Miksi 40kg laihdutus ei onnistu, onko päässä vika?
Alussa uhkun tarmoa, pian määrä tuntuu mahdottomalta ja repsahdan viikkokausiksi.
Kommentit (12)
Älä laihduta. Muuta elintapoja. Keskity hyvään oloon.
Koska laihduttaminen ei ole jatkuvasti aktiivista tekemistä, vaan valintoja elämäntapa.
Jos ajattelet sen olevan jotain mitä koko ajan teet ja ajattelet, sinä kyllästyt.
Ota pieniä tavoitteita.
Jos painat vaikka 102 kiloa niin eka tavoite on 99 kilossa. Sen jälkeen vaikka 96 kiloa jne. Ihan noin pienet tavoitteet ovat motivoineet paremmin ja kiva nähdä vaa'assa pienempiä lukuja koko ajan.
Lakukissa kirjoitti:
Koska laihduttaminen ei ole jatkuvasti aktiivista tekemistä, vaan valintoja elämäntapa.
Jos ajattelet sen olevan jotain mitä koko ajan teet ja ajattelet, sinä kyllästyt.
Tämä se varmaan on.
Alan ekasta päivästä haaveilemaan pienistä kesävaateista ja peiliin katsoessa iskee toivottomuus.
Jaa tavoitteesi pienempiin osiin niin ei tunnu yhtä mahdottomalta. Vaikka 10kg kerralla ja sitten uudestaan.
Varmaan jonkinlainen ”vika” on päässä, jos laihdutettavaa on kertynyt lähes toisen ihmisen painon verran. Valtava urakka, ei voi muuta sanoa. Oisko jostain terapeutista apua? Koska tuskin onnistuu, jos pääkoppa ei oo ensin kunnossa. Syödä ja liikkuahan kaikki osaa oikein jos haluaa, täytyy saada se mielikin mukaan projektiin ja hoitaa ne syyt, miksi aikoinaan söi itsensä huonoon kuntoon. Tsemppiä!
40kg on aika paljon. Pitää tehdä aika pitkällä ajalla kaikenlaista. Joku 10 kiloa on tavallaan "arjessa olevan tapahtumahorisontin" sisällä jonka voi ajatuksissa hallita.
Vierailija kirjoitti:
Ota pieniä tavoitteita.
Jos painat vaikka 102 kiloa niin eka tavoite on 99 kilossa. Sen jälkeen vaikka 96 kiloa jne. Ihan noin pienet tavoitteet ovat motivoineet paremmin ja kiva nähdä vaa'assa pienempiä lukuja koko ajan.
No vaa'alle en ole uskaltanut 1,5vuoteen.
2017 menin, painoin 97kg,sen jälkeen vaatteet alkoi kiristää, eli lihoin lisää.
Vaatteet muuttuivat löysemminki, menin puntarilla, helmikuussa 2019 se oli 88kg.
Elokuussa 2019 oli jo 97k, vaikka omasta mielestäni en muuttanut mitään.
Eli elämäntapamuutos ei sovi mulle.
Mulla johtuu siitä että en ole valmis tämän enempää pudottamaan painoa. Ei toki ole 40kg ylimääräistäkään, mutta jonkin verran kyllä. Viime keväänä jätin herkut pois (en tosin syönyt niitä paljon, mutta jätin pois kokonaan) lopetin sokerin syömisen ja siirryin käyttämään viljoista pääosin kauraa. Pienensin annoskokoja myös. Laihduin sen verran että edellisvuoden vaatteet menevät päälle, mutta sitä edellisen vuoden ei. En kuitenkaan sanut tiputettua tällä elämänmuutoksella kuin muutamia kiloja, joten varmaan nyt sitten olen itselleni sopivassa painossa. Jos alan tiputtamaan "loppuja", niin lihon ne takaisin, koska pudottaminen tarkoittaisi sitä että joutuisin olemaan nälässä, enkä pysty olla nälässä loppuelämääni, vaan jossain vaiheessa ihan varmasti syön taas niin etten ole nälässä, ja täten tulen lihomaan myös.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jonkinlainen ”vika” on päässä, jos laihdutettavaa on kertynyt lähes toisen ihmisen painon verran. Valtava urakka, ei voi muuta sanoa. Oisko jostain terapeutista apua? Koska tuskin onnistuu, jos pääkoppa ei oo ensin kunnossa. Syödä ja liikkuahan kaikki osaa oikein jos haluaa, täytyy saada se mielikin mukaan projektiin ja hoitaa ne syyt, miksi aikoinaan söi itsensä huonoon kuntoon. Tsemppiä!
Tiedän syyn lihomiseem, ilkeät, vieraat haukkuvat ihmiset. Ei sellaisista pääsee koskaan eroon, paitsi lukittautumalla kotiin(näin olen tehnyt)
Alkoholin liikakäyttö mun tylsään elämään, saan siitä mielihyvää ja illat lasten kanssa menee nopeammin.
Sitten krapula syöminen.
Nyt lopetin juomisen, ruoka maistuu! Siitä tulee ihana olo ja herkuilla hemmottelen itseäni.
Jos jonkin vi tu ttaa, itkettää, niin hyvänmakuinen syöminen lohduttaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
40kg on aika paljon. Pitää tehdä aika pitkällä ajalla kaikenlaista. Joku 10 kiloa on tavallaan "arjessa olevan tapahtumahorisontin" sisällä jonka voi ajatuksissa hallita.
10 kiloa kymmenessä viikossa varmaan onnistuisi. Mutta ei taida pää kestää nälkä kuuria, kun muu perhe saa syödä normaalisti ja minä hoidan yksin ruokahuollon. Ap
OnetoOne -dieetti, aloita sillä.