Lupauslahjat joita ei edes aiota pitää, miten suhtautua?
Lapsi sai taas kummilta joulupaketista lahjakortin, jossa luki: 1. vien sinut elokuviin ensi vuonna
2. Mennään pulkkamäkeen laskiaisena ja 3. Yksi uimahallireissu milloin haluat.
Tämä sama kummi ( siskoni) myös antoi minulle vastaavan lahjan. Lupasi pestä ikkunani ja viedä minut kahville jo viime jouluna. Ei tapahtunut. En tosin soittanut, että täällä nämä ikkunat nyt odottaa paskaisina sinun saapumistasi. Ehkä olisi pitänyt.
Sisko myös sanoi lapselle synttärinä, että laittaa lapsen tilille 50€, että voi sitten ostaa jotain kivaa. Ikinä ei rahoja kuulunut tai näkynyt.
Ei sillä, mikään pakkohan ei ole antaa yhtään mitään, sekin olisi parempi kuin tyhjät lupaukset.
Onko muilla kokemusta tällaisesta, miten näihin suhtautua? Inhottaa lapsen puolesta kun lapsi innostuu, mutta joutuu taas pettymään.
Kommentit (7)
mä sama kummi ( siskoni) myös antoi minulle vastaavan lahjan. Lupasi pestä ikkunani ja viedä minut kahville jo viime jouluna. Ei tapahtunut. En tosin soittanut, että täällä nämä ikkunat nyt odottaa paskaisina sinun saapumistasi.
Ihanko sitä ihteään todellakin ikkunoihin on levitelty?
Pari päivää ennen laskiaista laitat viestin ja kysyt mihin aikaan lapsi haetaan sinne pulkkamäkeen.
Voihan olla että sisko on jäänyt odottamaan yhteydenottoa esim. mistä se tietäisi milloin on teidän mielestä hyvä ikkunanpesuhetki.
Äh, minä myös vihaan tällaisia ”lahjoja” joita ei ole edes tarkoitus antaa.
Törkeetä sanoa että laittaa tilille rahaa ja sitten ”unohtaa” koko juttu. Ihan kuin kukaan kehtaisi perään kysellä että ai niin se lupaamasi rahalahja, missäs se on?
Yleensä ne lahjakortit edellyttävät myös lahjan saajan omaa toimintaa. Milloin ehtisit pestä ikkunat?
Minä soittaisin heti perään ja kalenteroisin kaikki.
Kiittäisin tietty kamalasti lahjasta ja sanoisin että ikkunat voi tulla pesemään heti kesäloman alkaessa, viikolla 22, lauantaina, lapsen voi hakea pulkkamäkeen klo 13 laskiaissunnuntaina ja 27.5 sopii uimahallipäiväksi hyvin. Kahville voitaisiin mennä vaikka syksyllä, oliKo halloween kiva, laitan sen ylös kalenteriin että tarjoat kahvit silloin, kiva!
Mielestäni tuosta voisi sanoa siskolle ihan suoraan, että häpeäisi käytöstään.
Oletko pyytänyt häntä pesemään ikkunat ja muistuttanut lupauksesta? Joskus tuollaisten lahjojen antajat ovat kyllä valmiita täyttämään lupauksensa, kun vain pyytää ja vetoaa lupaukseen. Eihän hän voi tietää milloin haluaisit ikkunasi pestävän.