Keksikää Ilmarille lempinimi
Kommentit (26)
Meillä on myös ilmari :
Jalmari, Ilpo(koska hänestä meinas tulla Ilpo), Ilpis, Imppu, Iipu
Miehen Ilmari-enoa sanotaan Immuksi.
Joo, tuo Immu on hyvä. Näyttelijä Ilmari Saarelaistahan kutsutaan myös Immuksi.
Tuo nimi tuo minulle mieleen ihka ensimmäisen poikaystäväni. Olin jotain 2-4 vuotias ja Ilmari oli saanut lahjaksi talon ensimmäisen rattikelkan. Lisäksi hänellä oli aurinkolasit, ja voitte vain arvata, että Ilmaria kadehdittiin. Elettiin jotain vuosia 1959-1961, tai niillä main. Eipä ollut jokaisella pojalla rattikelkkaa ja aurinkolaseja mutta Ilmarin vanhemmilla oli sen verran maallista mammonaa, että pystyivät ostamaan pojalleen (ainut lapsi) sellaista, mitä muilla ei ollut.
Minä olin sitten se ainut tyttö, joka pääsi kelkan kyytiin. Onpa minulla valokuvakin tilanteesta missä seison kelkan vieressä ja Ilmari istuu kelkan päällä, pitää kaksin käsin ratista kiinni ja hänellä on ne aurinkolasit nenällä. Huokaus, missäköhän Ilmari nykyisin on. Onko lyhyt ja paksu, kalju mies. Vai onko komea charmikkaasti vanhentunut hurmuri. Siihen en saa koskaan vastausta.
13, olipa ihana tarina. Olen suurinpiirtein samaa ikäluokkaa kanssasi ja muistan, kuinka 60-luvulla elettiin vielä melko vaatimattomasti. Rattikelkka ja aurinkolasit olisivat saaneet minutkin kateudesta vihreäksi. Olisin halunnut rattikelkan vaikka tyttö olinkin. Vanhemmat eivät suostuneet ja niinpä sain sellaisen fanerisen laskurin. muistaako joku, kumpikin pää oli ylöspäin taivutettu.
Niin ja ensimmäisen "poikaystäväni" nimi oli Pekka. Oltiin ekalla luokalla kansakoulussa ja istuttiin vierekkäin pulperissa. Pekka kutsui minut kotiinsakin leikkimään. Hänkin oli ainoa lapsi, kuten minäkin tavallaan olin. Minulla oli niin pitkä ikäero vanhempiin sisaruksiini, että käytännössä olin yksin.
Immu