Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhempi haluaa tehdä lapselleen jatkuvasti pahaa?

Vierailija
26.12.2020 |

Olen miettinyt tätä jo pitkään, miksi joku vanhempi haluaisi tietoisesti aiheuttaa pahaa oloa lapselleensa, on kyse sitten aikuisesta tai alaikäisestä lapsesta. Onko kyse vanhemman halusta nimenomaan aiheuttaa sitä pahaaoloa tai ehkä jollain tavalla kontrolloida lasta?

Ajatus tuli mieleeni taas jouluna, kun oma äitini tuntuu haluavan aiheuttaa minulle pahaa oloa. En oikein ymmärrä miksi hän sitä tekee. En nimittäin itse tykkää lainkaan siitä, että minusta otetaan kuvia ja videoita. Olen koko elämäni ajan vältellyt parhaani mukaan sitä, että minusta niitä otetaan. Ymmärrän, että ongelma varmasti vaikuttaa todella olemattomalta tälläisenä aikana, jolloin kaikki tykkäävät ottaa itsestään kuvia ja levitellä niitä ympäri nettiä, mutta itselläni on omat syyni miksi en siitä tykkää. Silti äitini joka juhlapyhinä, varsinkin näin joulun aikaa ottaa minusta kuvia ja videoita salaa. Huomaan sen joka joulu ja joka joulu minulla jotenkin vahvistuu vain ajatus siitä, ettei mnun toiveita tai haluja oteta lainkaan huomioon. Ja ajatus siitä, että äitini tuntuu jotenkin haluavan aiheuttavan minulle pahaa oloa.

Perheessäni on muutenkin ollut ongelmia ja olen huomannut, miten olen aina ollut jotenkin huonommassa asemassa perheessä. Tämä myös jouluna näkyy selvästi, kun vanhemman sisaruksen lahjoihin panostetaan, minulle annetaan se "minimi". Tämä liitettynä siihen, että äitini napsii minusta salaa kuvia ja sitten valehtelee päin naamaa, ettei ole ottanut (olen nähnyt hänen puhelimesta, että on kuvia minusta) niin tuntuu, että vanhemmillani (ja varsinkin äidilläni) on jokin halu tuottaa pahaa oloa.

En vain ymmärrä miksi? Mikä voisi olla tuollaisen käyttäytymisen syy?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee minulle tuota samaa. Varsinkin silloin kun olen rumimmillani. Olen löytänyt kuvia hänen puhelimestaan, joiden olemassa olosta en ollut edes tietoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi