Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Patti rinnassa

Vierailija
09.05.2014 |

Olen 32-vuotias ja lähisukulaisilla ei ole ollut rintasyöpää. Mieheni huomasi rinnassani kyhmyn. Patti tuntuu olevan kiinni rintakehässä vasemman rinnan oikeassa yläkulmassa. Toisessa rinnassa vastaavaa ei ole. En ole ennen huomannut pattia eikä gynekologi puoli vuotta sitten rutiini käynnillä. Pitääkö tällaisetkin käydä näyttämässä lääkärille? 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös patti rinnassa vuosi sitten. Löysin sen suihkussa kun olin lauantaina saunassa. Oli ilmestynyt siihen yhtäkkiä, koska olin saunassa myös perjantaina enkä silloin sitä huomannut. Seuraavaksi keskiviikoksi sain ajan terveyskeskuslääkärille ja perjantaiksi lähetteen mammografiaan ja ultraan. Patti osoittautui onneksi kystaksi, joka tyhjättiin samalla käynnillä.

Vierailija
2/9 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuuko patti vai tuntuuko ,että kiinni jossakin. ilman muuta menet lekuriin, ilman lähetettä sulle ei tehdä mammoa ja ultraa, nämä tutkimukset täydentävät toisiaan, mammossa näkyy sellaista mitä ultra ei näytä ja päinvastoin.

sun täytyy saada siis lähete sinne röntgentutkimuksiin.heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Mene yksityiselle, älä tuhlaa aikaa kunnallisen puolen jonoon. Vaadi mammigrafia JA uktraääni, vaikka mammigrafiassa ei näkyisi mitään.

En halua pelotella, mutta tutkituta tuo. Tädilläni oli patti rinnassa, ensin ei uskaltanut lääkärille. Sitten kun meni, työterveyslääkärin mielestä ei ollut mitään. Nyt hänellä on pitkälle edennyt rintasyöpä.

Älä jätä tutkituttamatta.

Vierailija
4/9 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti mammografiaan! Ultraääni tehdään samalla.

Vierailija
5/9 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pitää käydä.

Vierailija
6/9 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastahakoinen menemään lääkäriin, koska en usko, että se on syöpää tai mitään pahaa, mutta varaan ajan gynelleni. Kiitos vastauksista!

ap

Vierailija
7/9 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene mahd. pian lääkärille, ap. Itse tein samanlaisen löydöksen muutama kk sitten. Menin tutkimuksiin heti löydöstä seuraavana päivänä. Rintasyöpä. Sittemmin selvisi, että syöpä oli ehtinyt jo levitä muuallekin. Leikkaus läpikäyty, solunsalpaajahoidot käynnisä, sädehoidot ja lääkitys edessä. Elän toivossa. Tsemmpiä! 

Vierailija
8/9 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:49"]

Olen vastahakoinen menemään lääkäriin, koska en usko, että se on syöpää tai mitään pahaa, mutta varaan ajan gynelleni. Kiitos vastauksista!

ap

[/quote]

Miksi ihmeessä gynekologille? 

Vierailija
9/9 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin suoraan terveyskeskuspäivystykseen heti seuraavana päivänä. Sain kiireellisen lähetteen mammoon ja ultraan. Parin viikon päästä makasinkin jo leikkauspöydällä (rintasyöpä). Ikää tuolloin oli siis 32-vee ja olen suvun ensimmäinen syöpäpotilas. Gynelläkin olin käynyt ihan hiljattain.

Tarkoitus ei ole pelotella, vaan kannustaa käymään tutkituttamassa se patti :)