Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu, että 2010-luvulla on harvinaista, että ihmisellä on selkeät juuret

Vierailija
19.05.2014 |

Tai jonkinlainen selkeä tausta ja yksinkertaiset sukujuuret. Uusperheiden aikakaudella juurettomuus on ongelma. Uskon, että juurettomuus on yksi syy moniin ongelmiin. Ei ole niitä peruspilareita ja sukua takana, joihin voisi tukeutua epävarmoina aikoina.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukujuuret ei ole sama kuin perhemuoto.Henkilöllä voi olla vaikka virolaisia sukujuuria, mutta se ei kerro hänen perhemuodostaan. Se taas, että on osa uusperhettä, ei tarkoita ettei tietäisi sukunsa tarinaa. Juuret/juurettomuus liittyy mielestäni lähinnä sukuun ja syntympä/asuinpaikkaan.

Vierailija
2/6 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe ei ole yhtä kuin juureton. Taas tätä YDINPERHEhääsäyspaskaa. Minä ainakin koen olevani rakastavasta perheestä, vaikka perheeseeni kuuluukin muitakin kuin perus äiti isi ja sisarukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan ydinperheestä, mutta koen joskus olevani juureton koska en ole selkeästi kotoisin jostain, puhu jonkun alueen murretta enkä ole kiintynyt paikkoihin joissa lapsena asuin. 

Vierailija
4/6 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmisellä pitäisi olla "juuret". Ei ihminen ole mikään puu jonka pitää olla sidottu yhteen paikkaan. 

Itselläni ei sellaisia juuria ole, koska olemme vanhempieni työn takia muuttaneet usein, myös maata, kun olin lapsi. Mutta minä näen juurettomuuden vain positiivisena asiana: olen kotonani ihan missä tahansa sitten olenkin. En kaipaa mihinkään paikkaan, en ole kiintynyt mihinkään paikkaan enempää kuin toiseen. 

Suvunkaan kanssa vanhempani eivät juuri ole olleet tekemisissä enkä minäkään. MIksi tarvitsisi? Tässä maassa asiat on järjestetty niin, että yhteiskunta verovaroilla hoitaa palvelut joihin tukeutua tiukkoina aikoina, eikä siihen tarvita sukua.

Vierailija
5/6 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän uusperheelläkin juuret on. Sattuvat vaan olemaan monimuotoisemmat kuin ydinperheellä.

Vierailija
6/6 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun juureni liittyvät lapsuuden paikkoihin, jotka tuntuvat läheisiltä, sekä moniin muistoihin pitkistä kesistä. Sukulaiset ovat täysin yhdentekeviä. Ei meitä yhistä mikään muu kuin geneettinen sattuma.