Miksi näet vaivaa ja lähetät joulukortteja?
Kun joulutervehdyksen voi laittaa nykypäivänä kätevästi vaikkapa viestillä puhelimitse. Jotkut jopa askartelevat kortit itse. Sitten joulun jälkeen ne lentää kaikki roskiin. Ette kai oikeasti kuvittele, että ihmiset säilyttävät ne? Kohta olisi kaikki laatikot tyhjänpäiväisiä kortteja täynnä. Sähköinen viestintä on sitä paitsi myös ympäristöteko.
Kommentit (17)
Se on harrastus. Kivaa joulusta puuhaa. Ja kortit on tärkeitä mummille ja ukeille, eikä he kaikki osaa käyttää sähköisiä välineitä.
Annan kortit niille vanhoille ihmisille jotka arvostavat sitä ja itsekin kortteja lähettävät.
Muille viestiä somessa tai privaatisti.
Tykkään askarrella ja tehdä korteja ja uskon että siinä väkisinkin ihminen ilahtuu kun saa käsintehdyn joulutervehdyksen postilaatikkoon. :3
Siitä tulee jouluinen olo ja kuvittelen aina millaista joulua vastaanottaja viettää.
Mä haluun sulkea sen kuoren sinetilläni.
Ihan toista kuin joku sähköposti.
Vanhukset arvostavat sitä. Tosin he arvostavat jopa sähköpostia. Mutta varmasti enemmän korttia.
Nykyään joulukortit on niin kauniita, niin on kiva muistaa niitä harvoja läheisiä henkilökohtaisella tervehdyksellä.
Joskus tekee mieli askarrella ja kortit on siihen mainioita, eivät jää pyörimään nurkkiin, mutta ilahduttavat jotakuta. En odota kenenkään säilövän korttejani, en itsekään säilytä saamiani.
Haluan ilahduttaa vanhempia ja iäkkäitä sukulaisia. Ystävien kanssa ei ole ollut tapana lähetellä, kun ei muuten olla oikein jouluihmisiä.
Postimerkki on nykypäivänä 1€ kpl. En tosiaan rupeasisi kaikille sukulaisille mitään kortteja lähettelemään, maksaisi monta kymppiä. Kortti ainoastaan jos vastaanottajalla ei ole kännykkää jolla voi ottaa digitaalisen kortin vastaan. NÄitä ei onneksi ole, joten kaikille kortit kännykkään.
Korttien lähettäjät ovat hieman sellaisia lapsellisia ja omanlaisiaan persoonia.
En ole lähettänyt kortteja 5 vuoteen. En halua tukea Postia. Enkä Kartoa, koska rahat menevät keskustalle
Minä säästän! Sitäpaitsi ne on meillä joulukoristeena! Laitan kaikki saamani kortit naruun jonka olen ripustanut keittiön seinästä seinään.
Korttien idea ei säilyttäminen vaan viestiä henkilökohtaisempi perinteinen muistaminen. Siksi.