Plussa vai ei?
Tein eilen raskaustestin todella aikaisin kp 23/28. Testin herkkyys oli 25mlU/ml.. Tuloksena sain todella haalean haamuviivan, joka näkyi paremmin valoa vasten. Tänään menin tyhmänä huvikseen testaamaan sitä samaa testiä vielä toisen kerran, niin haamuviiva oli entistäkin selkeämpi... :o Plussahan voi toki olla virheellinen, mutta onko muita joilla käynyt näin?
Kommentit (10)
Minä sain testiin todella haalean haamuviivan, joka näkyi juuri ja juuri valoa vasten. Raskaana sitä ollaan ja ensi kuussa tämän "haamuilijan" LA :). Testasin myös illalla.
mulla sama, mut testasin rfsu:n testillä, mistä sit luinkin paljon pa**** kokemuksia. :/
Haamua ei enää näkynyt niin selvästi siinä vaiheessa, kun testi oli kokonaan kuivunut, mutta siis valoa vasten erottaa edelleen.. aluksi se kuitenkin tuli näkyviin samanaikaisesti kuin toinenkin viiva. Ihmettelin sitä ihan tosissani, koska ajattelin etten periaatteessa voi olla raskaana, kun keskeytettyä yhdyntää ollaan miehen kanssa harrasteltu. Itkuherkkyys pisti kuitenkin epäilyt liikkeelle ja päätin testata noinkin varhain... -ap
Mulla kp 29/28, ja hirveet menkkajomotukset, mut ei vaan ala. Semmosta kirkasta ovisliman tapasta vaan tulee. Pitää huomenna aamupissasta tehä se toinen testi, jos ei ala menkkoja kuulumaan.
Sama juttu mulla oli myös, että haamu näkyi testin kuivuttua vain valoa vasten. Onko sulla ollut kuukautiset kuinka myöhässä? Kannattaa kuitenkin tehdä uusi testi kun edellisestä on mennyt about pari päivää.
Mä soitin neuvolaan testauksen jälkeen ja kerroin epäilyni raskaudesta. Mulla on ollut alusta asti lähes täysin oireeton raskaus. Pääsin kuitenkin käymään verikokeissa testauttamassa (kolmena päivänä peräkkäin otettiin verikoe), jossa seurattiin tuplaantuuko mun hcg-arvot. Vastaukset soitettiin ja kyllä sitä raskaana oltiin.
En tiedä pääsee noihin verikokeisiin, mutta jos asia vaivaa sua, niin kannattaa ainakin kysyä neuvolasta mahdollisuutta.
t.3
Korjaus edelliseen. Sulla olikin tuo kiertopäivä näkyvissä alotuksessa :)
-3
Korjaus edelliseen. Sulla olikin tuo kiertopäivä näkyvissä alotuksessa :)
-3
Ei ole mitään haamuja, viiva tarkoittaa = olet raskaana. Ja testi pitää tulkita juuri oikeaan kellon aikaan eikä katsella enää myöhemmin sitä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 13:42"]Ei ole mitään haamuja, viiva tarkoittaa = olet raskaana. Ja testi pitää tulkita juuri oikeaan kellon aikaan eikä katsella enää myöhemmin sitä.
[/quote]
Eikä samaa testiä todellakaan kannata tehdä kahdesti.
Ymmärrän oikein hyvin, ettei malta olla testailematta, mutta se on silti aina vähän tyhmää testata liian aikaisin. Silloin saattaa saada hyvin haalean viivan vaikka kyseessä olisi kemiallinen raskaus, joka siis on alun alkaenkin mahdoton olla onnistunut raskaus. Säästyy paljolta mielipahalta, jos malttaa odottaa, että kuukautiset oikeasti myöhässä, koska kemiallinen raskaus päättyy kuitenkin normaalien kuukautisten aikoihin. Samoin varhainen km jää näin tietämättä. Itselle ainakin olisi ikävää tietää, että jotain on yrittänyt tapahtua, mutta ei sitten onnistunutkaan, noille kun ei mitään voi.
Niin ja testasin siis illalla...