Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tällaisella henkilöllä olla joku persoonallisuushäiriö?

Vierailija
15.12.2020 |

Eli koulussa yksi pahimmista kiusaajistani väittää nykyään että kiusaaminen on väärin, ja että häntä itseään kiusattiin koulussa, mikä on vain osatotuus tapahtumista. Tyyppi ottaa yhteyttä vanhoihin uhreihinsa ja tivaa heiltä mikseivät pyydä anteeksi kiusaamistaan. On myös tosi rasistinen, eli koira ei ole karvoistaan päässyt. Kiusaamisen kohde vain on vaihtunut. Ei älyllä loista jutut. Hämmentävää käytöstä. Oletteko törmänneet koskaan samanlaiseen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattas muistaa, että kaikki kiusaajat eivät ole persoonallisuushäiriöisiä, eivätkä kaikki persoonallisuushäiriöiset kiusaajia. Ihmiset voivat olla ilkeitä ja pahantahtoisia muutenkin.

Joillekin kiusatuille käy myös niin, että alkavat itse myöhemmin kiusata. Tälle on psykologiassa termikin, projektiivinen identifikaatio. Kun on itse kokenut jotain raskasta, tavallaan suojakeinona heijastaa sen toiseen ja laittaa toisen kokemaan saman kuin on itse kokenut. Yksi omista kiusaajistani oli tällainen.

Mitä kuvailemaasi tilanteeseen tulee, aika vastuutonta itse kiusaajana vaatia toisia pyytämään anteeksi, jos ei ole itse pyytänyt anteeksi heiltä, joita on kiusannut.

Vierailija
2/6 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattas muistaa, että kaikki kiusaajat eivät ole persoonallisuushäiriöisiä, eivätkä kaikki persoonallisuushäiriöiset kiusaajia. Ihmiset voivat olla ilkeitä ja pahantahtoisia muutenkin.

Joillekin kiusatuille käy myös niin, että alkavat itse myöhemmin kiusata. Tälle on psykologiassa termikin, projektiivinen identifikaatio. Kun on itse kokenut jotain raskasta, tavallaan suojakeinona heijastaa sen toiseen ja laittaa toisen kokemaan saman kuin on itse kokenut. Yksi omista kiusaajistani oli tällainen.

Mitä kuvailemaasi tilanteeseen tulee, aika vastuutonta itse kiusaajana vaatia toisia pyytämään anteeksi, jos ei ole itse pyytänyt anteeksi heiltä, joita on kiusannut.

Juuri tuo myöhempi käytös aikuisena vahvistaa mielikuvan että tällaisella ihmisellä ei ole kaikki ihan kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/6 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni entinen kiusattu alkaa kiusata myöhemmin muita. Yksi meidän luokkalainen poika jota kiusattiin 10 vuotta aloitti amiksessa kiusaamaan muita rankasti.

Vierailija
5/6 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista että kiusatusta tulee kiusaaja. Luonnollinen jatkumo. Minua jonkun verrna kiusattiin ja minä sittne myös kiusasin niitä jotka eivät olleet 2 päätä pitempiä. Se on osa luontoa ja normaalia. Luonnossakin poikaset taistelevat keskenään. Ja yliherkät ja heikot kuolee kuten luonto karsii.

Vierailija
6/6 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologiaa.