Miten kaupassa tai ravintolassa työskentelevä kestää sen, että syömäkelpoista ruokaa heitetään pois?
Kommentit (20)
Aikanaan kämppis toi kahvilasta sulkiessa kassillisen täytettyjä leipiä, smoothieta ja leivoksia ja määrä mitä jäi yli olisi ruokkinut monta ihmistä.
Kaupoista annetaan ruoka-apuihin
Ei niistä paljon hukkaan heitetä.
Hevistä heitetään eniten pois.
Kaupoissa laitetaan pakattuja tuotteita irtomyyntiin kun viim.käyttöpäivä koittaa.
Ei ne einekset piloille mene muutamassa päivässä.
En ikinä osta kasvispihvejä irtomyynnistä....
Onko nämä nyt ihan tosijuttuja? Hävikkiruoka ravintolassa uudelleen tarjolle täydellä hinnalla ja kaupassa kalliimmalla hinnalla palvelutiskiin?
Olen töissä kaupassa ja meillä hävikkiin kuuluvat elintarvikkeet menevät hyväntekeväisyyteen. Olemme myös antaneet eläinsuojeluun esim. vihanneksia, hedelmiä ja leipää.
Hävikkiä tulee paljon eikä voisi vähempää kiinnostaa. En minä ole niitä ruokia ostanut.
Tuntuu vähän typerältä kotona olla tarkkana ja töissä heittää menee
ruokakaupoissa lentää hyvin vähän ruokaa roskiin, ilta-alejen ansiosta.
melkeinpä ainoastaan mädät hedelmät ja leipää menee roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vähän typerältä kotona olla tarkkana ja töissä heittää menee
Ero on siinä että kotona maksat ruoista itse, töissä et.
Ravintoloissa, joissa buffet, menee ihan älyttömästi ruokaa roskiin. Usein myös hotelliaamiaisilla. Olen ollut työssä näissä paikoissa-
Kauppojen päiväysvanhat tuotteet- menee ehkä hyväntekeväisyyteen- entäs sitten: olen kuullut miten ihmiset ottaa näitä vanhentuneita ruokia ja heittää ne kotona roskiin. Vanhukset voi kerätä pakkaseen-ja sieltä roskiin.
Paras on tuo kauppojen ilta-ale, ei tule turhaa kuljettelua edes takaisin.
Olen joutunut heittämään tuhansia kiloja työhistoriani aikana hyvää ruokaa roskiin!
Pyysin aina taivaanisältä anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä nyt ihan tosijuttuja? Hävikkiruoka ravintolassa uudelleen tarjolle täydellä hinnalla ja kaupassa kalliimmalla hinnalla palvelutiskiin?
On pitänyt paikkansa ehkä viimeksi 90-luvun alussa.
Ihanaa, että kaupat antaa hyväntekeväisyyteen tai eläimille. Paras olisi tietenkin myydä ennen kuin alkaa vanhentua.
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloissa, joissa buffet, menee ihan älyttömästi ruokaa roskiin. Usein myös hotelliaamiaisilla. Olen ollut työssä näissä paikoissa-
Kauppojen päiväysvanhat tuotteet- menee ehkä hyväntekeväisyyteen- entäs sitten: olen kuullut miten ihmiset ottaa näitä vanhentuneita ruokia ja heittää ne kotona roskiin. Vanhukset voi kerätä pakkaseen-ja sieltä roskiin.
Olen joutunut heittämään tuhansia kiloja työhistoriani aikana hyvää ruokaa roskiin!
Kyllä sietääkin pyytää anteeksi jos on kerännyt vanhuksia pakkaseen ja sitten heittänyt roskiin.
Joskus harmittaa, kun puolella litralla sitäkin ruokaa olisi säästynyt kotona ruuanlaitolta. Mutta eikun pois vaan loput. Kaupungilla haaskataan eniten valmista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaupoista annetaan ruoka-apuihin
Ei niistä paljon hukkaan heitetä.
Hevistä heitetään eniten pois.
Kyllä meillä heitetään pois aivan järjettömät määrät ruokaa.
s
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa laitetaan pakattuja tuotteita irtomyyntiin kun viim.käyttöpäivä koittaa.
Ei ne einekset piloille mene muutamassa päivässä.
En ikinä osta kasvispihvejä irtomyynnistä....
Tämä! Jos tuotetta löytyy hyllystä pakattuna, vaikka naapurikaupastakin... niin en ostaisi irtomyynnistä.
Vanhassa duunipaikassa myyntiin grillimakkaroita aina irtotiskistä hohdokkaampana ja hienompana kuin Campingia paketista. "onko tänään irtomakkarapäivä?" jengi kävi kyselee, eikä tajunneet, että nehän on vaan päiväys campparia.
Vierailija kirjoitti:
Joskus harmittaa, kun puolella litralla sitäkin ruokaa olisi säästynyt kotona ruuanlaitolta. Mutta eikun pois vaan loput. Kaupungilla haaskataan eniten valmista ruokaa.
Eikö sitä saa ottaa mukaan tai vaikka pienellä hinnalla ostaa mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Buffetit on huonosti suunniteltu, jos jatkuvasti menee isoja määriä hukkaan. Menekkiä pitää seurata ja lisätä sitä mukaa. Tuoteet pois, jotka ei liiku.
Vanhukset tosiaan kerää tuotteita pakkaseen ja sitten hoitsut ja omaiset heittää pois, kun kattoo vaan päiväystä. Harvemmin ne vanhukset itse viskaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä saa ottaa mukaan tai vaikka pienellä hinnalla ostaa mukaan?
Ohis vastailee. Monissa paikoissa pelätään, että alkavat tekemään tarkoituksella liikaa ruokaa. Siksi ei saa ottaa mukaansa, edes puoleen hintaan.
Tuokin olisi vaan valvonta-asia, jota ei tunnuta hallitsevan.
Sitten on paikkoja, joissa kannustetaan ostoksiin. Jos teet ruokaa koko päivän töissä, niin osta mukaan, niin ei tarvii kotona enää aloittaa perunan kuorinnalla!
Tuossa yhdessä toisessa ketjussa kyllä sanottiin, että ravintolassa vanhat ruuat laitetaan uudestaan tarjolle myöhemmin eli siellä ei hävikkiä tule.