Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mun mies on töissä kaupungin kiinteistönhoidossa ja heille tuli sääntö

Vierailija
30.05.2014 |

jossa ehdottomasti kiellettiin kaikenlaisten lahjojen vastaanottaminen (yleensä joulun alla saanut viinipullon,suklaata tms.pientä).On se kyllä uskomatonta kun saman kaupungin muilta työntekijöiltä esim.opettajilta ei ole tätä kielletty ja määrällisesti/rahallisesti opet saa paljon!

siinä on taas hyvä esimerkki kun amiksen vastassa on akateeminen

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisättiinkö siihen et kaikki lahjat jotka esim. asukkaat ja asiakkaan antaa kentällä pitää toimittaa esimiehelle?

Yksityisillä kiinteistöhuoltofirmoilla toi pikkusieluinen ahneus on ollut jo pitkään. Pomot vie kaikki lahjat. Suklaarasiatkin joissa lukee "hyvää joulua siivoajille"  =D

Vierailija
2/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne saa ottaa mitään vastaan,edes pomot

kunnantyöntekijöistä siis kyse

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä, keneltä miehesi on saanut moisia lahjoja? Mitä hommia tekee, noin niinkun suunnilleen?

Vierailija
4/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme mekään saa ottaa vastaan mitään, olen vanhusten kotihoidossa. Ottaa päähän, kun muutenkaan tässä ammatissa ei ole mitään etuja ja palkka on pieni. Ei sitten edes jouluna saa ottaa vastaan pientä lahjaa. Ja sen lisäksi vanhukset suuttuvat, kun sanomme ettemme saa ottaa lahjoja.

Vierailija
5/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut miten se hoidetaan käytännössä? Jos joku ihana, vanha ja kiitollinen rouva haluaa muistaa huoltomiestä joulusuklaalla, hän joutuu kieltäytymään?

Järjetöntä. Ei siitä ole pitkä aika kun meilläpäin annettiin aina lahjoja talkkarille ja jopa postinkantajalle.

Vierailija
6/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos kiinteistön vuokralainen antaa persettä? Onko lahjus? Eikö saa ottaa vastaan? Tämä siis, jos tapahtuu työajalla.

T. Nainen Pasilasta

Vierailija
7/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älytöntä. Itse olen jouluna ripustanut lehden- ja postinjakajalle kahvipaketit kiitokseksi työstä, joka näkyy vain kun se jää tekemättä.

Vierailija
8/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi kuulostaa ihan järkevältä. Kiinteistöpuolella syntyy helposti epäily "voitelusta". Miehesi on siis töissä kunnalla ja kunta ostaa paljon palveluita noilta konjakkipulloja antavilta tahoilta.

Ero opettajiin on se, että opettajalle annettava lahja ei vaikuta kunnan hankintoihin eikä tilintarkastajat puutu asiaan. Opettajalle annettavassa lahjassa ei ole taka-ajatuksia. Jos numeroita voisi ostaa, niin silloin oppilaat antaisi lahjansa huhtikuussa... Ei myöskään kannata olla kateellinen toisille, se ei ole mitenkään teiltä pois jos joku muu saa ottaa lahjoja vastaan. 

Vierailija
9/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies on kiinteistönhoidon työnjohtaja,on saanut lahjoja esim.päiväkodeilta,kouluista ym kiinteistöistä jotka kuuluvat alaisuuteen

ap

Vierailija
10/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järjetöntä menoa. Minun isäni oli postinkantaja ja lapsuudessani 60-luvulla parasta olivat jouluaattopäivät, kun isä tuli aikaisin töistä kotiin ja sillä oli kasa suklaarasioita ja niitä sitten mussutettiin ...

Vierailija
11/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 18:44"]

mun mies on kiinteistönhoidon työnjohtaja,on saanut lahjoja esim.päiväkodeilta,kouluista ym kiinteistöistä jotka kuuluvat alaisuuteen

ap

[/quote]

Miehesi on siis saanut lahjoja kaupungin omilta yksiköiltä, jotka tod.näk. hankkivat lahjat kaupungin rahoilla. Miehesi saa kaupungilta palkkaa, kaupungin rahoja ei pidä tuhlata omien työntekijöiden lahjomiseen. Terveisin veronmaksaja

Vierailija
12/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Jos joku hyvää hyvyyttään haluaa lahjan antaa niin miksi sitä ei saisi vastaan ottaa?

Vierailija
13/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vitun väliä tuollaisilla säännöillä on?

Itse en noudattaisi ts. jos joku minulle jotain haluaisi ystävällisyyttään antaa niin suurella kiitollisuudella ottaisin lahjan vastaan.

Ei missään muualla kuin Suomessa stressata tuollaisista.

Vierailija
14/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tuollaista toimintaa vääränä. Mikäli joku asukas haluaa kiittää hyvästä ja nopeasta työstä yksittäistä työntekijää, niin hänen täytyy saada tehdä niin.

Akateemisuudella tai opettajilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

Vierailija
15/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 18:42"]

Musta toi kuulostaa ihan järkevältä. Kiinteistöpuolella syntyy helposti epäily "voitelusta". Miehesi on siis töissä kunnalla ja kunta ostaa paljon palveluita noilta konjakkipulloja antavilta tahoilta.

Ero opettajiin on se, että opettajalle annettava lahja ei vaikuta kunnan hankintoihin eikä tilintarkastajat puutu asiaan. Opettajalle annettavassa lahjassa ei ole taka-ajatuksia. Jos numeroita voisi ostaa, niin silloin oppilaat antaisi lahjansa huhtikuussa... Ei myöskään kannata olla kateellinen toisille, se ei ole mitenkään teiltä pois jos joku muu saa ottaa lahjoja vastaan. 

[/quote]

Tuo ei ole kuin pelkkää vittuilua sillä ei suklaarasioilla ja viinapulloilla ketään lahjota.