Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassu juttu, joskus jostain tulee tupakansavun hajua

Vierailija
22.12.2020 |

Taas se haju tuntuu ilmassa. Kai se jostain talon rakenteista pöllähtää kun olosuhteet on oikeat, vanha puurakenteinen talo. Muilla tällaista ollut?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoltahan se kanavista ilman mukana kulkeutuu. Mitä siitä ihmettelet?

Vierailija
2/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin, vaikka tässä talossa ei ole koskaan kukaan tupakoinut. Tosin raksamiehistä en tiedä, mutta sen jälkeen kaikki pinnat on uusittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoltahan se kanavista ilman mukana kulkeutuu. Mitä siitä ihmettelet?

Ei tässä ole mitään kanavia. Eikä lähinaapureita edes.

Vierailija
4/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanvaihtokanavien kautta tulee naapurista, musta siinä kyllä ei ole mitään hassua, tupakoijille vois tehdä ihan omat talot, jossa tuprutella rahansa ja keuhkonsa taivaan tuuliin häiritsemättä meitä muita, jotka haluamme hengittää puhdasta (sisä)ilmaa.

Vierailija
5/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan sivuoire.

Vierailija
6/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tirkistelijä pössöttelee siellä ja vemppaa

Vierailija
7/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tirkistelijä pössöttelee siellä ja vemppaa

Laumanvartijakoira tuolla pihalla pitää kyllä huolen että sellaisia ei pyöri nurkissa :)

Vierailija
8/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistaako muutkin sen? Minä ihmettelin kun aina välillä haiskahtaa milloin mikäkin savu, mutta muut eivät haistaneet. Myöhemmin diagnosoitiin MS-tauti.

Vierailija
9/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan pinttynyttä tupakanhajua sisällä tai ihmisten vaatteissa, tavaroissa ja hengityksestä, mutta tuore tupakan savun haju jossain raittiissa ulkoilmassa aah... kaipaan nuoruutta, kun mentiin tupakalle ja tupakointi oli siihen aikaan sallittua joka paikassa. Ruuan jälkeenkin oli mukava mennä tupakille.

Niin, en ole polttanut ainakaan kymmeneen vuoteen ja sitä ennenkin vain muutaman askin vuodessa. Pieninkin pinttynyt tupakanhaju jossakin.. ei vaan halua haistella sitä.

Vierailija
10/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmanvaihtokanavien kautta tulee naapurista, musta siinä kyllä ei ole mitään hassua, tupakoijille vois tehdä ihan omat talot, jossa tuprutella rahansa ja keuhkonsa taivaan tuuliin häiritsemättä meitä muita, jotka haluamme hengittää puhdasta (sisä)ilmaa.

Ja kannabiksen ja muun haisevan pössyttelijöille.

Vierailija
11/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistaako muutkin sen? Minä ihmettelin kun aina välillä haiskahtaa milloin mikäkin savu, mutta muut eivät haistaneet. Myöhemmin diagnosoitiin MS-tauti.

Mulle on tehty pään magneettikuvaus (ihan muista syistä!) vajaa pari vuotta sitten, silloin ei ainakaan löytynyt mitään vikaa. En ole maininnut näistä hajuista kenellekään, pitääpä mieheltä kysäistä joskus onko huomannut samaa.

Vierailija
12/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sinulla muita aistiharhoja?

Vierailija
13/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhassa talossa tupakanhaju voi tulla niistä vanhoista eristeistä. Ilmastointi "vetää" hajun sisälle ja poisto ei toimi tarpeeksi?  Ihan noin maalaisjärjellä ajateltuna hajuongelman aiheuttaja. LVI-ammattilainen osaisi vastata.

Vierailija
14/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhassa talossa tupakanhaju voi tulla niistä vanhoista eristeistä. Ilmastointi "vetää" hajun sisälle ja poisto ei toimi tarpeeksi?  Ihan noin maalaisjärjellä ajateltuna hajuongelman aiheuttaja. LVI-ammattilainen osaisi vastata.

Jotain tällaista olen ajatellut itsekin. Pintoja on vaihdettu ja maalailtu ym mutta kai ne hajut voi jäädä silti. Ei tuo sinänsä häiritsevä asia ole, ja aika harvoin huomaan.

Vierailija
15/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei sovi sinuun, mutta tupakansavua paljon muistuttava haju syntyy, jos jätät hiukset viikoksi pesemättä.

Vierailija
16/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei sovi sinuun, mutta tupakansavua paljon muistuttava haju syntyy, jos jätät hiukset viikoksi pesemättä.

Juu ei sovi. Pesen hiukset joka päivä :D

Vierailija
17/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakanhaju kantautuu yllättävän pitkälle. Minä kuvittelin, että aisteissan tai päässäni on jotakin vikaa, kun silloin tällöin pöllähti tupakanhaju nenään, vaikka taloyhtiön viimeinen tupakoitsija oli muuttanut muualle. Nyt olen ollut muutaman kuukauden toisessa paikassa, enkä ole kertaakaan tuntenut tupakanhajua. Muutaman metrin päässä on ulko-ovi, jonka vieressä olevasta tuhkapurkista päätellen joku siinä tupakoi, mutta silti ei tunnu.

Tunsin edellisessä paikassa ajoittain myös omituista sähköpalon hajun häivähdystä. Minulle kerrottiin, että se on vain mielikuvitusta, koska kukaan muu ei sitä tuntenut enkä minäkään onnistunut nuuskimaan sen lähdettä selville. Sitten sattumalta löytyi keittiön alakaapiston takaa vanha, mustunut pistorasia.

Joskus hajut ovat mielikuvitusta ja joskus sairauden merkki, mutta joskus kyse on vain tarkasta nenästä.

Vierailija
18/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi siltä, että talossanne on (välillä) alipainetta, jolloin korvausilmaa tulee rakenteista, vaikka pitäisi tulla puhtaista lähteistä, kuten korvausilmaventtiileistä - suosittelen lisäämään korvausilman määrää, huomeilmaan tulevat epäpohtaudet voivat olla terveydelle haitallisia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi