mässätessäsi, ajatteletko sekuntiakaan nälkää näkeviä?
Kuinka monen lapsen vatsa huutaa nälkää ja sinä mässäät?
Kommentit (12)
Mässätessäni en koskaan. Miksi ajattelisin? Se mässy siinä edessäni ei auta yhtäkään kehitysmaan lasta jos sen mässyn jättäisin syömättä ja laittaisin roskikseen.
Annan kyllä rahaa säännöllisesti hyväntekeväisyyteen.
Nälkäisenä olisin vain vihainen paska, enkä vähääkään välittäisi kenestäkään muusta kuin itsestäni.
Hyvin syöneenä olen onnellinen ja jaksan kantaa vastuuta lähimmäisistäni ja vähän etäämmällä olevistakin.
Joo. Ajattelen, että ei ne nälkää näkevät tiedä miten huono olo voi ylensyöneellä olla.
No en ajattele ja loogisen ihmisen ei pidäkään. Asioilla ei ole mitään yhteyttä.
Olen kiitollinen kaikesta ruuasta. Sitä on kyllä ihan yli tarpeen tässä Maassa. Paljon menee roskikseen esim. Kaupoista vanhentuneita elintarvikkeita. Se on surullista.
Mietin välillä vanhaa aikaa kun ei ollut niin paljon kauppoja joka puolella ja ei ollut kaikenmaailman eineksiä kaupan hyllyillä. erilaisia karkkeja ei ollut niin paljon.
kyllä nykyihminen on ihan porsas kun miettii...
En. Mässäillessä mietin vain mässäilyä ja keskityn tajuntani laajentumiseen ja verisuonten supistumiseen.
Joo, ajattelen. Sitten nauran makeasti ja otan vielä toisenkin pihvin.
Miksi ajattelisin koska miksi myöskään välittäisin?
Minä en mässäile. Syön kohtuudella ja terveellisesti. Pyydän Jumalaa siunaamaan ruoan ja kiitän lopuksi Jumalaa ruoasta.
Edelliselle, siinähän kiität olematonta. Kannattaisiko ennemminkin kiittää vaikkapa sitä kädestä suuhun elävää riisinviljelijää tahi lihantuottajaa tms. (mitä sitten syötkään)?
Ja itse aiheeseen, en todellakaan ajattele mitään kolmannen maailman asukkeja mässäillessäni. Ei maailma siitä mihinkään muutu, vaikka jättäisinkin pizzan tilaamatta.
En juuri lahjoita rahaa hyväntekeväisyyteen, koska ei ole takeita, että apuni menisi perille. Jos taas lähden paikan päälle auttamaan, ja lahjoitan esim. kylälle/perheelle leluja/ruokaa/hyödykkeitä, niin todennäköisesti tulee toinen perhe/kylä ja ryöstää/pieksää/tappaa ne, joita autoin. Aivan yhtä tyhjän kanssa siis, valitettavasti.
Eli koska joku muu maailmassa kärsii, en voi itse nauttia? Ne lapset ei pelastu vaikka jättäisinkin pullani syömättä.