Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä aamupahoinvointiin

Vierailija
27.05.2014 |

On niin raakile olo, että ei millään jaksais mitään

Oksentanut en ole mutta tää pahoinvointi on ihan 24/7. Koko ajan huono olo ja jokainen haju saa kakomaan.

Onko kenelläkään mitään käytännön vinkkejä? Miten selätitte/ jaksoitte?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!
Minulla toimi kaurapuuro heti aamulla, sängyssä nautittuna :) Mies sai luvan keittää, tyhjällä mahalla jos nousi sängystä, niin loppupäivä oli aivan kauheata. Kaurapuuro nostaa verensokerin mukavasti ja pitää nälkää pidemmän aikaa.

Mutta sitten tuo muu pahoinvointi päivällä, ne ei auttanut kuin kärsiä. Tulihan sitä koulussa oksennettuakin vessaan. Suosittelen syömään sitä mitä tekee mieli ja juomaan paljon vettä/mehua. Onneksi ei kestänyt kuin alkuraskauden ajan tuo pahoinvoiminen. Nyt rv 25 :)

Vierailija
2/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö aamulla jo sängyssä yksi kiiwi hedelmä vaikkei yhtään tekisi mielikään. Se auttoi ihan oikeasti minua ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei toiminut noi "syö sängyssä jotain ennen kuin nouset" -neuvot koska usein heräsin siihen että oksennus oli jo matkalla.

B12-vitamiinin pitäisi kuulemma auttaa pahoinvointiin.
(Itselläni ei toiminut mikään ensimmäiseen 7 kuukauteen, kävin kolme kertaa tipassa terveyskeskuksessa ja labrassa natrium- ja kalium-kokeissa.)

Mä imeskelin popcorneja ja sipsejä (sain suolaa, suolan puute tekee pahan olon, oksentaessa menettää suoloja ja siitä tulee paha olo, eli melkoinen noidankehä), lisäksi kohmeisia marjoja. Keitettyjä perunoita söin ilman mitään kastikkeita tms. Tosin yhden perunan syöminenkin oli työtä ja tuskaa, mutta se oli ainoa joka pysyi vähän pidempään sisällä.

Mulla ei auttanut siis kuin aika vaikka ihan kaikkea kokeilin. Olisi ollut edes joku mielihaluruoka, mut kun ei.

Vierailija
4/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei auttanut mikään muu kuin aika, valitettavasti. 24/7 pahoinvointi jatkui viikolle 14-17.

Koita jaksaa! :)

Vierailija
5/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 jatkka.. Ei mullakaan toki pahoinvointitäysin poistunut mutta helppas hiukan..

Vierailija
6/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ja aamupäivällä ei mitään maitotuotteita

Juo sitruuna-vesi seosta. Näin oon selvinnyt kahdesta raskaudesta.

Vierailija
7/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointiranneke??

Vierailija
8/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöpöydälle suolakeksejä/suolatikkuja ja isäntä hakemaan heti herättyään kylmää vettä/jääpaloja kyytipojaksi. Tämä toimi mulla pitkin päivää :) tsemppiä ja ihanaa odotusta! :)

Vierailija
9/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin auttoi jonkun verran se, että yritti väkisin napostella jotain pitkin päivää. Vaikeetahan se on, muistan syöneeni pientä jugurttiakin tunnin. Ruokien ja hajujen lisäksi myös esim hengästyminen sai oksun lentämään, joten välttelin liian ripeää kävelyä :) Kohdallani kuitenkin aika taisi olla se oleellisin helpotus. Tsemppiä!

Vierailija
10/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 13:19"]

Pahoinvointiranneke??

[/quote]

Joo. Ja semmonen foliohattu yömyssyksi päähän. Lisäksi kannattaa kokeilla villasukkaa vasemmassa jalassa ja oikeassa kädessä.

Vierailija
11/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei vienyt huonoa oloa pois ja oksentelua riitti kaikissa raskauksissa.

Jaksoin pakosta. Hiukan helpotusta antoi ainostaan lepo ja se, että söin yöllä esim. banaanin, ettei verensokeri päässyt laskemaan liian alas, lähelle paastoarvoja.

Vierailija
12/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on syödä, tasaisesti, se auttaa. Magnesium ja rauta on tärkeitä ja vettä pitää juoda paljon. Olo huononee entisestään jos ei syö ja juo.

Vierailija
13/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 12:25"]On niin raakile olo, että ei millään jaksais mitään

Oksentanut en ole mutta tää pahoinvointi on ihan 24/7. Koko ajan huono olo ja jokainen haju saa kakomaan.

Onko kenelläkään mitään käytännön vinkkejä? Miten selätitte/ jaksoitte?

[/quote]Sain suppoja raskauden aikana pahoinvointiin lääkäräristä. Minulla oli jatkuvasti kamala olo, oksensin kaiken melkein mitä söin ja join. Kyllä se viel helpottaa.