Kuinka monella on sama tilanne kuin minulla, että, kun katson peiliin.....?
Näytän mielestäni kauniilta ja olen tyytyväinen itseeni, mutta sitten päätän ottaa itsestäni kuvan ja kappas: Näytän kuvassa todella typerän näköiseltä. Oikeaa kuvakulmaa saa hakea todella kauan ja räpsiä monta kuvaa, joista ehkä se yksi on ihan siedettävä. Sama juttu muiden ottamissa kuvissa itsestään. Niitä, kun katsoo voi vain miettiä, että "Apua, näytänkö mä oikeasti tolta?!"
Mutta kumpi valehtelee? Peili vai kamera?
Kommentit (15)
Peilikuva vielä miellyttää...mutta se omakuva kännykällä...siis oikeesti posket roikkuu, ryppyjäkin löytyy, nenä vino, joten toinen sierain oudon mallinen.
Näytänkö todella niin rumalta muidenkin silmissä...
T Ä M Ä! Viimeksi lauantaina pynttäydyin pitkästä aikaa, laitoin uuden mekon, joten halusin hieman panostaa muutenkin ulkonäkööni, jota en arjen kiireessä kerkeä tekemään ja ajattelin, että wau olen minäkin aika nätti, mutta sitten......Otin kuvan kokonaisuudestani.....joo o.
Tutulta kuulostaa. Ajattelen näyttäväni ihan kivalta, kunnes näen valokuvan itsestäni... Näytän kameran linssissä täysveriseltä sotanorsulta, vaikka painoni on normaalipainon alemmassa päässä. :(
Puhelimen etukameralla otettu kuva on ainakin hyvin usein peilikuva. Joten tämäkään ei tuota peilin ja valokuvan eroa selitä.
Johtuisiko siitä, että peilissä kuva ei ole staattinen, vaan siinä on aina pientä liikettä. Eli peilikuvaa pitää verrata videokuvaan. Valokuva on pysäytetty kuva, joten siitä jää tietty ilmeikkyys pois.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin.
Oletko ottanut itsestäsi videokuvaa?
Peili mullakin ok, kamerassa myös, kun hyvä kuvakulma. Muiden ottamissa kuvissa kamala!
Näin vasta videokuvaa itsestä, hitsi olin kaunis! :D
Itselläni on uusi puhelin, otin selfien jossa kaksi henkilöä, toisen henkilön kasvot venyivät kummallisiksi, omani olivat kuvan reunalla ja normaalit.
Varsinkin etukamerasta tulee helposti kalansilmäefekti.
Ps. En postaa kuvia, otan niitä muistoksi.
Peilikuva on yleensä ok,nvähän valosta riippuen. Valokuvat hyviä jos ei otettu liian läheltä, jolloin kasvojen mittasuhteet näyttää todella oudoilta ja vartalon yläosa aika suhteettomalta alaosaan. Videoissa häpeän vain omaa jäätävää "normaalin roolin vetämistä". En siis ole ollenkaan oma itseni videoilla jos tiedän että kuvataan. Kauniiksi aina kehutaan, joten en välitä mitä itse ajattelen 😊
Luulen, että kuva valehtelee. Näytän tosi hyvältä siinä kännykän näytöllä ennen kuvan räpsäisyä ja siinä maagisella hetkellä kun painaa räps tapahtuu jotain yliluonnollisen käsittämätöntä ja naama räjähtää xD seksikkyys ja viehkeys vaan katoaa pysähtyneessä kuvassa ja ilme on kuin kännisellä hevosella. Kuva valehtelee!
Puhelimien kamerat vääristävät kasvojen mittasuhteet, mikä johtu objektiivien polttovälistä. Tämän vuoksi esimerkiksi nenä näyttää isommalta kuin oikeasti onkaan. Ja jos se on luonnossa iso, kännykameran kuvassa jättimäinen. :D
Puhelimeen ei vaan saada luonnollista kuvaa tekevää kameraa, koska kamera on fyysisesti niin pieni komponentti. Maisemakuviin ihan ok, mutta kasvo- ja muotokuviin onneton.
Linkitä tänne molemmat kuvasi, peilistä otettu ja iulman peiliä. Sitten meillä on mahdollisuus vertailla ja kommentoida asiallisesti.
Näytän aina alkoholisoituneelta transulta, vaikka en juo ollenkaan.
Tukassa on "tonttutukka" pyörre joka sojottaa vaikka miten kampaisi.
Se on se peili. Katsokaa kaupan peilistä tai jostain ikkunan heijastuksesta, ainakin iäkkäämmät, niin näette että lähempänä se kuva on kuin imarteleva vessan peili.
Kumpikin.
Oletko ottanut itsestäsi videokuvaa?