Mitä mieltä ihmisestä, joka on ollut ikänsä töissä ja eläkeiässä
on vielä velkainen vailla mainittavaa omaisuutta? Perintöäkin tullut. Miten on hoitanut raha-asiansa?
Kommentit (9)
Hyvin! Kuollessa kannattais olla vähintään miljoona velkaa.
Pienituloinen, mahdollisesti auttanut sukulaisia, voinut olla joku sairaus, joka vie rahaa.
Toinen vaihtoehto on peliongelma, jos ei ole alkoholiongelmaa.
Mun mies on ollut töissä ikänsä, velkaa on vielä. Syynä olen minä, kun jäin työttömäksi ja vei kauan päästä työnsyrjään kiinni. Myös mies itse, kun hän niin pitkään vastusti oman asunnon ostoa silloin kun minulla vielä oli töitä ja hän on jossain määrin tuhlaavainen luonne. Meillä on nyt säästöjä kun minulla on töitä, minulla on menot huomattavasti pienemmät kuin miehellä ja maksan nyt asunnosta ison osan vastineeksi siitä, että olin pitkään työtön. Mutta velkaa jää vielä eläkeikään. Mies halusi - vastoin minun toivettani - pitää lainanlyhennykset pienenä, nyt sitten hänellä jää rahaa tuhlattavaksi ja minulla taas säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin! Kuollessa kannattais olla vähintään miljoona velkaa.
Eikä yhtään omaisuutta. Kuolema kuittaa velat 😁
Ihmettelisin, että miksi ihmeessä minulla pitäisi olla mielipide hänestä.
Kunnon kansalainen. Arvostan! Käyttänyt rahojaan parhaiten näkemillään tavoilla.
En mitään mieltä.
Tulevaisuudessa tuollaisia tulee olemaan paljon koska ei nykyisistä palkoista jää mitään itselle. Kaikki menee hengissä pysymiseen.
On niitä äärimmäisen matalapalkkaisia aloja ollut ennenkin, esim. oma mummoni oli vaatetehtaassa töissä, missä ilmeisesti palkat juuri sellaisia, että hyvä kun luusoppaa sai pöytään niillä. Ei hänelle mitään omaisuutta kertynyt. 2500 euroa oli.
Huonosti on hoitanut. Laittanut rahansa tavaroihin joiden arvo laskee.
Säästäminen kannattaa aloittaa heti kun pääsee töihin ja laittaa säästetyt rahat töihin.
Fiksulla taloudenpidolla pienestäkin palkasta saa kasvatettua ison säästösumman kun kuluttaa vähemmän kuin tienaa ja miettii lapsiluvun ja asumismuodon järkevästi.
Toki kaikkien kapasiteetti ei moiseen veny.
No miten sie nyt noin olet raha-asiasi sotkenut?