. Ymmärrän syyn, mutta silti suren sitäkin asiaa varmaankin lopun elämäni. 💔 Hän oli ainoa toivonpilkahdus elämässäni.

Vierailija
11/15 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykiatri on sun osoite , ei ole normaalia haluta takaisin väkviallan tekijän luo, oletko läheisriippuvainen

Vierailija
12/15 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

psykiatri on sun osoite , ei ole normaalia haluta takaisin väkviallan tekijän luo, oletko läheisriippuvainen

Mitäpä se psykiatri asialle mahtaa. Monet ajatukset ja tunteet ovat aivan normaaleja, vaikka sinä et niitä ymmärtäisikään.

Vierailija
13/15 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mielenterveyden ammattilaista hakee, vaativan erityistason psykoterapeutti olisi psykiatria paremp valinta. Psykiatri on ”vain” lääkäri, ja ulosanti vi olla yhtä töksäyttelevää kuin kellä vain taviksella. Jos psykiatrilla on psykoterapeutin koulutus, asia on Iinan toinen.

Ja kyllä, terapeutillakin on vaitiolovelvollisuus.

Vierailija
14/15 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mielenterveyden ammattilaista hakee, vaativan erityistason psykoterapeutti olisi psykiatria paremp valinta. Psykiatri on ”vain” lääkäri, ja ulosanti vi olla yhtä töksäyttelevää kuin kellä vain taviksella. Jos psykiatrilla on psykoterapeutin koulutus, asia on Iinan toinen.

Ja kyllä, terapeutillakin on vaitiolovelvollisuus.

On vaitiolovelvollisuus, mutta onnistuuko anonyymisti?

Vierailija
15/15 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollalinjan etusivulta:

” Sinun ei tarvitse kertoa puhelimessa nimeäsi. Päivystäjä ei myöskään näe puhelinnumeroasi puhelun aikana eikä sen jälkeen. Puhelusta ei jää jälkeä puhelinlaskuusi.”

https://www.nollalinja.fi/

Soita nyt vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi