Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

US-KO-MA-TON-TA!!!!!!!!!!!

Vierailija
31.07.2006 |

Yllätysvauva!

31.7.2006 0:12

Sofia sai tietää 11 minuuttia ennen synnytystä olevansa raskaana.

Selkäkipujen takia sairaalaan mennyt Sofia Westermark ei voinut uskoa korviaan lääkärin kertoessa synnytyksen alkaneen. (MIKA PUTRO)- Menin sairaalaan selkäkipujen takia. Fysioterapeuttina työskentelevä sisareni oletti, että kyse on munuaisista, muistelee 22-vuotias ylimarkkulainen Sofia Westermark heinäkuun 11. aamuyön tapahtumia.

Sofian isä Håkan Westermark odotti vastaanotossa kuulumisia osastolle viedystä tyttärestään.

- Minulta otettiin veri- ja virtsanäytteitä, mutta niistä ei näkynyt mitään. Minut vietiin gynekologin tutkimuksiin ja pyydettiin käymään makuulle. En kuitenkaan kivuiltani pystynyt.

- He sanoivat, että synnytyksesi on alkanut. Minä olin, että mitäh!? Ei voi olla totta! Menin sokkiin, ja he vain rauhoittelivat.

Kello 4.11, tasan 11 minuutin kuluttua, 3 315 grammaa painava, 50 senttiä pitkä, terve tyttövauva laskettiin äidin käsivarsille.

Ei merkkiäkään raskaudesta

Sofia ei ollut huomannut raskauttaan lainkaan koko yhdeksän kuukauden odotuksen aikana. Hän pelasi jääkiekkoa ja eli normaalisti. Kuukautiset tulivat säännöllisesti eikä lisäkilojakaan kertynyt kuin seitsemän.

- Minulla ei ollut suurta masua, vaan paino kertyi tasaisesti koko kroppaan. Ajattelin, että keväisin minulle aina tulee lisäkiloja.

Viimeisellä kuulla Sofia työskenteli ravintolassa Kristiinankaupungissa normaalisti. Synnytystiistaita edeltäneenä perjantaina hän painoi 22-tuntisen työpäivän; päivän kesätöissä ja illan ylimääräishommassa Närpiön Tomaattikarnevaaleilla.

Myös tiistaiaamuna hänen oli tarkoitus mennä kahdeksaksi töihin.

- Lähtiessäni sairaalasta ilmoitin Sofian työnantajalle, ettei Sofia varmaankaan tule tänään, koska hänestä on tullut äiti, Håkan-isä nauraa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tartte joka nippasusta vikistä. Töissäni olen ennenkin törmännyt tälläisiin tapauksiin.

Vierailija
2/2 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun olisi pitänyt tajuta selata sivuja taaksepäin ja varmistaa, ettei vaan tule samaa tietoa uudestaan.

Pahoitteluni.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi