Onko pakko yrittäjänä vastata lomalla asiakkaiden soittoihin?
Kommentit (19)
Eihän se mikään pakko ole jos business luistaa ilman noita uusiakin asiakkaita. Vanhojen kohdalla ei tartte vastata myöskään, kyllä ne toisen yrittäjän löytävät joka viitsii vastata.
No ei tietenkään, Milloin btw jouduit lopettamaan yritystoimintasi?
Joo ei tarvii vastata eikä jatkossakaan.
Jätä lomalla vastaamatta, niin ei tarvitse vastata arkenakaan 👌
Ei tietenkään ole pakko, mutta sitten menetät mahdollisesti asiakkaita. Riippuu alasta, riippuu täyttöasteestanne.
Itse vastaan mielummin lomalla puhelimeen ja hoidan asiat heti. Silloin ei oo lomalta palatessa kasaantunu hirveesti selvitettävää vaan voi ryhtyy heti normitöihin. Alani ei vaatisi välitöntä reagointia.
Mut jos tarjoot putkimiehen 24/7 päivystystä, niin suosittelen vastaamaan
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään, Milloin btw jouduit lopettamaan yritystoimintasi?
Ei sitä ole lopetettu. Olisi vaan kiva joskus olla ilman soittoihin vastaamista.
Voitko nakittaa jonkun "tuuraamaan" ilman että hän vie asiakkaasi sillä aikaa kun lomailet?
Työpuhelin työpaikalle ja selvä viesti vastaajaan, että olet lomalla.
Yrittäjänä voit päättää itse vastaatko työpuhelimeen lomalla vai et.
Ei tietenkään, jos kerran on varaa olla vastaamatta. Sen jälkeen on todennäköisesti ihanan hiljaista muinakin aikoina.
Yrittäjän ei tarvitse vastata puhelimeen edes ollessaan töissä!
Vierailija kirjoitti:
Voitko nakittaa jonkun "tuuraamaan" ilman että hän vie asiakkaasi sillä aikaa kun lomailet?
Ollaan jo nyt ns nakitettu kahta muuta. Ihan jo ilman että on loma aika.
Ei ole pakko vastata, jos olet palkannut töihin jonkun, joka vastaa.
Tai jos et aio palata lomaltasi töihin enää.
Ymmärrän mitä tässä ajetaan takaa sillä että jos et vastaa lomalla niin sitten asiakkaat kaikkoaa. Väittäisin kuitenkin että riippuu hieman alasta jolla toimii. Jos olet kampaaja, hieroja tai vastaavanlainen, asiakkaat kyllä tulee aina takaisin jos vain olet hyvä ja koska olet heidän tuttu ja vakkari. Jos taas teet jotain miesten juttuja jotka tulee tosi lyhyellä varoitusajalla, varmaan vähän huonompi tilanne. Kannattaa löytää joku joka auttaa loma-ajan yli. :(
Itse kyllästyin kaikenmaailman "osta sitä osta tätä" -soittoihin, ja yksinkertaisesti lopetin vastaamasta kokonaan puhelimeen. En siis vastaa mihinkään minulle tuntemattomiin numeroihin. Yritykseni sivuilla lukee selvästi, että minut saa kiinni joko viestillä tai sähköpostin kautta. Varauksen hoitoon voi tehdä myös nettiajanvarauksen kautta. Jos et mitään näistä osaa käyttää, niin ei voi mitään :) minun puolestani voit asioida muualla.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän mitä tässä ajetaan takaa sillä että jos et vastaa lomalla niin sitten asiakkaat kaikkoaa. Väittäisin kuitenkin että riippuu hieman alasta jolla toimii. Jos olet kampaaja, hieroja tai vastaavanlainen, asiakkaat kyllä tulee aina takaisin jos vain olet hyvä ja koska olet heidän tuttu ja vakkari. Jos taas teet jotain miesten juttuja jotka tulee tosi lyhyellä varoitusajalla, varmaan vähän huonompi tilanne. Kannattaa löytää joku joka auttaa loma-ajan yli. :(
Miesten juttuja??? Tervetuloa nykyaikaan sieltä 50-luvulta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten juttuja??? Tervetuloa nykyaikaan sieltä 50-luvulta
No minulla ei ole koskaan käynyt naispuolinen putkari, sähkäri tai palomies. Jos sulla on esittää tilastollista aineistoa jonka perusteella tämä ei kuvasta tilastoja...?
Kai sitä vankilaan joutuu, jos ei vastaa puhelimeen.
Onko piippu taas tukossa?