Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmistuvan opiskelijan karenssi?

Vierailija
31.05.2014 |

Jospa osaisitte neuvoa minua miten tämä juttu oikein menee. Alkoi hieman ahdistaa mahdollisen karenssin pelossa.

Eli olen 21v. ja valmistuin juuri ammattikoulusta. Tällä hetkellä olen kirjoilla työttömänä työnhakijana ja tarkoituksena on jättää työmarkkinatukihakemus heti kun se vaan on mahdollista, jollen siihen mennessä ole vielä töitä löytänyt.

Opiskeluajalla työskentelin osa-aikaisena puhelinmyyjänä, mutta irtisanouduin omasta pyynnöstäni huhtikuun lopulla. Provisiopalkalla mentiin (n. 100e/kk) eikä käynyt mielessäkään että olisi ollut halukas jatkamaan.. En kai tämän takia joudun karenssille? Olin kuitenkin päätoiminen opiskelija ja puhelinmyyntiä tein alle 10h/vk.

Auttakaa!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työkkäri saa koko työstä edes mitään tietoa, ellet itse mainitse. Joten kannattaa varmuudeksi olla ihan hiljaa että olet edes töissä ollut. Työkkärin päätökset ovat välillä melko mielivaltaisia.

Vierailija
2/6 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa karenssia tuosta. Perustelu: et ole valmistumisesi jälkeen itseäsi irtisanonut ja ennen valmistumistasi olet ollut päätoiminen opiskelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 11:55"]

Eihän työkkäri saa koko työstä edes mitään tietoa, ellet itse mainitse. Joten kannattaa varmuudeksi olla ihan hiljaa että olet edes töissä ollut. Työkkärin päätökset ovat välillä melko mielivaltaisia.

[/quote]

Mutta kun ymmärtääkseni täytyy toimittaa te-toimistoon tiedot aiemmista töistä mikäli nyt olen oikein ymmärtänyt. Katsoo nyt mitä sieltä ensin sanotaan.

Vierailija
4/6 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 11:59"]

Et saa karenssia tuosta. Perustelu: et ole valmistumisesi jälkeen itseäsi irtisanonut ja ennen valmistumistasi olet ollut päätoiminen opiskelija.

[/quote]

Eihän sinulla ole koskaan päätoimista työtä ollutkaan, joten ei mitään väliä.

Vierailija
5/6 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka.

Mulla ei ole ikinä ollut vastaava tilannetta itselläni, mutta tuskin tuosta karenssi napsahtaa. Kuten sanoit, olit silloin opiskelija ja irtisanomisesta on aikaa jo vähintään se kuukausi. Tuskin työppärillä on mitään sanomista siihen, että mitä olet tehnyt opiskelija-aikoinasi. Jos olisit irtisanoutunut vasta nyt, niin silloinhan se karenssi olisi heti napsahtanut. Kuitenkin karenssia pelätään liikaa, kun sitten "ei saa mistään rahaa". Jos ei ole omaisuutta tai tonnia tilillä, niin kyllä sosiaalitoimisto auttaa.

Vierailija
6/6 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, kiitos, toivotaan parasta!

- Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi